Berichtdoor jpgleiden » Do 02 Jan 2020, 02:22
Hi,
Ik ben nieuw hier en lees het e.e.a. mee:-). Ben man, 38 jaar.
Zelf ben ik in juli 2019 gebeten door een nymph teek in mn linkerarm en deze na ongeveer 23 uur verwijdert maar dat ging niet helemaal lekker, kopje bleef erin, maar ik was redelijk in paniek bij het verwijderen met een pincet, nog nooit eerder een teek gezien in mijn leven. Beestje was piepklein, en niet volgezogen.
Maar goed, 2 weken daarna kreeg ik opeens last van subtiel trillende handen, voornamelijk links. Na hardlopen of inspanning zoals tillen, trillen ze als een malle. Nooit eerder gehad! Kreeg van huisarts na flink zeuren antibiotica 10 dagen doxycycline, want hij zei dat trillende handen niet door lyme komen en als wel zo is incubatietijd veel langer moet zijn dan een paar weken. Heb ook 2 andere huisartsen geraadpleegd, idem dito verhaal qua incubatietijd.
Uiteindelijk na veel aandringen toch naar neuroloog die lyme al snel wegwuifde, en dat als je het hebt, doxycycline adequaat genoeg zou zijn tegen lyme. Alle testen gingen goed maar nu blijkt mijn linker oog een subtiele afwijking te hebben , waarbij pupil links groter is dan rechts bij donkere ruimtes (ook iets neurologisch). Nooit eerder had ik dit aangezien ik een half jaar geleden nog bij een oogarts was voor iets anders.
MRI gekregen, helemaal in orde, alleen een subtiele afwijking in mijn linker hersenhelft qua wittestof maar niet voldoende om zorgen te maken, moet over half haar weer een foto maar 99,9 % niets aan de hand. Nu lees ik op internet andere verhalen maar volgens arts allemaal mensen die denkbeeldig lyme hebben.
Ik blijf vreemd vinden na tekenbeet opeens tremoren handen, oogafwijking pupil, witte stof afwijking maar niet erg genoeg etc.. ben ook drie keer ziek geweest maar was pas na die drie maanden. Normaal altijd gezond geweest.
Ben ik nu gek en is incubatietijd echt maanden voordat je neurologische afwijkingen kunt bemerken of kan dit al na twee weken. Nergens eenduidig antwoord. Maar goed, ik gooi mijn dieet en levenstijl om en ga proberen zelf de (rest) bacterie uit mijn lichaam proberen te filteren. Naar mijn idee werkt antibiotica averechts en moet je (ook als lyme al dood is), je ontdoen van de resten.
Iedereen succes met zijn of haar verhaal. Tips altijd welkom