Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Lola Lyme

Re: Medicinale wietolie - Gezondheid - Zelfbeschikkingsrecht

Berichtdoor Lola Lyme » Zo 02 Sep 2018, 22:48

Roxy schreef:@berke,
berke schreef:Ik heb ook medicanale cannabis bekeken, wat ik nog als enige niet beschouwde mogelijkheid probeerde. (zelf kweken in Belgie is geen optie !!! 1 plant is gedoogd beleid. Nu hoe kom je op een betaalbare manier aan cannabisolie (die werkt tegen lyme dus met THC op een betaalbare manier, die niet kan onderschept worden door politie en post (of heel moeilijk)) en die zuiver is !!! Hoeveel heb je nodig, hoe bouw je hot op ,ondrerdrukt het alleen of is het ook genezend??? en wat kost het per maand.

Heb alles al gehad buiten cannabis. Een jaar terug rookte ik een jointje gekregen om te proberen. na 10 minuten was ik al zo dronken dat ik niet weet hoe ik in mijn bed ben geraakt !!! ook in mijn bed heb ik nog een tijd wakker gelegen, (je kan er mischien mee lachen) maar het gevoel was gruwelijk.Maar nadat ik de volgende morgen opstond, wist ik echt niet wat ik voelde. (ik had het gevoel niet, dat ik door een vrachtwagen overreden was die nacht) daarom ben ik er zeker van dat cannabis op een juiste mannier gedosseerd wel eens wat zou kunnen toen voor ernstige lyme patienten.
Enkel personen die in Nederland wonen kunnen gebruik maken van de medicinale wietolie van Stichting SN het kan niet worden geleverd aan mensen in België.

Bij een gekregen joint uit de coffeeshop of van eigen kweek gekregen van iemand weet je niet wat er in zit. Als er een hoog THC gehalte in zit kan dat de reden zijn geweest dat je er erg naar en beroerd van bent geworden.

Suver Nuver levert enkel aan mensen die in Nederland wonen, Social Club Holland/SNSH heeft een Belgische tak ;) èn testrapporten
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

berke

Berichtdoor berke » Di 04 Sep 2018, 01:29

quote]Persoonlijk vind ik het niet verstandig dat mensen bij thuis LBA hobbyisten de diagnose Lyme laten stellen.

[/quote][/quote]Door het gebrek aan vooral directe testen die de aanwezigheid van levende en of slapende Borrelia bacteriën kunnen aantonen wordt uitgeweken naar testen uit het alternatieve circuit. Testen waarvan volgens huidige wetenschappelijke maatstaven het onwaarschijnlijk is dat deze werken zoals bioresonantie.[quote][/quote]

Wel het klopt wat U zegt of het om een slapende of een actieve vorm van lyme gaat is niet te zeggen in een LBA een slapende vorm is dan ook per toeval te constateren in een LBA of eerder niet. Moet er aan denken dat LBA annalysten slecht een zeer beperkte opleiding hebben gehad en begonnen zijn als hobbyist en een cursus volgde in de hoop daar hun brood mee te verdienen. In een actieve geval van een actieve infectie zijn mensen bij mij welkom om ze te helpen en beslissingen voor het te verduidelijken en niet om daar geld aan te verdienen. Als je erg autodidactisch bent aangelegd mits een beetje hulp van kenners en genoeg info weet je waarshijnlijk m meer dan wat ze in die 3 cursusdagen vertellen. (terug in de tijd gaan me LBA dat is boelshit, er is geen genetische oplsag in een bloedcel die na 4 maanden weer afterft die enkel resceptoren bevat, bestuurd door het endocannobidoiedensystem. Maar het is zo, dat enkel een actieve borrelia infectie met wat kennis kan herkent worden. Trouwens boresonantie zoals de BICOM/Mora is ook een energetische meting die wel eens afwijkt en geen exacte wetenschap, waar de beoefenaar er flink kan naast zitten met zijn interpretaite. Volgens mijn informatie kan die ook geen slapende infectie herkennen, omdat deze geen freguentie heeft en ook dan praktisch geen voelbare resonantie geeft waarbij de apparatuur gewoon aan voorbij gaat omdat het signaal dat het krijgt of meet te zwak is. Bioresonantie heeft zeker een goede waarde in de lyme wereld, maar de bactierie bezit ook het vermogen, van de ziekmakende reonatie die terug naar het lichaam stuurt en de infectie ontmoetigd wat genezend werkt na een X aantal tijd zich daar aan aan te passen. Het kan zijn dat ik er naast ben, maar ik ken alleen maar mensen die tijdelijk door bioresonantie geholpen zijn. Maar wat als geen enkel anti bioticum meer aanslaat, alsook kruidenprotocollen??? zo looopt er ongeveer 20% rond, met een steeds erger wordend ziekte beeld?? Die resisters hebben in hun borrelia- stam (infectie). Hier zitten mensen tussen die sucide toepassen en er gevoelig voor zijn, omdat ze een gruwelijk bestaan hebben

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 05 Sep 2018, 19:14

AD
5 september 2018
'Superbacte­rie' die tegen álle soorten antibiotica kan, rukt op naar Nederland
Australische onderzoekers hebben een 'superbacterie' ontdekt die bestand is tegen álle bekende soorten antibiotica. De veelvoorkomende huidbacterie, genaamd 'staphylococcus epidermidis', is in álle landen om ons heen al gesignaleerd. Bij verzwakte mensen kan die ernstige infecties veroorzaken en in sommige gevallen zelfs leiden tot de dood.
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.ad.nl/binnenland/superbacte ... ~a89026b6/

31 augustus 2018
Antibiotica-resistentie bestrijden met cannabis
De afgelopen tien jaar is de samenleving de strijd tegen schadelijke bacteriën langzaam aan het verliezen. Niet alleen lijken sommige bacteriën resistent tegen antibiotica, ook de ontwikkeling van nieuwe soorten antibiotica staat stil waardoor antibiotica-resistentie een serieuze dreiging kan worden. Het goede nieuws is dat cannabinoïde-antibiotica een deel van de problemen kan oplossen. Tijd om eens te kijken hoe ver de wetenschap hiermee is.
Lees meer gehele artikel: Bron https://www.mediwietsite.nl/antibiotica ... -cannabis/
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 06 Sep 2018, 15:11

AD
6 september 2018
'De ene wietkweker is de ander niet': zieke Johan (45) mag van rechter in zijn huis blijven wonen
Johan Gruyters kan van zijn wao-uitkering geen medicinale wiet kopen. Daarom kweekte hij die zelf. Omdat het hem helpt de bijwerkingen van zijn aidsremmers te bestrijden.
Verpletterende diagnose

Het is ook een wonder dat hij nog lééft. Want toen Gruyters op zijn twintigste de verpletterende diagnose aids kreeg, begin jaren negentig, ging het licht wel even uit. Zijn leven lag nog voor hem en ineens leek 35 worden al een brug te ver. Twintig jaar, zóveel mogelijkheden; hij deed modellenwerk, schilderde kunstwerkjes, was dj, werkte in de horeca. Maar toen dat ene woordje viel, vier simpele letters, sloegen páng al die deuren dicht.

Het leven nam een wrede wending. Mensen die hem op zijn hart trapten, wegliepen voor zijn aids. Het besef dat hij maar niet meer moet zoeken naar een relatie, omdat hij never nooit niemand heeft getroffen die het níet eng vond, die niet bang van hem werd, die eens níet botweg tegen hem zei geen zin te hebben in gedoe. En dan die paar keren dat de ziekte zich niet liet beteugelen door de aidsremmers, dat hij op het randje lag, dat hij de dood kon voelen. En ach ja, al die bijwerkingen van de medicijnen, pijn, misselijk, moe.

'Als er geen middelen meer zijn die werken, slaat de aids toe en ga ik dood' - Johan Gruyters

Toen Gruyters aids kreeg - hij woonde op dat moment in België samen met zijn toenmalige vriend - waren net de eerste middelen op de markt. Waardoor de ziekte niet meer dodelijk maar chronisch werd. ,,Wie nu met hiv wordt geïnfecteerd, kan honderd worden zonder aids te krijgen. Voor mij ligt dat anders, ik heb nu al zoveel medicijnen gehad, om de paar jaar word ik resistent voor die middelen, dan werken ze niet meer en moet een nieuwe combinatie worden gezocht.” Maar ja, het arsenaal is een keer uitgeput. ,,Dan slaat de aids toe en ga ik dood.”
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.ad.nl/binnenland/de-ene-wie ... ~a3f4ed04/
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 11 Sep 2018, 21:08

Stichting Mediwiet bij RTL Boulevard
11 september 2018
Hét nieuwe superfood: wiet/Stichting Mediwiet over CBD olie; Bron https://www.rtlboulevard.nl/video/tv-fr ... rfood-wiet

RTL Boulevard ontdekt CBD-olie als ‘superfood’; Bron https://www.cnnbs.nl/rtl-boulevard-ontd ... superfood/
‘Dé hype van nu: wiet als superfood’, zo bracht RTL Boulevard dinsdag een onderwerp over… CBD-olie. Oké, ze snappen er dus nog steeds weinig van, maar los van het dwars door elkaar heen gebruiken van de termen wiet, CBD-olie en superfood was het wel een heel positief item, met o.a. wietoliegoeroe Wernard Bruining.

Gebrekkige kennis
‘CBD-olie voor dummies’ was wellicht een betere kop geweest om het RTL Boulevard onderwerp aan te kondigen. Want het gebrek aan kennis over de razend populaire CBD-olie bij de presentatoren Ruben Nicolai en Luuk Ikink was wel enigszins onthutsend. En maar denken dat je stoned wordt van het als een voedingssupplement (vandaar wellicht de misleidende kop van het programma) aangeboden product.

Beetje giechelen als een puber die voor het eerst een hijsje van een joint bietst. ‘Kan ik nu nog wel autorijden?’ en dat soort opmerkingen terwijl er één druppeltje CBD-olie onder de tong gaat… Tja, de vooroordelen zijn nog niet opgeruimd en qua kennis van zaken houdt het bij de gemiddelde leek bepaald niet over.

Kudos voor Miljuschka Witzenhausen
Dit gezegd hebbende, de vaste voedingsdeskundige van RTL Boulevard is Miljuschka Witzenhausen en die heeft gelukkig wel kaas gegeten van CBD-olie! Sterker nog, ze is best wel enthousiast over het spul en gebruikt het zelf ook wel eens, bijvoorbeeld als ze ‘hartstikke zenuwachtig is voor een optreden in ‘Dance Dance Dance’. Jammer dan wel weer dat ze het ‘niet durft’ om ook CBD-olie aan haar zesjarige epileptische dochtertje te geven.

Een glansrol was er voor Wernard Bruining van Stichting Mediwiet, die al plukkend aan een wiettop wordt opgevoerd als goeroe. Maar voor een goeroe kan hij gelukkig wel broodnuchter de voordelen van CBD-olie als ‘volksmedicijn’ opsommen. Want CBD-olie is natuurlijk ook veel meer een volksmedicijn dan een superfood. Hennep(zaad) is dan wel weer superfood, maar daaraan maakte men in het tv-programma nog geen drie woorden vuil…

En tussen de bedrijven door stelt Wernard ook al die mensen die het verschil tussen CBD en THC niet weten gerust: ‘Stoned worden is lekker. Maar van CBD-olie word je niet stoned.’

Roxy

Berichtdoor Roxy » Wo 12 Sep 2018, 17:17

12 september 2018
Waarom moet je CBD-olie onder de tong druppelen?
Steeds meer mensen ontdekken cannabidiol (CBD) als aanvulling voor een gezonde levensstijl. En ook medicinaal gezien heeft CBD enorm veel potentie. De populairste en bekendste manier van toedienen is enkele druppeltjes CBD-olie onder de tong leggen en een paar minuten wachten met slikken. Maar waarom is dat zo?
Lees meer Bron https://www.mediwietsite.nl/waarom-moet ... druppelen/

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 13 Sep 2018, 17:43

Tubantia
12 september 2018
Hapt Rutte toe?
'Licht erotisch gevoel na henneptruffel uit Twente'
Video EIBERGEN - Een truffelbonbon, gevuld met rustgevende hennepolie: het klinkt als het ideale recept voor een geluksmomentje. Haagse politici maken morgen kennis met deze lekkernij uit Eibergen. Hapt Mark Rutte toe?
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.tubantia.nl/achterhoek/deze ... ~a2064d56/

13 september 2018
Hapt Mark Rutte volgende week in een mediwietbonbon? :D
Op 18 september 2018 is het weer Prinsjesdag. Koning Willem-Alexander spreekt de Troonrede uit en daarmee opent hij ’t nieuwe werkjaar voor de Eerste en Tweede Kamer. Een dag vol tradities, inclusief het Prinsjesdagdiner. De menukaart is goedgekeurd en naar verluidt staat er deze keer een truffelbonbon op, met CBD. Dus, hapt Mark Rutte binnenkort in zijn eerste edible?

In de week van Prinsjesdag gaat politiek Den Haag kennismaken met een bijzondere lekkernij uit Eibergen. Namelijk een truffelbonbon, gevuld met CBD-olie. Dit zal gebeuren tijdens het Prinsjesdagdiner dat ieder jaar ergens in het land wordt georganiseerd en waar plaatselijke ondernemers een rol in spelen.

Dit jaar is de politieke delegatie uitgenodigd door de provincie Gelderland en wordt het diner verzorgd door het restaurant van sportcentrum Papendal.
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.mediwietsite.nl/hapt-mark-r ... ietbonbon/

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 18 Sep 2018, 17:45

18 september 2018
5 x Waarom CBD goed werkt tegen stress op werk
Eén van die positieve effecten van CBD in staat is om stress te behandelen. En dat is een hele waardevolle eigenschap, want langdurige stress kan tot tal van lichamelijke klachten leiden.

Bovendien komt stress erg veel voor in ons moderne, drukke leven. Uit een onderzoek van Gezondheidsnet uit 2016 blijkt dat maar liefst 61 procent van alle Nederlanders regelmatig last heeft van stress en daardoor van stress gerelateerde klachten. Dit varieert van een gespannen nek en schouders, vermoeidheid tot een constant onrustig gevoel. Ook komen hoofdpijn, slapeloosheid, concentratieproblemen en neerslachtigheid veel voor.

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat in 18 procent van de gevallen werk de oorzaak is van stressklachten. Bovendien gaf een kwart van de ondervraagden aan regelmatig op te zien tegen een (werk)dag en ruim de helft is minimaal een paar keer per week uitgeput aan het eind van de dag.

Dat is natuurlijk zonde. We brengen gemiddeld zo’n 33 uur per week werkend door, dus dan is het wel fijn als dat op een prettige manier gebeurt. Bovendien is het ook zonde als stress tijdens werk het privéleven beïnvloedt.
Een van de punten: verminder oxidatieve stress
Tijdens de werkweek dagelijkse stress ervaren kan langdurige gevolgen hebben voor het lichaam in de vorm van oxidatieve stress. Dit is een complexe chemische reactie in de lichaamscellen die ontstekingen kunnen veroorzaken bloedvaten en organen. Omdat CBD-olie rust kan brengen, het lichaam in balans kan krijgen en ontstekingsremmend werkt, kan het een effectief hulpmiddel zijn bij het verminderen van stress en dus ook oxidatieve stress.
Lees meer; Bron https://www.mediwietsite.nl/5-x-waarom- ... s-op-werk/

Gezondheidsnet 2016
Half Nederland heeft lichamelijke klachten door stress
Ook de nachtrust heeft flink te lijden; lees meer Bron https://www.gezondheidsnet.nl/stress-en ... oor-stress

Roxy

Berichtdoor Roxy » Za 29 Sep 2018, 15:39

Interessante reportage van Nieuwsuur en een eye-opener over politiek Den Haag, BMC, Bedrocan en Maripharm (een van de voormalige leveranciers van medicinale cannabis).
Hoe de mensen/de burgers en de patiënten in Nederland door politiek Den Haag al jaren worden misleid en beduveld waar wij zelf bij staan.

Nieuwsuur
26 september 2018
Al 15 jaar medicinale staatswiet, 'maar die is slecht en duur'
Terwijl de politiek druk bezig is met de voorbereiding van het wietexperiment, weten maar weinig mensen dat de Nederlandse overheid al ruim vijftien jaar zelf medicinale wiet laat telen en verkoopt in binnen- en buitenland. Maar hierbij gaat veel mis.

Medicinale wiet ging via de apotheek
Hiv-patiënt Ruud Hillebrand is al zo'n 25 jaar afhankelijk van medicinale wiet. Hij verlangt nog steeds terug naar de situatie voordat de overheid zelf medicinale wiet ging leveren. Hij laat de verpakkingen zien die hij destijds kreeg van Maripharm. Dat ging via de apotheek.

"Zo kwam het hier aan, keurig netjes vacuüm verpakt, met de bijsluiter erbij, van de apotheek op naam. Dit potje komt bijvoorbeeld uit 2002. Het is nu heel vreemd om te zien dat er toen zo'n goed product was. Dit was er al voor de overheid zich ermee ging bemoeien."

Vanaf 2003 werd alles anders voor patiënten. Vaste leveranciers met bewezen kwaliteit en officiële ontheffingen om te mogen kweken, mochten opeens niet meer leveren. De overheid koos een eigen, nieuwe kweker. Die leverde minder kwaliteit voor een veel hogere prijs. Daardoor stortte de levering via apothekers volledig in.

Apotheker Charles Wauters: "Het is jammer dat zoveel kennis wegvloeit en dat je een goed opgebouwd bedrijf ter ziele laat gaan. Wie zijn daar de dupe van geworden? De patiënten. Want die krijgen niet meer wat ze gewend waren."

Els Borst minister VWS
Eind jaren 90 en begin deze eeuw was Els Borst, toen minister voor Volksgezondheid, een groot pleitbezorger van vrij verkrijgbare cannabis voor medicinaal gebruik.

In die tijd kregen meer dan tienduizend patiënten keurig hun medicinale wiet via huisartsen en apotheken, maar formeel was die situatie illegaal. Borst veranderde dat, en daarmee was Nederland het eerste land waarbij de regering officieel cannabis laat telen, aankoopt en via de apotheek levert.

Maar als BMC daadwerkelijk aan de slag gaat, is Borst al weg als minister. En met de duurdere en minder effectieve wiet van de nieuwe staatskweker Bedrocan gaat vrijwel geen patiënt meer naar de apotheek.

Monopolie positie Bedrocan
Rond het monopolie van Bedrocan doemen bij het maken van de reconstructie nog allerlei saillante details op. Zo doet BMC in 2007 met justitie een inval bij Maripharm, de potentiële concurrent van Bedrocan. Die inval is funest voor het bedrijf, maar onrechtmatig. Dat bevestigt de gemeente Rotterdam, waar de inval plaatsvond, pas 5 jaar later aan het gedupeerde Maripharm. Nieuwsuur heeft alle relevante stukken over die inval in handen. Maar ook op vragen daarover weigert BMC antwoord te geven.

Ook blijkt dat de directeur van Bedrocan een broer is van een toenmalig topambtenaar van het ministerie van Justitie. Hij hield zich onder meer bezig met drugsbeleid
.
Lees meer gehele artikel; Bron https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225221 ... -duur.html

Uitzending Nieuwsuur
26 september 2018; link Bron https://www.npostart.nl/nieuwsuur/26-09 ... ON_1290370
Kritiek op medicinale staatswiet: slecht en duur. Terwijl de politiek druk bezig is met de voorbereiding van het wietexperiment, weten maar weinig mensen dat de Nederlandse overheid al ruim vijftien jaar zelf medicinale wiet laat telen en die verkoopt in binnen- en buitenland. Maar hierbij blijkt veel mis te gaan.

Bedrocan Laboratory Test: Cannabis Flos Bedrocan, Bedrobinol & Bediol 2015; Bron https://www.youtube.com/watch?v=2AaxG8HA-H4

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 30 Sep 2018, 12:43

NRC
28 september 2018
Probeer eens een cannabis-chocoladereep
Cannabis-economie - Het aantal aanbieders van cannabisproducten neemt toe - althans, vooral in Noord-Amerika. „Dat we als Nederlanders moeten horen hoe het moet, is de omgekeerde wereld”
CBD
Ook het uit cannabis gewonnen cannabidiol (CBD) heeft veel potentie. Het stofje maakt niet stoned, maar zou wel stressverlagend zijn en de nachtrust bevorderen. Inmiddels heeft het de status van een superfood; wie zweert bij avocado’s en quinoa, snackt tussendoor met een reep CBD-chocola van het in Oregon gevestigde Grön.
Nederland loopt achter
Rinus Beintema, die met de stichting Suver Nuver aan meer dan tienduizend mensen THC-olie stuurt - hier illegaal, in Canada bij de drogist tussen de hoestdrankjes - kijkt het allemaal hoofdschuddend aan. „We lopen achter, het is echt doodzonde. Misschien dat ze over vier jaar weer zo’n congres moeten houden.”

Beintema refereert met die vier jaar aan het wietexperiment dat het kabinet in het regeerakkoord aankondigde. Het is de bedoeling dat zo’n zes á tien gemeentes voor de duur van vier jaar legaal wiet mogen telen. Na die periode moet blijken of legale teelt in Nederland inderdaad wenselijk is. Dat is dus vier jaar waarin Big Ganja nog verder kan groeien.

Daarnaast: wie gaat in Nederland miljoenen investeren in een peperdure wietkwekerij, als het risico bestaat dat een volgende regeringscoalitie het experiment voortijdig afkapt, of de resultaten niet bevallen? „We bouwen in Canada kassen van 20, 30 miljoen euro.” zegt Martijn Vernooij van kassenbouwer Bosman van Zaal. „Dat ga je hier echt niet in vier jaar terugverdienen.”

Niet zo verwonderlijk dat de animo voor het experiment niet groot is. Bedrocan is al meerdere malen gevraagd om mee te doen, maar het bedrijf kweekt medicinale cannabis en blijft daar ook bij.
Lees meer gehele artikel; Bron https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/28/pr ... p-a1881284

Cannabis Capital Convention - 26 september 2018 ; Bron https://cannabiscapitalconvention.eu/#home

Terug naar “Gezondheid Algemeen”