Vermoeidheid

Roxy

Re: Vermoeidheid

Berichtdoor Roxy » Zo 02 Nov 2014, 15:18

@NMDA,
NMDA schreef:Veel van de vermoeidheidsklachten die komen kijken bij bacteriële infecties (en virale en schimmelinfecties ) hebben deels te maken met aantasting van je mitochondriën in je cellen. Bij Chronisch Vermoeiheidssyndroom is deze mitochondrium disfunctie nog het meest voornaam aanwezig.

ATP oftewel, Adenosinetrifosfaat (Adenosine triphosphate) en Adenosine spelen hier een erg belangrijke rol in. Heeft iemand ervaring met supplementatie met ATP?
Bedoel je een middel als bijvoorbeeld Carnitine, Carnitene? Bij ME patiënten wordt door sommige ME/CVS artsen vaak een hoge dosering
10-15 tabletten voorgeschreven. Bij 50% werkt het bij de andere 50% niet. Bij mij heeft het niets gedaan. En ik kon maar 1-2 tabletten verdragen (darmen van slag, diarree).
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

RoelA

Berichtdoor RoelA » Zo 02 Nov 2014, 19:47

Vergeet magnesium niet!
Je hebt magnesium nodig om ATP te activeren, dus zonder magnesium nog steeds geen energie, zelfs als je mitochondrieen nog intact zijn.
Vrijwel alle chronisch zieke mensen hebben een (ernstig) magnesiumtekort. Borrelia en helemaal Bartonella zijn magnesiumvreters, dus aanvullen is een must voor lymepatienten.

Antibiotica en stress zorgen voor nog meer magnesiumverbruik in het lichaam. Zonder magnesium ook geen intracellulaire detox. Wees dus serieus als het aankomt op magnesium. Burrascano en Horowitz raden IM injecties aan als het tekort substantieel is. Serum bloedtesten zeggen vrijwel niks, intracellulaire (RBC) is beter in het aantonen van een tekort.

In het begin kan magnesium supplementie een negatieve reactie geven, wees daar op bedacht. M.i. komt dit door het dumpen van afvalstoffen door de cellen. Zie ook:
http://drcarolyndean.com/2012/10/when-m ... -me-worse/

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Zo 02 Nov 2014, 21:34

Pittig Joos, als je ook nog verantwoordelijk bent voor kindjes en hoe fijn dat je bij je ouders terecht kan.
Een beroep doen op anderen is lastig; aan de andere kant vinden mensen het vaak ook fijn iets te kunnen doen voor je.

Roela; ik gebruik nu 800 mgr magnesiumcitraat op advies van de arts. Pas afbouwen als ik aan de dunnige derrie ( :o ) ga maar daar is na 1 maand nog geen sprake van.
Die andere stoffen ken ik niet.
Ik gebruik verder vit b complex, visolie, vit d en smelttabletten b12.
Ik probeer ook met mijn eten mijn lijf te helpen. Ik smoothie braaf ( blleehhgks :| ), ik eet braaf havermout met allerlei gezonds erin en probeer verder afwisselend te eten.
Ik moet alleen oppassen niet te mager te worden want met dat gezonde voer is het lastig op gewicht te blijven.
Groetjes Eline

RoelA

Berichtdoor RoelA » Zo 02 Nov 2014, 22:09

800mg magnesiumcitraat is niet veel. Dat komt overeen met maar iets van 130mg elementair magnesium. Om effectief te zijn heb je eigenlijk een veel hogere dosering nodig. Maar zoals ik al zei is het misschien goed je te laten controleren (RBC test) en indien nodig met injecties aan de gang te gaan.

Elinemo

Berichtdoor Elinemo » Zo 02 Nov 2014, 22:39

Dank Roel, ik ga me er eens in verdiepen als mijn hoofd het toe laat! :?
Groetjes Eline

eefduck

Berichtdoor eefduck » Ma 03 Nov 2014, 16:37

Oehhh blij dat ik dit lees! Heb een zoontje van 2 en een dochtertje van 14 maanden dus kan veeeeel energie gebruiken en heb het maar voor 4 uur op een hele dag. Dus magnesium helpt? En vit d ook toch? Waar kun je magnesiumtabletten kopen?

Daisy

Berichtdoor Daisy » Di 04 Nov 2014, 07:14

Al ik me hier even in mag mengen?
Mijn orthomoleculair therapeut vertelde me dat er verschillende soorten magnesium zijn, maar dat je geen oxide moet nemen (kruidvat-hema) en ook nog andere merken. Maar kijk naar de goede opneembare vorm zoals Magnesium-citraat of malaat.
Wat hierboven al vermeld werd neemt je lichaam niet alles op. Je kunt het ook in de natuurlijke vorm nemen uit groentes fruit en noten enz.
Ik weet dat er van het merk SALUS een drankje is met de natuurlijke vorm van goede opneembare magnesium. Je hebt van dit merk ook FLORADIX een natuurlijk ijzerdrankje. Als je ziek bent geweest is dit een goede oppepper. En zoiets hebben ze ook voor de magnesium.

Een gezondheidswinkel of een goede drogist heeft dit wel. Ik geloof zelfs dat het Kruidvat ook deze van SALUS verkoopt!

Daisy
Luister naar je lichaam.

Lola Lyme

Berichtdoor Lola Lyme » Di 04 Nov 2014, 10:20

NMDA schreef:ATP oftewel, Adenosinetrifosfaat (Adenosine triphosphate) en Adenosine spelen hier een erg belangrijke rol in. Heeft iemand ervaring met supplementatie met ATP?

Ik gebruik N-Acetyl Cysteine (NAC)
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪

jandeman

Berichtdoor jandeman » Do 06 Nov 2014, 21:52

NMDA jouw wijsheid kent geen eind. Je komt echt altijd met interessante dingen. Ik heb zelf ergens gelezen dat d-ribose supplementatie de ATP werking zou versnellen.

NMDA

Berichtdoor NMDA » Vr 07 Nov 2014, 12:53

Ik gebruik N-Acetyl Cysteine (NAC)

N-Acetyl Cysteine is op zich erg goed spul ik heb het in het verleden ook gebruikt. De meest voorname werking van N-Acetyl Cysteine is dat het je Glutathion productie bevordert. Glutathion is zo'n beetje de meester-oxidant van je lichaam. Erg belangrijk:

Antioxidant[bewerken]
In gereduceerde vorm (GSH) is glutathion één van de krachtigste lichaamseigen antioxidanten. GSH helpt om cellulaire macromoleculen zoals proteïnen en membraanlipiden tegen „vrije radicalen“ (reactieve zuurstofdeeltjes) te beschermen. Reactieve zuurstofdeeltjes (zoals zuurstofradicalen of waterstofperoxide) worden voortdurend in het lichaam gevormd als bijproducten van de oxidatieve ademhaling of als een gevolg van stress, uv-straling etc. Deze zijn een vrij groot gevaar voor talrijke celbestanddelen.

Gereduceerd glutathion (GSH) heeft een vrije thiolgroep en kan zo via reductie elektronen op de reactieve zuurstofdeeltjes overdragen, waarbij ze onschadelijk gemaakt worden. Daarbij wordt glutathion geoxideerd en gaat van zijn monomeren vorm GSH over in het dimeer GSSG. Door het enzym glutathionreductase kan met verbruik van NADPH weer twee gereduceerde GSH moleculen gevormd worden.

Het redoxpotentiaal van GSH is −240 mV [5] In gezonde cellen en weefsels komt meer dan 90% van de totale hoeveelheid glutathione voor in de gereduceerde vorm (GSH) en minder dan 10% in de disulfide vorm (GSSG). Een verhoging van de GSSG-naar-GSH verhouding is een aanwijzing voor oxidatieve stress.

Detoxificatie[bewerken]
GSH speelt een belangrijke rol in fase II bij de uitscheiding (biotransformatie) van schadelijke stoffen zoals zware metalen[6] of pesticiden, alcohol evenals reactieve afbraakproducten die tijdens de fase I van het detoxificatieproces kunnen ontstaan. GSH maakt deze stoffen via (enzymatische of niet-enzymatische) conjugatie beter in water oplosbaar, waardoor ze gemakkelijker uitgescheiden kunnen worden via urine of gal. Daarbij katalyseert de meestal in het cytosol voorkomende glutathion-S-transferase de reactie van GSH met elektrofiele koolstof. Daarbij kunnen halogeen-, sulfaat-, sulfonaat-, fosfaat- en nitrogroepen door glutathion gesubstitueerd worden. Vervolgens kan GSH aan geactiveerde dubbelbindingen geaddeerd worden en reactieve epoxide ringen openen. De toxificerende (giftige) werking omvat de activering van vicinale dihaloalkanen onder vorming van een sterk reactieve episulfoniumring, alsook een door β-Lyase mogelijk gemaakte verandering van het GSH-conjugaat in de nieren tot reactieve verbindingen.

De reden waarom de ene persoon door amalgaam kwik vullingen flink ziek wordt en de ander niet maar ook met andere ziektebeelden zoals ook Lyme heeft grotendeels met je glutathion te maken en een verstoorde of minder goed functionerende Methylering Cyclus die ook erg belangrijk is om je glutathion op peil te houden.

Een van de behandelmethodes die dit probleem probeert aan te pakken is het Methylation Cycle programma van Dr. Amy Yasko wat oorspronkelijk bedoelt was voor de aanpak van autisme. Maar het programma bevordert dus je methylering cyclus zodat ook je glutathion productie weer gaat stijgen. Hier heb je een beknopte versie van die specifieke aanpak. Een beetje omslachtig allemaal als je het mij vraagt en volgens mij zijn er betere en makkelijkere manieren maar veel mensen schijnen er baat bij te hebben. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Maar N-Acetyl Cysteine is dus ook bevorderlijk bij de aanpak van kwikvergiftiging. Echter is niet iedereen fan van het spul. Dr. Klinghardt waarschuwt er zelfs voor omdat het volgens hem naast dat het inderdaad kwik vrijmaakt in je lichaam het per ongeluk ook weer kan dumpen in je hersenen waar het veel meer kwaad zal doen dan in andere locaties van je lichaam:

There are many compounds I do not recommend: homeopathic mercury, N-acetyl cysteine, saunas, vegetarian diets, fasting and excessive sports - all of these have been shown to potentially drag mercury into the brain cells rather than away from the intracellular environment. EDTA forms potentially toxic complexes with Hg which are hard to eliminate. Zinc potentiates the lethal effects of Hg.

Dus als kwikvergiftiging mogelijk bijdraagt aan je gezondheidsproblemen kan het verkeerd gebruik van NAC mogelijk schadelijk zijn. Maar de meningen daarover zijn verdeeld.

NMDA jouw wijsheid kent geen eind. Je komt echt altijd met interessante dingen. Ik heb zelf ergens gelezen dat d-ribose supplementatie de ATP werking zou versnellen.

Slijmjurk! Ik heb mijn fanclub door gebrek aan animo 3 jaar geleden al opgeheven en ik zal hem ook niet overdragen dus doe verder geen moeite.....LOl.... :D

Maar ff serieus er zijn meerdere methodes om je ATP te boosten en de schade aan je mitochondriën te beperken maar zelfs al zijn ze deels effectief dan blijft het altijd nog dweilen met de kraan open. Ik denk dat de aanpak van datgene wat juist op de eerste plaats zorgt voor de stress op je mitochondriën een betere aanpak is. Maar er zijn nog veel meer lichamelijke processen die bijdragen aan je vermoeidheidsverschijnselen. Maar daar later meer over.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”