http://forum.skepp.be/viewtopic.php?f=7 ... yme#p90301
Hierbij gaat Schippers volledig voorbij aan de discussie die er gaande is over het wetenschappelijk gehalte van de bewijsbaarheid van de werking van geneesmiddelen, óók die van medicijnen op recept. Ik hoef er alleen maar op te wijzen dat wanneer een huisarts twee medicijnen tegelijk voorschrijft, dat al niet meer wetenschappelijk bewezen is. Medicijnen worden alleen maar per afzonderlijk medicijn wetenschappelijk onderzocht, nooit met z’n tweeën, drieën of … zessen. Ga eens kijken in een verpleeghuis en wat ouderen – absoluut onbewezen – te slikken krijgen.
paperwhite schreef:De kwakzalvers zijn er zeker bij. Misschien gaan ze over tot boekverbranding of andere middeleeuwse praktijken.
Persoonlijk neem ik de VtdK niet serieus. En R is een leeuw die probeert te brullen.Sproetje schreef:En (chronische) Lyme is volgens de VtdK een 'modeziekte'
Dan gaat de VtdK voorbij aan alle onderzoeken van bv W. Burgdorfer
Misschien dat men daar denkt zijn wetenschap te kunnen weerleggen?
Roxy schreef:Persoonlijk neem ik de VtdK niet serieus.
Roxy schreef:Een van haar uitspraken “Evidence based’, dat zou m.i. de basis moeten zijn voor medici, maar ook voor apothekers. Het valt me op dat apothekers nog zoveel homeopathische middelen in hun schappen hebben staan..
Sproetje schreef:Roxy schreef:Een van haar uitspraken “Evidence based’, dat zou m.i. de basis moeten zijn voor medici, maar ook voor apothekers. Het valt me op dat apothekers nog zoveel homeopathische middelen in hun schappen hebben staan..
Helaas houdt minister van gezondheid alleen van haar eigen evidence based onderzoeken, de rest die vaak nog veel beter zijn, worden niet meegenomen
En dat er homeopathische middelen nog op de schapppen staan, heeft te maken met het onderzoek van de nobelprijs winnaar professor Luc Montagnier
http://www.medischdossier.org/archief/j ... athie.html
Dit onderzoek was zo gigantisch goed dat NIEMAND er meer omheen kon, dankzij dat onderzoek wordt onze homeopathie nu bij sommige verzekeraars nog gedeeltelijk vergoed.
Maar als het alleen aan de minister had gelegen, (want de plannen lagen al klaar om het uit te bannen) was dat nooit doorgegaan.
Roxy schreef:Medicamenten kuren etc uit de Klassieke Homeopathie zijn niet vrij verkrijgbaar en gaan onder begeleiding van een behandelend arts/therapeut.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten