Ik heb een teek gevonden op onze hond, hij liep nog los, dus heeft zich nog niet in de huid geboord of volgezogen.
Wat kan ik hiermee doen= Ik heb hem onder een plakbandje opgesloten.
Ik zou zo graag willen weten of er in mijn omgeving besmette teken zitten.
Wie kan mij met deze vraag helpen?
Daisy
Teek gevonden 11 Maart!
Teek gevonden 11 Maart!
Luister naar je lichaam.
Re: Teek gevonden 11 Maart!
Via de Stichting Tekenbeetziekten weet ik dat je teken van huisdieren op kunt sturen naar de universiteit van Utrecht. Je kunt zelfs vragen of de teek ook op co-infecties onderzocht wordt. De resultaten van het onderzoek krijg je thuis gezonden.
Downloaden van het aanvraagformulier en aanvragen van een verzendpakket; http://www.uctd.eu/nl/tickbusters/inzendformulier/
Downloaden van het aanvraagformulier en aanvragen van een verzendpakket; http://www.uctd.eu/nl/tickbusters/inzendformulier/
Bij ProHealth kan je ook teken laten onderzoeken op Borrelia spp.
Infectolab dat gelieerd is aan het Borreliose Centrum Augsburg heeft tegenwoordig trouwens ook een aparte website voor onderzoeken bij honden en paarden naar tekenziektes. Daar kan je ook teken laten testen. Maar goed bij beiden zal je dan zelf moeten dokken.
TESTEN VAN DE TEEK OP BORRELIA MET PCR
Omdat teken de eerste “host” zijn van de bacterie is met de DNA test ook het Borrelia DNA in teken aan te tonen. Heeft u een tekenbeet en de teek wordt met een tekentang verwijderd, kunt u de teek (of teken) in een buisje naar ons laboratorium opsturen voor nader onderzoek.
Wij controleren deze teek tegen geringe kosten of deze besmet is met Borrelia spp.
Opsturen in een buisje, of plastic zakje met ziplock sluiting, of in de punt van een boterhamzakje en dit dichtplakken. Niet meer onder plakband plakken svp. Het onderzoek neemt ongeveer een 14 tot 21 werkdagen in beslag en het resultaat wordt u per post toegezonden.
Pro Health streeft ernaar postverzending terug te dringen en er wordt steeds meer overgegaan tot het digitaal verzenden van deze teek resultaten.
Laboratorium Pro Health bv
Afdeling Pro Health Research
Postbus 316
6000 AH WEERT
Methode: PCR (DNA) op Borrelia spp.
Kosten: € 41,90 (incl. 19% BTW)
Infectolab dat gelieerd is aan het Borreliose Centrum Augsburg heeft tegenwoordig trouwens ook een aparte website voor onderzoeken bij honden en paarden naar tekenziektes. Daar kan je ook teken laten testen. Maar goed bij beiden zal je dan zelf moeten dokken.
bedankt voor jullie reacties.
Het is een teek gevonden op mijn hond, dus deze wil ik naar de universiteit van Utrecht opsturen. Die zijn er voor dat onderzoek op dieren.
Ik heb al een mailtje gestuurd en krijg een pakketje thuisgestuurd.
Ik weet niet of daat kosten aan verbonden zijn, ik las daar op die site niets over.
Inmiddels heeft onze hond er een volgezogen teek bij....brrrrr. Ik weer ook niet of dat iets is om op te sturen.
Omdat ik las bij ProHealth dat je de teek niet onder plakband moet plakken. Ja wat moet ik er dan mee? Ik heb niet zo gauw iets anders. whaaahhh ik griezel er nu wel van hoor.
Maar ja ik wil gewoon weten of er bij mij in de bossen waar ik dagelijks loop, besmette teken zitten.
Vorig jaar heb ik er niet 1 gevonden, nu dus al in Maart 2 stuks. Ik ben er niet blij mee, maar het zou een geruststelling zijn als ze niet besmet zijn.
Daisy
Het is een teek gevonden op mijn hond, dus deze wil ik naar de universiteit van Utrecht opsturen. Die zijn er voor dat onderzoek op dieren.
Ik heb al een mailtje gestuurd en krijg een pakketje thuisgestuurd.
Ik weet niet of daat kosten aan verbonden zijn, ik las daar op die site niets over.
Inmiddels heeft onze hond er een volgezogen teek bij....brrrrr. Ik weer ook niet of dat iets is om op te sturen.
Omdat ik las bij ProHealth dat je de teek niet onder plakband moet plakken. Ja wat moet ik er dan mee? Ik heb niet zo gauw iets anders. whaaahhh ik griezel er nu wel van hoor.

Maar ja ik wil gewoon weten of er bij mij in de bossen waar ik dagelijks loop, besmette teken zitten.
Vorig jaar heb ik er niet 1 gevonden, nu dus al in Maart 2 stuks. Ik ben er niet blij mee, maar het zou een geruststelling zijn als ze niet besmet zijn.
Daisy
Luister naar je lichaam.
Ik stop die in een glazen bokaal na verwijderen en laat ze lang afzien
wel lang genoeg wachten want zijn taaie rakkers ! Na een dag liggen ze nog met hun pootjes te spartelen !
Iemand weet hoe "vers" die moeten zijn om nog te laten onderzoeken ?

Iemand weet hoe "vers" die moeten zijn om nog te laten onderzoeken ?
- Bijlagen
-
- image.jpg (1.07 MiB) 8287 keer bekeken
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken
De kosten van het onderzoek naar bacteriën is duur dus heb ik dit maar niet laten onderzoeken, ik geef liever dat geld uit aan mijn medicatie.
Dat is al duur genoeg!
Ik heb wel een schrijven teruggekregen van het cantrum voor teken in Utrecht dat het gaat om een Lxodes ricinus ( schapenteek ) female. Dus daar wordt ik ook niet wijzer van!
Bij mij in de achtertuin en in het bos zijn dus teken, en al actief.
Maar ja ook dat wist ik wel. Ik ben dus niets wijzer geworden.
De volgende die ik vind laat ik wel bij Pro-Healt in Weert onderzoeken. ( als ik geld teveel heb )
Ik wil n.l. gewoon weten of er bij mij in de buurt waar ik dagelijks wandel besmette teken zitten. Ik wil niet nog een tekenbeet opdoen zonder het te weten.
Want ik heb nooit iets gemerkt van een tekenbeet, of rode kring, dus ben ik al helemaal op mijn hoede..... Het is zo jammer dat je niet zorgeloos meer kan wandelen, omdat ik weet wat voor een efect het op mijn gezondheid heeft.
Daisy
Dat is al duur genoeg!
Ik heb wel een schrijven teruggekregen van het cantrum voor teken in Utrecht dat het gaat om een Lxodes ricinus ( schapenteek ) female. Dus daar wordt ik ook niet wijzer van!
Bij mij in de achtertuin en in het bos zijn dus teken, en al actief.
Maar ja ook dat wist ik wel. Ik ben dus niets wijzer geworden.
De volgende die ik vind laat ik wel bij Pro-Healt in Weert onderzoeken. ( als ik geld teveel heb )

Ik wil n.l. gewoon weten of er bij mij in de buurt waar ik dagelijks wandel besmette teken zitten. Ik wil niet nog een tekenbeet opdoen zonder het te weten.
Want ik heb nooit iets gemerkt van een tekenbeet, of rode kring, dus ben ik al helemaal op mijn hoede..... Het is zo jammer dat je niet zorgeloos meer kan wandelen, omdat ik weet wat voor een efect het op mijn gezondheid heeft.
Daisy
Luister naar je lichaam.
-
Hallo Daisy,
Ja het is wel jammer dat je niet onbezorgd meer door de natuur kan wandelen. Voor ik lyme had, was ik wel voorzichtig: ik liep nooit door hoog gras en met onze wandelgroep controleerden we mekaar op teken en andere vieze beestjes.
Maar na lyme voelt dat toch anders aan. Ik heb een zwaar lymeverloop gehad en heb blijvende letsels die behoorlijk beperken. Zelfs op een picknickplaats zet ik mijn voeten hoog om toch maar geen grassprietje te moeten voelen. Een picknick in het gras is al helemaal uitgesloten. Ik ga dit jaar niet meer op reis omdat ik te slecht ben.
Een teek spuit een verdovende stof in zodat je van de prik niks voelt. Veel patiënten hebben geen teek gezien.
Ja het is wel jammer dat je niet onbezorgd meer door de natuur kan wandelen. Voor ik lyme had, was ik wel voorzichtig: ik liep nooit door hoog gras en met onze wandelgroep controleerden we mekaar op teken en andere vieze beestjes.
Maar na lyme voelt dat toch anders aan. Ik heb een zwaar lymeverloop gehad en heb blijvende letsels die behoorlijk beperken. Zelfs op een picknickplaats zet ik mijn voeten hoog om toch maar geen grassprietje te moeten voelen. Een picknick in het gras is al helemaal uitgesloten. Ik ga dit jaar niet meer op reis omdat ik te slecht ben.

Een teek spuit een verdovende stof in zodat je van de prik niks voelt. Veel patiënten hebben geen teek gezien.
Hoi Paper,
Ja je hebt gelijk, de Lyme ontneemt ons erg veel, teveel vind ik!
Maar eigenlijk telt het voor ieder mens, alleen zijn de meeste nog argeloos, en ik weet niet of ik er goed aan doe ze steeds erop te moeten wijzen, dat haalt mijn plezier er ook vanaf.
Ik lijk dan meer op een overbezorgde Oma, en dat wil ik niet.
Ik heb mijn kinderen gewaarschuwd ze zien wat het met hun moeder doet, en meer dan dat wil ik niet.
Daisy
Ja je hebt gelijk, de Lyme ontneemt ons erg veel, teveel vind ik!
Maar eigenlijk telt het voor ieder mens, alleen zijn de meeste nog argeloos, en ik weet niet of ik er goed aan doe ze steeds erop te moeten wijzen, dat haalt mijn plezier er ook vanaf.
Ik lijk dan meer op een overbezorgde Oma, en dat wil ik niet.
Ik heb mijn kinderen gewaarschuwd ze zien wat het met hun moeder doet, en meer dan dat wil ik niet.
Daisy
Luister naar je lichaam.
Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”