Coronavirus (COVID-19)

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Coronavirus (COVID-19)

Berichtdoor Roxy » Za 14 Nov 2020, 18:30

De gevolgen van achtergestelde reguliere zorg

Nieuwsuur
9 november 2020
Door corona maanden wachten op een operatie: 'Haal ik het nog wel?'; Bron https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/235592 ... g-wel.html

Tracey de Vroedt (52)
Zo wacht op een operatie aan haar aortaklep. Eigenlijk zou ze al in maart een behandeling krijgen, maar omdat ze geen spoedgeval is, is de operatie op de lange baan geschoven.

De afgelopen tijd is de lichamelijke conditie van De Vroedt enorm achteruit gegaan: ze valt regelmatig flauw, is continu kortademig en is kilo's aangekomen omdat ze veel vocht vasthoudt. Ze maakt zich zorgen. "Als het nog maanden gaat duren, weet ik niet of ik dat haal."
Frans Krapels (71)
Wildplassen als enige optie
De aandoening van Frans Krapels (71) heeft ook een vervelende uitwerking op zijn leven. Hij loopt al maanden rond met een vernauwde plasbuis. Hierdoor moet hij vaak plassen en doet plassen pijn. Alsof je voortdurend blaasontsteking hebt, zegt hij.

Maar dat is niet het enige probleem. "Ik plas nu zo'n drie keer per week in mijn broek. Ik heb daarom een zeil onder m'n kont liggen in de auto. Ook heb ik al een paar keer moeten wildplassen."
Ger Bakker (71)
Henny Bakker (66) verloor afgelopen zomer haar man Ger (71). Nadat de operatie aan zijn galblaas meerdere keren werd uitgesteld, verergerden zijn klachten. Toen hij uiteindelijk met veel pijn als spoedgeval in het ziekenhuis belandde, was het te laat. De artsen konden niets meer voor hem doen.

"Dit had niet mogen gebeuren", schreef de arts op een kaartje aan Bakker, twee weken na het overlijden van haar man. Ze zegt dat ze het ziekenhuis niet veel kwalijk kan nemen. "Maar ik denk wel steeds meer: hadden ze niet toch wat zorgvuldiger kunnen zijn?"
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 22 Nov 2020, 21:15

Hart van Nederland
14 november 2020
Viruswaarheid spant kort geding aan tegen de Staat, eist einde aan "massale coronatestcampagne"; Bron https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... tcampagne/
Viruswaarheid spant een kort geding aan tegen de Nederlandse Staat waarin zij een einde eist aan “de massale coronatestcampagne”. Volgens de actiegroep is de gebruikte PCR-test niet geschikt om vast te stellen of iemand geïnfecteerd is met het coronavirus.
'Paniekcommunicatie
Volgens Pols dient de overheid haar communicatie drastisch te wijzigen. “De overheid maakt zich schuldig aan paniekcommunicatie. Door dagelijks over aantallen positieve testen te communiceren als ‘besmettingen’ of ‘patiënten’, is sprake van misleiding. Veel mensen denken ten onrechte dat corona een reële bedreiging voor hen vormt. De bevolking zou nooit instemmen met vergaande grondrechtinperkingen indien zij juiste en complete informatie ontvangt.

Viruswaarheid sommeert minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) om het beleid niet langer te baseren op een verkeerde interpretatie van PCR-uitslagen en de communicatie aan te passen.

Het kort geding dient 25 november 2020 voor de rechtbank in Den Haag.

Geen fris clubje (onder andere een 'jurist' met een crimineel verleden) rondom Engel; Bron https://www.parool.nl/nederland/willem- ... ~bb82a242/
Het is een kleurrijk clubje rondom Engel. Zijn oudere broer is adviseur vanuit het Noord-Duitse Bremerhaven waar hij de halve rosse buurt bezit. Jeroen Pols is er mede-eigenaar. Hij is ook adviseur van Engel senior ex-krottenkoning van Rotterdam. Eind jaren negentig werd Cees Engel veroordeeld voor het faciliteren van drugshandel. Nadien kwam hij in het nieuws als eigenaar van camping Fort Oranje die in 2017 werd ontmanteld omdat het volgens de gemeente Zundert een broeinest van criminaliteit was.

Pols heeft ook een strafblad, dat ook teruggaat tot eind jaren negentig. Volgens eigen zeggen zat hij drie jaar gevangen wegens lidmaatschap van een criminele organisatie.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 26 Nov 2020, 12:55

Hoelang moeten we wachten op goedkeuring van coronavaccins?;
Het 'Oxfordvaccin' blijkt voor 90 procent effectief, mits mensen eerst een halve dosis krijgen en met een tweede prik op een later moment een volledige dosis. Zowel Moderna als Pfizer/BioNTech hebben een effectiviteit van rond de 95 procent gerapporteerd.

Commissievoorzitter Ursula von der Leyen zei vorige week dat over de vaccins van Pfizer en Moderna mogelijk al in de tweede helft van december een besluit kan vallen.

https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/ ... e=20201126

Henriëtte

Johnny

Berichtdoor Johnny » Ma 30 Nov 2020, 22:24

Hoi Roxy,
Ik zie nu pas je antwoord op mijn opmerking over het feit dat ex Covid 19 patienten zoveel aandacht krijgen en naar mijn mening ex lyme patiënten te weinig. Ik wil wel even wat recht zetten. Ik bedoelde met aanstellers niet de covid 19 patiënten maar de lyme patiënten. En daar bedoel ik mee dat deze patiënten naar mijn mening dus te weinig aändacht krijgen en dat dit bij mij dus overkomt alsof zij aanstellers zijn. Maar daar heb je al je reactie op gegeven. Dus bij deze, absoluut , geen aanstellers hoor, ben het echt wel met je eens, deze mensen hebben ook serieuze klachten.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Wo 02 Dec 2020, 18:14

Hoelang blijft een coronavaccin in je lichaam?;
Hoelang het duurt voordat een vaccin in het lichaam weer volledig afgebroken is, kan per vaccin iets verschillen. Rogier Sanders, hoogleraar virologie aan de Universiteit van Amsterdam, legt uit dat dit bij alle vaccins maximaal een paar weken duurt.

Als het vaccin eenmaal afgebroken is, dan zal een deel van de afgebroken deeltjes via je ontlasting je lichaam verlaten. Een ander deel wordt mogelijk in het lichaam weer hergebruikt als bouwstof. Meta Roestenberg en Eric Snijder, virusonderzoekers aan het Leids Universitair Medisch Centrum, laten weten dat je lichaam gewend is om het soort stof dat in vaccins zit af te breken. Dit gebeurt bijvoorbeeld ook bij een echte virusinfectie en bij veel andere processen in het lichaam.

https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... chaam.html

Henriëtte

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Do 10 Dec 2020, 18:28

COVID-19 THE SYSTEM (Documentaire Nederlands)

Bron: odysee.com, kijk en luister meer
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 12 Dec 2020, 00:44

TBDWG December 2, 2020 - Written Public Comments

We are less than a year into the COVID-19 pandemic leaving many patients with persisting symptoms of the virus. Science has not abandoned these "long-haulers," as they are being called. Why has the IDSA abandoned patients with Lyme who are left with chronic symptoms following standard treatment? Within weeks of the CDC announcing the COVID-19 epidemic, the FDA and NIH authorized hundreds of clinical trials using off-label drugs. Some of those drugs have shown promise, some have not. And the search continues today.

Why in 40+ years have we not been able to offer these same resources to patients with Lyme and other tick-borne diseases? And more to my point, why is it that some who sit on this panel, are averse to the idea of helping those who continue to suffer? The entire purpose of the TBDWG was to identify gaps and offer solutions. Not to impede progress.

Bron: hhs.gov, lees meer
Lyme Test Negative?

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Za 12 Dec 2020, 11:18

MUMC: 'Meer aandacht sekseverschil bij behandeling corona;
Meer mannen overlijden door corona
Uit de statistieken blijkt bovendien dat mannen vaker overlijden na een coronabesmetting dan vrouwen: 10,4 procent tegenover 7,0 procent, terwijl mannen en vrouwen evenveel kans lopen om besmet te raken met het virus. "Dat duidt er wel op dat het geslacht van invloed is op het ziektebeloop en herstel", stellen onderzoekers Veronique Schiffer en Emma Janssen die het onderzoek uitvoerden

https://www.1limburg.nl/mumc-meer-aanda ... =section-1

Henriëtte

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Za 12 Dec 2020, 16:04

COVID-19 Infection Can Lead to the Reactivation of Varicella-Zoster Virus

Bron: viroresearch.com, lees meer
Lyme Test Negative?

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Za 12 Dec 2020, 19:14

Dodental passeert 10.000, in werkelijkheid nog groter;
Uit oversterftecijfers van het CBS blijkt echter dat Nederland al veel meer coronadoden telt: het statistiekbureau houdt rekening met ruim dertienduizend doden.

https://www.nu.nl/coronavirus/6036016/d ... roter.html

Henriëtte

Terug naar “Gezondheid Algemeen”