Jullie mening?

RoelA

Re: Jullie mening?

Berichtdoor RoelA » Za 31 Aug 2019, 21:08

karlijn schreef:Inmiddels laten onderzoeken via de huisarts. De arts die de uitslag gaf zei "100% zeker dat je geen lyme hebt, geen zorgen meer maken."

Een arts die dat claimt zou ik direct de deur wijzen...
Er is geen enkele lyme test die 100% betrouwbaar is, dus waar die arts zijn zekerheid vandaan haalt is mij een raadsel?

karlijn

Berichtdoor karlijn » Za 31 Aug 2019, 23:05

RoelA schreef:
karlijn schreef:Inmiddels laten onderzoeken via de huisarts. De arts die de uitslag gaf zei "100% zeker dat je geen lyme hebt, geen zorgen meer maken."

Een arts die dat claimt zou ik direct de deur wijzen...
Er is geen enkele lyme test die 100% betrouwbaar is, dus waar die arts zijn zekerheid vandaan haalt is mij een raadsel?

Het maakte mij wel onzeker.. wilde me misschien gerust stellen maar werkte een beetje averechts.

Twijfel of ik het hierbij moet laten en uit mijn hoofd moet zetten of er achteraan gaan.

RoelA

Berichtdoor RoelA » Zo 01 Sep 2019, 16:09

Wel als ik je verhaal lees zou ik er zeker verder achteraan gaan. Je hebt de historie van tekenbeten, iets wat in mijn ogen sterk lijkt op een EM (=bewijs van borrelia infectie) en een hoop typerende lyme klachten. De kans dat je lyme hebt acht ik bijzonder groot.

De standaard serologische testen in nederland zeggen helaas niet zoveel (lang niet alle varianten van borrelia worden getest en niet iedereen maakt de juiste antistoffen aan).

In dit geval zou een arts zeker moeten concluderen dat de kans op een vals negatieve test bijzonder groot is.

Jaybee

Berichtdoor Jaybee » Wo 04 Sep 2019, 18:18

Hee Karlijn! Welkom op het forum.

Heb even alles nagelezen en ik vermoed ook dat de kans dat Lyme erg groot is. verbazingwekkende arts inderdaad maar vergis je niet. Veel artsen doen er alles aan om niet verder t zoeken en je kalm te houden. Dit heb ik zelf ook gemerkt.

Ik ben ook maar een forumlid en geen arts maar ik kan je aanraden om in Canada een Lyme literate doctor te zoeken of een goede natuurarts/microscopist/holistische arts . De reguliere geneeskunde zou ik niet al te serieus nemen mijn huisarts heeft laatst eindelijk 'toegegeven' dat er in Nederland geen klinische diagnose gegeven mag worden in een later stadium. (Je moet dus positief testen op de officiële testen die niet sensitief genoeg zijn. Dat is ook niet gek want 'ze' hebben die testen extra ongevoelig gemaakt en wel in het jaar 1994 (Opeens moest men veel meer antilichamen aanmaken om een Lyme diagnose te verkrijgen). Met name bij mensen die het langer hebben is bekend dat deze testen super onbetrouwbaar blijken. Bij personen met een extreem verzwakt immuunsysteem kun je je afvragen of iemand überhaupt wel antilichamen aanmaakt tegen deze bacterie want dit beestje legt je hele lichaam plat als je niet oppast. Ook een ruggenprik om op Lyme te testen raad ik persoonlijk af. Stel het is Lyme en je hebt nu al last van bepaalde wervels heb je grote kans dat die ruggenprik je nieuwe 'zwakke' plek gaat worden in de rug. Een beetje arts zou de ziekte van Lyme relatief simpel klinisch kunnen bepalen of een proefbehandeling voorstellen.

Blijf ook rekening houden met de reguliere 'mainstream' artsen; die vragen nog eerder of je met ze zou willen trouwen dan dat ze het woord Lyme in de mond nemen. Als je hier dus op door wil testen (wat ik zeker kan aanraden) moet je dus stevig in je schoenen staan en misschien zelfs het reguliere circuit verlaten. (Dit heeft mij namelijk veel zieker gemaakt door geen behandeling te starten en te beweren dat het natuurlijk tussen m'n oren zat en ik heb zeker 20 artsen gezien). Van de 20 artsen stonden er misschien 2 of 3 enigzins open voor Lyme maarja er is zogenaamd geen behandeling voor het latere stadium. Dan sturen ze je naar huis met een fibromyalgie diagnose of iets dergelijks en een pakketje pijnstillers en dan is het weer goed :D Of een van de andere 999 misdiagnoses in veel gevallen dus pas hier zeker voor op.

Terugkomend op je verhaal:
- Een koortslip kan duiden op een aanwezig herpes virus (Dit komt heel vaak voor bij mensen alleen breekt het pas door wanneer je afweersysteem is verlaagd) Dit zou dus kunnen meespelen als een soort van co-infectie.
- Dat heftige nachtzweten kan duiden op een co-infectie genaamd: Babesia. Deze symptomen passen daar heel goed bij.
- Het zou ook kunnen dat je bijvoorbeeld geen Lyme hebt maar een andere tekenbeetziekte zoals dus Babesia of Bartonella (lastig te testen serologisch dus ik zou persoonlijk gezien jou klachtenbeeld gewoon een behandeling starten al is het om maar te proberen)

Zeer veel klachten komen mij bekend voor die jij ook lijkt te hebben. Hoe reageer je op Magnesium? De Lyme bacterie smult daar namelijk van en vreet meer Magnesium dan de gemiddelde Olympische speler. In mijn geval voelde ik mij (toen ik heel erg ziek was) alleen maar slechter met het bijslikken van de Magnesium. Dit zou je kunnen testen of dit bij jou ook het geval is. De nek/spier/rugpijnen werden aanzienlijk heftiger toen.

Je zou eens mijn persoonlijke verhaal kunnen checken dan kom je wat meer te weten over die weg die ik bewandel. Persoonlijk ingezien dat de gevestigde orde aan medici de plank totaal mis slaan en niet alleen op Lyme gebied dus luister goed naar je eigen gevoel.

Dingen die je kunt proberen:
- Wim hof method (Zelf goede ervaringen mee maar bouw het rustig op)
- Gezond eetpatroon (vermijd slechte koolhydraten en suikers, de lyme bacterie leeft op suikers)
- Gezondere lifestyle (Genoeg slaap en mentale rust creëren door bijvoorbeeld meditatie of milde stretch/sport oefeningen zoals yoga.
En zo kun je nog wel even doorgaan...

Heb je toevallig ook last van schimmel infecties? Dat is namelijk ook kenmerkend bij veel lyme infecties. Dit kan zich uiten door voetschimmel, vaginale schimmel of een wittere tong. maar ook eczeem/psoriasis plekken kunnen hier op duiden. Schimmels leven ook op suiker dus dat is eigenlijk mijn grootste tip die ik je kan geven nu om daar zeker op te letten.

Beterschap en stel gerust vragen.
https://quantumleap.is/

Je lichaam is een zeldzame Lamborghini, laat jezelf niet afschepen..

Moon

Berichtdoor Moon » Wo 18 Sep 2019, 19:10

Hoihoi,

Heb zelf sinds 1998 lyme, destijds ook door meerdere besmette tekenbeten.
Daarna ondanks maatregelen verschillende keren geherinfecteerd.
Het meest nugtere anwoord wat ik op dit moment kan geven is, zorg dat je een antibiotica kuur krijgt voor een langere periode, en kijk hoe jouw klachtenwaaier hier op reageerd.

Ik kan ook wel allerlei aannames hier neer gaan tikken, maar daar heb je denk ik even niets aan.
Als je weinig energie hebt, dan is to much info iets waar je gewoon even niets mee kan.
Wat Roel ook al zegt, foute arts, vertrouw op je eigen gevoel, en begin eens met de basis.
Begin eerst eens met een goede kuur, niet dat je dan van deze ellende spontaan genezen bent, maar daarna weet je wel beter waar je staat.

Lyme is iets waar reguliere artsen niets van willen weten, en kwakzalvers van smullen, dit probleem lopen we allemaal tegen aan.

Groetjes Moon.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”