Nematoden in teken

Voor alle onderwerpen die gaan over andere door teken overdraagbare infecties. Over symptomen, diagnose, tests en behandeling hiervan. Onderwerpen over andere infecties die naast de Lyme-Borreliose kunnen optreden, zijn hier ook welkom.
RoelA

Re: Nematoden in teken

Berichtdoor RoelA » Za 02 Mei 2015, 12:53

Dank je voor de links.
Ik herken de nematode van mij nog niet direct in een van de voorbeelden, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

Het aparte is dat mijn eosinofielen niet echt verhoogd zijn. Dat is toch hetgeen wat je zou verwachten met deze nematode infectie? Dat is namelijk ook waar de huisartsen en infectiologen naar kijken.
Ik zal eens kijken of mijn eosinofielen stijgen nu dat ik killers neem. Een paar maanden geleden zaten ze op 0.16 (*10E9/L). Normaalbereik 0.00 - 0.50. In 2012 bij het begin van mijn ziekte zaten de eos nog op 0.02, dus er is wel een stijging geweest.
Heb jij ook verhoogde eos Savan?

savan

Berichtdoor savan » Zo 03 Mei 2015, 05:58

Ik kan mij niet herinneren dat ik hier een test op heb gehad, wel zijn mijn witte bloedcellen steeds een beetje verhoogd maar ook niet veel.
Wel raar dat er bij jou dan niet echt een verhoging inzit. Je kan toch duidelijk zien bij jou dat er parasieten in het bloed zitten.
Controleer jij ook met je microscoop als je een kuur hebt gehad hoe het dan in je bloed ervoor staat?

Ik zou nog kunnen vragen om zo n test alleen ik heb geen trek meer in de gezondheidszorg hier. ik blijf zoveel mogelijk weg.

savan

Berichtdoor savan » Zo 03 Mei 2015, 07:36

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 04 Mei 2015, 16:07

Dit zegt Medscape over de Human dirofilariasis (dat zijn in dit geval slechts 2 soorten):
(Updated: Apr 27, 2015)
http://emedicine.medscape.com/article/236698-overview

Human dirofilariasis typically manifests as either subcutaneous nodules or lung parenchymal disease, in many cases asymptomatically. The zoonotic filariae of Dirofilaria immitis and Dirofilaria (Nochtiella) repens have become increasingly recognized worldwide as inadvertent human pathogens,[1] with the usual hosts of these infective nematodes being domestic and wild carnivores.

Signs and symptoms
dirofilariasis immitis:

Most patients (approximately 60%) with human pulmonary dirofilariasis (HPD), caused by D immitis, are asymptomatic. When they do occur, symptoms can include the following:
• Localized retrosternal chest pain
•Cough
•Hemoptysis
•Wheezing
• Low-grade fever
•Chills
•Malaise

dirofilariasis repens:

Usually, patients notice a single painful subcutaneous lump in the affected area. The areas most commonly affected include the following:
•Face and eyelids
•Chest wall
•Upper arms
• Thighs
• Abdominal wall
•Male genitalia

Ophthalmic involvement may be periorbital,[2, 3] subconjunctival,[4] subtenon,[5] or intraocular.[6]

See Clinical Presentation for more detail.

Verder staat er nog hoe de diagnose gaat.
En over de behandeling staat dit:
(het gaat hier dus niet over de co-infectie, maar om enkel en alleen een infectie met 2 filaria soorten)

Management

Antifilarial medications
In many cases, antifilarial medications are not administered prior to surgical resection of dirofilarial lesions. One group of authors, however, has recommended a single dose of ivermectin followed by 3 doses of diethylcarbamazine (DEC) if the syndrome is strongly suspected prior to surgery.

Surgery
Surgical excision of lesions and affected areas is the treatment of choice for dirofilariasis.[7] Patients with subcutaneous dirofilarial lesions can usually be treated as outpatients or undergo day-case surgical procedures.

See Treatment and Medication for more detail.

Ik ben nu in de 2e ronde zout/vit. C.
Ook ik heb erge last van slijm ophoesten, slijmproppen in de keel en achter de neus en achter de ogen.

Verder denk ik dat ik de soort dirofilariasis repens heb, maar ga aankomende week naar mijn huisarts voor meer onderzoek.
Daarnaast heb ik denk ik nog een soort die een blauwe bult geeft in mijn darmen.

RoelA schreef:Ik herken de nematode van mij nog niet direct in een van de voorbeelden, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.

Hoi Roel,

Volgens mij zag ik die griezel van jou gisteravond langs komen toen ik weer druk op zoek was naar meer info,
ik kom dan zoveel tegen dat ik niet meer kan ophouden met zoeken en sla dan alleen echt het meest noodzakelijke op, dat voor mij dan weer meer van toepassing is.
Als ik het weer tegenkom, laat ik het je weten, kijken of ie op die van jou lijkt.
Er zijn belachelijk veel soorten, en ze geven ook weer andere verschijnselen, hoewel veel toch ook weer op elkaar lijkt.

ivermectin en DEC zijn voor mij een serieuse optie, wanneer ik het idee heb dat er na mijn zout protocol geen verbetering is opgetreden.
Tot nu toe reageer ik erop.
We zullen wel zien hoe het verloopt.

Verder had ik nog gelezen dat de rondworm met filaria in samenwerking samen leeft.
En dat het vooral ook niet onbelangrijk is om je tegelijker tijd wanneer je de filaria aanpakt de rondworm ook mee aanpakt, alleen kunnen vaak die middelen niet tegelijk gebruikt worden.
Daar moet je dan wel even naar kijken.
Het handigst is om te pulsen, en op de dagen dat je de filaria niet behandeld, doe je de rondworm (tenminste zo doe ik het nu)

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 04 Mei 2015, 18:04

savan schreef:Controleer jij ook met je microscoop als je een kuur hebt gehad hoe het dan in je bloed ervoor staat?

Ik laat iedere 3-4 weken mijn bloed controleren, leverwaardes nieren etc, ivm antibiotica. Af en toe kruis ik ook nog zelf wat dingen aan op het prikformulier. Ik zal de volgende keer de eos weer laten meten.

@Sproetje: Ik weet nog steeds niet exact welke nematode het nu is. Op de afbeeldingen vind ik ze allemaal op elkaar lijken. Het is erg moeilijk er onderscheidende elementen uit te halen.

Komende nacht ga ik periodiek iedere 3 uur bloed prikken, kijken of er tijden zijn dat er meer in het bloed aanwezig zijn.

Josie

Berichtdoor Josie » Di 05 Mei 2015, 20:17

RoelA schreef:Komende nacht ga ik periodiek iedere 3 uur bloed prikken, kijken of er tijden zijn dat er meer in het bloed aanwezig zijn.

Is het gelukt? heb je wat kunnen vinden en verschillen gezien?

Josie

RoelA

Berichtdoor RoelA » Di 05 Mei 2015, 20:32

Ja tis gelukt, maar echt grote verschillen vond ik niet. De meest worm-restanten vond ik om 12uur snachts. Later in de nacht leek het wat minder te worden. Misschien wordt het beeld nu ook verstoord door het feit dat ik aan het behandelen ben. Overdag meer die-off door de antiparasitaire middelen?

Zonder antiparasitaire middelen kan het beeld wel eens anders zijn, maar dat kan ik helaas niet testen nu.

Josie

Berichtdoor Josie » Di 05 Mei 2015, 20:48

Wat goed dat het je gelukt is en dat je het hebt uitgezocht! Klinkt als een aannemelijke theorie!

Als ze snachts actiever zijn, hoe schat jij dat dan in, zou ze dat op zo’n moment juist minder vatbaar maken voor antiparasitaire middelen of juist vatbaarder?

Josie

RoelA

Berichtdoor RoelA » Di 05 Mei 2015, 21:05

Hier nog een foto van een van de wormen:

Afbeelding
Dit is gemaakt met een soort hybride vorm van darkfield en brightfield, zodat het relief wat beter zichtbaar wordt.

Of de nematoden snachts vatbaarder zijn voor antiparasitaire middelen durf ik niet te zeggen. Verschillende nematoden hebben verschillende cyclussen, dus ik denk dat het een kwestie van uitproberen is.

savan

Berichtdoor savan » Wo 06 Mei 2015, 06:42

@roel en josie,

In deze link staat het uitgelegd:

http://www.cdc.gov/parasites/lymphaticf ... nosis.html

Hierin staat:

the microfilaria that cause lymphatic filariasis circulate in the blod at night.(called nocturnal periodicity)

In deze link staat het onder how is lymphatic filariasis diagnosed ook weer:

http://www.cdc.gov/parasites/lymphaticf ... /faqs.html

Ik kan bevestigen dat als je antifilaria medicijnen neemt ,de laatste zo laat mogelijk savonds, dat dit verschil maakt. S ochtends zit mijn mond dichtgeplakt met smurrie en er zit dan aan de binnenkant van mijn lippen een hard randje.
Om die reden neem ik de eerste dec tablet smiddags de eerste zo rond 12 uur ,de tweede neem ik rond een uur of 5 en de derde neem ik zo laat mogelijk.

Terug naar “Co-infecties”