Enig idee

Sproetje

Re: Enig idee

Berichtdoor Sproetje » Di 14 Apr 2015, 15:01

Maddy schreef:Er is ook een immuunstatus gemaakt waaruit de arts kon zien dat het NK cellen verbeterd waren.

Dat zat ik gisteren nog te bedenken idd, het immuunsysteem, of dat wel goed in de gaten wordt gehouden.

Want ik kreeg bij mezelf n.l. sterk de indruk dat mijn lichaamstemp. hier mee te maken heeft (ondertemp.)

wordt er ook gecontroleerd op het Igg-eiwit?

Dat is vaak een onderdeel van het M-proteine onderzoek.

Als dat te hoog is, is er ook iets mis dat in verband staat met het imuunsysteem.

Maddy

Berichtdoor Maddy » Di 14 Apr 2015, 17:51

Hallo,

De pupillen van beide ogen (ook het goed oog) reageren langzaam op fel licht. Volgens de arts gaat herpes ook in de oogzenuw zitten!

Volgende week een kuur hiervoor als de uitslag van de nieuwe Borrelia test (ben dan naam al weer kwijt) bekend is. Wanneer deze positief is, zullen beiden behandeld moeten worden.

Pijn op de borst zou ook door de streptokokken kunnen komen volgens dr. S.

Igg eiwit weet ik even niet.

Sproetje
Je ondertemp. kan veroorzaakt worden door je onderdrukte immuunsysteem (door lyme en Co). Veel lyme patiënten hebben hier last van. Mijn dochter kan nu weer koorts aan maken en dit klopt wel met het verhaal van de arts, die zegt dat haar NK cellen zijn verbeterd.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Wo 15 Apr 2015, 10:59

Hallo Maddy,

Ik vond nog dit.
https://www.ntvg.nl/artikelen/aspecifie ... e/volledig

Herpes kan ook op het oog zitten, dat is wel een heel gevaarlijke toestand. Als dat zo is, worden er ook antivirale middelen voorgeschreven. Dat is wel een spoedgeval.

Pijn op de borst en kortademigheid kan door hartfalen komen.
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... /item36150

Wel een pittige therapie gevolgd. Ab zelf onderdrukt ook het immuunsysteem maar je kan nu eenmaal niet anders.Na een abkuur gaat het immuunsysteem langzaam over in normale toestand.

Maddy

Berichtdoor Maddy » Di 28 Apr 2015, 11:56

Hallo,

even een update

Borrelia in weer zwaar actief! :shock:

Sinds vorige week neemt ze een antiviraalmiddel tegen het varicella zoster, helaas zijn de oogklachten niet verminderd.
Vandaag weer een afspraak bij de arts om te kijken hoe we weer verder moeten met AB.

Cardioloog kon niets vinden, maar volgens hem wel verstandig dat we zijn gekomen ivm met de streptokokken A die op de hartkleppen kunnen gaan zitten! ;)

Het is dus duidelijk weer allemaal door de lyme!

@NMDA ik ben wel geïnteresseerd in de natuurlijk middelen waar je het over hebt, kun je dit nader toelichten (mag ook via PB)?

Groetjes,

Maddy.

Maddy

Berichtdoor Maddy » Ma 18 Mei 2015, 11:23

Even een update:

Tijdens de antiviralekuur tegen het waterpokkenvirus is de koorts iets gezakt maar er is nog steeds verhoging.

Weer gestart met een nieuwe AB kuur!

Door te lezen op Duitse sites weer iets slimmer geworden, Borrelia bacterie gaat vaak samen met het herpes (dit wist ik) maar ook met het borna virus (dit geeft neurologische klachten en kan chronisch worden).

Duitse onderzoeken hebben uitgewezen dat het herpes en borna virus vaak wordt teruggevonden in het bloed van lymepatiënten.

Als je met een zwak immuunsysteem in contact komt met een geïnfecteerd paard dan is de kans dus groot!

Dit dan maar weer laten prikken, uitslag over drie weken.......
Het zijn vaak de onderliggende virussen die de Borrelia steeds weer reactiveerd, het is echt zoeken naar een speld in de hooiberg!

Maddy

Berichtdoor Maddy » Wo 27 Mei 2015, 23:48

Borna test is positief!

Dan kun je wel AB blijven nemen tot in het oneindige als de neurologische klachten veroorzaakt worden door een virus.
Nu de darmen nog laten testen op parasieten en weer beginnen met nieuwe medicatie.

Voor wie een kijkje wil nemen:

www.chronische-infektion.de

www.bornavirusinfektion.de

NMDA

Berichtdoor NMDA » Do 28 Mei 2015, 10:36

Is die Borna bij jezelf geconstateerd of bij je kind of beiden? En zijn er dus daadwerkelijk neurologische klachten in het spel die niet weggaan met het gebruik van antibioticia? Zo ja kan je me altijd even een PB sturen want als ik het zo snel allemaal zo lees dan is die neurologische schade veroorzaakt door Borna van die soort die ook bij mij van toepassing is. Gelukkig heb ik nu de ergste neurologische klachten flink kunnen verminderen met supplementen en medicatie. Maar het is en blijft een lastig parket. Sterkte.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Do 28 Mei 2015, 10:47

Hallo Maddy,

Alvast bedankt voor de link van het Duitse forum. Herpesvirussen en lyme: dit duo krijgt veel te weinig aandacht.
Herpestesten kunnen vaak vals negatief zijn, dat zijn de woorden van een regulier dermatoloog. Als je ab neemt, zullen virussen eerder aanwakkeren. Antivirale middelen werken helaas niet bij alle virussen. EBV is zo een lastpak, reageert niet op aciclovir en is zeer goed bevriend met borrelia.
Van borna had ik niet gehoord.

Ik hoop alvast dat bij jouw dochter enige beterschap mag optreden.

Maddy

Berichtdoor Maddy » Do 28 Mei 2015, 11:15

Heb het eerst mijn dochter laten testen, volgende week ben ik aan de beurt. Het zou niet verstandig zijn dat we haar behandelen en dat ik haar dan weer opnieuw zou besmetten.

Inderdaad na 2 jaar behandelen met AB heeft ze nog steeds de neurologische klachten. Volgens de arts zeker door het borna veroorzaakt!

Zelf heb ik ook lyme en mijn klachten zijn ook van neurologische aard. Ben zeer benieuwd wat er uit deze test gaat komen.

Volgens de arts heeft ze twee weken geleden 3 patiënten laten testen en allen waren positief!
Ik vraag me af waarom er in Nederland niets bekend is over dit virus, ook op het oude forum kan ik hier niets over terug lezen :o

Volgens de Duitse info komt het veel voor bij paarden, maar ook bij katten en konijn. Een paard krijgt het van de veld spitsmuis en we weten dat muizen vol met teken zitten en katten eten soms dode muizen........

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”