Hallo,
ik heb al plm. 2 a 3 weken een jeukende plek op mijn zij met af en toe blauwe plekjes bij de wat opgezette rand, doorsnede plek inmiddels gegroeid naar plm. 12 cm. De gehele plek jeuk behoorlijk, vooral de buitenste rand, binnenin de ring is het wat rustiger. Vandaag naar de huisarts gegaan en hij zei dat jeuk geen symptoom is bij een besmette tekenbeet. Ik maak me echter toch zorgen, want alle overige symtomen lijken er wel erg op. Vraag: kan zo'n plek na een besmette tekenbeet wel of niet jeuken?
symptoom jeuk na een besmette tekenbeet?
Re: symptoom jeuk na een besmette tekenbeet?
Ja dat een Erythema migrans kan jeuken is algemeen bekend!
Voor de duidelijkheid, je had een tekenbeet en nu onstaat op die plek een duidelijke erythema migrans (bulls-eye patroon) die jeukt?
Dan heb je overduidelijk een lymebesmetting en moet je behandeld worden voor het te laat is.
Voor de duidelijkheid, je had een tekenbeet en nu onstaat op die plek een duidelijke erythema migrans (bulls-eye patroon) die jeukt?
Dan heb je overduidelijk een lymebesmetting en moet je behandeld worden voor het te laat is.
Re: symptoom jeuk na een besmette tekenbeet?
Mijn plek waar de teek zich had vastgebeten jeukte ook.
Bovendien prikt ie zo nu en dan nog steeds en dat is inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden dat ie mij te pakken had.
Ben het met Roel eens, zo snel mogelijk antibioticum.
Bovendien prikt ie zo nu en dan nog steeds en dat is inmiddels alweer bijna 10 jaar geleden dat ie mij te pakken had.
Ben het met Roel eens, zo snel mogelijk antibioticum.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”