Beste,
Ik heb al jarenlang "vage" klachten. Vaak wordt dit weggedaan met stress of psychologische zaken.
Ik ben nu bijna 28 maar weet dat ik een paar jaar geleden een soort griep heb gehad waar ik altijd een stijve gedeelte in de nek aan over heb gehouden, nooit verder aan gedacht dat dit iets kon zijn.
Daarnaast heb ik over het algemeen wel veel last van vermoeidheid.
Andere klachten die ik heb zijn:
Floaters/Mouches Voulantes
Spiertrillingen
Slecht tegen alcohol kunnen(soms na twee biertjes al direct hoofdpijn, niet altijd)
Stijve buikspieren
Regelmatig pijnlijke keel
Pijnlijk linker knie (jumpers knee waar ik niet van af kom)
Mijn algemeen bloedonderzoek was goed, maar daarbij wordt natuurlijk niet getest op lyme..
Kan ik gewoon tegen de dokter zo iets afdwingen? De dokter geeft aan dat ik wel veel zieker van lyme zou zijn, maar het hangt er volgens mij ook vanaf hoe sterk je immuunsysteem is toch?
Alvast excuus als dit niet in de juiste afdeling is gepost.
Thx.
WellesNietes.
Wel klachten maar dokter wil geen lymetest
-
Re: Wel klachten maar dokter wil geen lymetest
Je huisarts mag een Elisa bloedtest niet weigeren.
Je betaalt deze zelf.
De uitslag ook altijd opvragen.
Je betaalt deze zelf.
De uitslag ook altijd opvragen.
De mate van ziek zijn door de borrelia bacterie hangt inderdaad af van je immuunsysteem.
Sommige mensen hebben alleen wat gewrichtsklachten, vermoeidheid, of huidklachten.
Anderen zijn er erger aan toe met zware neurologische klachten, psychologische klachten, ernstige pijnen, zware vermoeidheid, bedlegerig, niet meer kunnen lopen, orgaanfalen, etc.
Wat je dokter dus zegt is onjuist.
Ik zeg niet dat je Lyme hebt, maar het is zeker aan te raden dit eens te laten controleren.
Sommige mensen hebben alleen wat gewrichtsklachten, vermoeidheid, of huidklachten.
Anderen zijn er erger aan toe met zware neurologische klachten, psychologische klachten, ernstige pijnen, zware vermoeidheid, bedlegerig, niet meer kunnen lopen, orgaanfalen, etc.
Wat je dokter dus zegt is onjuist.
Ik zeg niet dat je Lyme hebt, maar het is zeker aan te raden dit eens te laten controleren.
Hoi WellesNietes,
Ik herken veel van je problemen. Maar bij mij al al meerdere keren de elisa test gedaan en daar kwam niet echt iets uit. Dus krijg je dan weer een nieuw probleem, je hebt dan dus gewoon geen Lyme. Iets anders kunnen ze niet vinden en ondertussen lig je de helft van de dag op de bank te hangen van de pijn, duizelingen en hartkloppingen maar dan heb je gewoon stress.
Je moet gewoon door blijven vragen, iedere keer een afspraak maken bij je HA, net zo lang totdat ze een keertje actie ondernemen in wat jij wilt dat ze doen. Alles goed opschrijven dat je recht heb op die testen, alle symtomen opschrijven en onderzoeken aanhalen waaruit blijkt dat je misschien toch wel Lyme zou kunnen hebben.
Hopelijk is de test dan positief dat scheelt een hele hoop ellende, want als de test negatief is ( wat helaas heel vaak gebeurd ) kom je in situatie waarbij je contant moet vechten om je te laten onderzoeken en verder te zoeken en dan had je geen stress, die krijg je dan vanzelf .
Grtjs
Ik herken veel van je problemen. Maar bij mij al al meerdere keren de elisa test gedaan en daar kwam niet echt iets uit. Dus krijg je dan weer een nieuw probleem, je hebt dan dus gewoon geen Lyme. Iets anders kunnen ze niet vinden en ondertussen lig je de helft van de dag op de bank te hangen van de pijn, duizelingen en hartkloppingen maar dan heb je gewoon stress.
Je moet gewoon door blijven vragen, iedere keer een afspraak maken bij je HA, net zo lang totdat ze een keertje actie ondernemen in wat jij wilt dat ze doen. Alles goed opschrijven dat je recht heb op die testen, alle symtomen opschrijven en onderzoeken aanhalen waaruit blijkt dat je misschien toch wel Lyme zou kunnen hebben.
Hopelijk is de test dan positief dat scheelt een hele hoop ellende, want als de test negatief is ( wat helaas heel vaak gebeurd ) kom je in situatie waarbij je contant moet vechten om je te laten onderzoeken en verder te zoeken en dan had je geen stress, die krijg je dan vanzelf .
Grtjs
je kan zelf ook testen zoals bij Pro Health proberen
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”