Het is ook maar net de vraag, hoe goed ken je jezelf? Er zijn mensen die iets lezen en dan klakkeloos proberen.
Als je het op goed gevoel doet en start met bijvoorbeeld 1 druppel, moet het wel goed komen. (Moet er wel bij zeggen dat sommige mensen met Lyme echt super sensitief zijn voor wietolie, daarbij kan de opbouw van 1 hele druppel al wat teveel zijn of dingen uitlokken). Dan nog zou je deze kunnen halveren als je dit van jezelf weet. Maargoed, de meeste mensen willen natuurlijk direct aan het kortste eind trekken en direct resultaat hebben. Met name bij Lyme moet je geduldig zijn heb ik ook opgemerkt. Het valt mij ook op dat vanuit mainstream medische media mensen toch wel relatief bang worden gemaakt om dingen uit te proberen. Voor mij is het dan juist uitdagend om juist wel op pad te gaan naar de zogenaamde 'verboden vruchten'. Ik pluk daar letterlijk de vruchten vanaf

Hetzelfde met al die hormoonzalven.. En maar mensen waarschuwen hoe gevaarlijk het is om natuurlijke middelen op je huid te smeren. Men zou zich diep moeten schamen als je het mij vraagt. De farmaceutische wereld wordt ten alle tijde in bescherming genomen en het ergste vind ik nog dat artsen ook zo zijn opgeleid dat ze werkelijk denken dat die producten ook nog 'goed' voor iemand zijn. Ik schrok mij eigenlijk dood dat de kennis van artsen op het gebied van natuurlijkere methodes zo extreem schaars was in de tijd dat ik echt heel ziek was. Met name bij huisartsen zie ik dat. Het is meer mensen naar de apotheek sturen dan uitzoeken wat er nu echt speelt. Kan dat niet zo goed hebben als hobby automonteur

Ik vind die nuchtere instelling van FMeij erg prettig om te lezen. We gaan wel breed hier in dat topic trouwens.
Nog wat bevindingen van mijn kant:
- Die CBN slaapwolkjes doen wel iets, maar niet echt veel. (En ik vind ze ook best prijzig, van Suver Nuver dus)
- De extra sterke wietolie heb ik gisteravond nog eens gepakt (3 druppels) en voel mij in mijn hoofd dan wel happy, maar krijg dan toch op een of andere manier meer last van spier of zenuw trillingen. Ook een heel apart gevoel in mijn huid alsof ik tijdelijk perifere neuropathie heb opgelopen zo'n soort gevoel.
- Ben sinds 7 november gestopt met blowen. Merk dat ik nu dus ook veel heftiger reageer op druppels. Wel laatst bij een vriend nog wat hasj gerookt. (soort: super maroc, van de coffeesshop). Merk dat ik het ook heel makkelijk kan laten liggen maar wat is die smaak toch lekker zeg. Ik voelde mij toen precies goed. (minder pijn, soepel lichaam en mentaal ook lekker rustig, in plaats van het 'man met de hamer gevoel'). Het was maar een klein dun jointje wel met wat tabak dus.. Oudejaarsavond vier ik ook bij daar met wat vrienden. Denk dat ik het dan gewoon nog een keertje overdoe

Veel mensen met Lyme hebben flinke inslaap problemen of problemen om in slaap te blijven. Ik vooral met dat eerste..
Met de volgende maatregelen kom ik wel goed in slaap:
- 3mg of 5mg melatonine tabletje.
- Een strookje CBD olie op de vinger (suver nuver).
- In de avond 'Droom mix' thee drinken van Jacob Hooy (Ik zet meestal een hele pot want m'n moeder drinkt graag mee).
Op die manier kom ik een heel eind. Ben ook wel erg benieuwd naar die olie op basis van olijf olie, zo ook de inclined bed therapie! Moet ik zeker eens proberen.
Fijne jaarwisseling gewenst!