...komt een teek bij de dokter...

savan

Re: ...komt een teek bij de dokter...

Berichtdoor savan » Za 30 Mei 2015, 07:09

@Bert c,

Stafylokokken aureus is wel een ding om over na te denken. Jij hebt altijd in de stallen gezeten dus ben je hoogstwaarschijnlijk al drager hiervan. En ik denk de vee gerelateerde MR variant. (Je kan daarvoor een ltt test laten doen bij het forenisch lab )
Als je lyme ziekte niet de kop indrukt dan kan je last krijgen van deze bacterie. Op het andere forum is een topic hierover, stafylokokken aureus en streptokokken als secundaire infectie.
Het is heel erg moeilijk om stafylokken aureus weg te krijgen in lyme omdat je steeds weer een re-infectie hier mee krijgt want deze bacterie gaat in je omgeving zitten ook thuis.(Het kan 3 jaar overleven op bijv gordijnen.)
Mocht blijken dat je hier drager van bent dan is de reguliere gezondheidszorg verplicht om dit te behandelen omdat er een search and destroy beleid heerst, ook alleen voor dragerschap. Als blijkt dat jij drager bent van de vee gerelateerde mrsa dan heb je specifieke ab nodig.

Groet.

BertC

Berichtdoor BertC » Za 30 Mei 2015, 09:00

Op gebied van mrsa ben ik als dierenarts veel kundiger dan de gemiddelde huisarts in NL. Zo is dat ook gebleken op een rivm zoonosen symposium. Dus dat komt goed in deze :)

savan

Berichtdoor savan » Za 30 Mei 2015, 09:16

Dat begrijp ik dat jij daar thuis in bent.
Bij mij stroomde het pus uit mijn tenen, en kijk naar troptard. Zeldzaam is het niet naast lyme een staf of streptokok waar je last van kan krijgen.
Ik denk dat de gemiddelde huisarts helemaal niet zoveel van infecties af weten, ook niet van lyme en co-infecties,

Groetjes.

NMDA

Berichtdoor NMDA » Zo 31 Mei 2015, 12:00

BertC schreef:Eigenlijk is de lyme het beste wat me sinds lang, behalve mijn bruiloft en de geboorte van de kindjes, is overkomen. Dat zit zo: van mijn vaders kant is er Alzheimer in de familie, stuk voor stuk. Nu is het zo dat bij onderzoek in Amerika is gebleken dat patienten die overleden zijn aan Alzheimer, er bij 100 % van hen de Borrelia bacterie in de hersenen is aangetroffen na sectie (zie de film “Under our skin”). Blij dat er dan nu op tijd iets aan gedaan kan worden. En zo leefde ik nog lang en gelukkig.. Groeten Bert.

Dan begrijp ik je motieven om eindelijk omtrent die Lyme eens duidelijkheid te krijgen des te meer. De onderzoeker die zich erg heeft verdiept in de borrelia alzheimer connectie is Dr. Alan MacDonald, hier is zijn website. Erg interessant interview met hem over Lyme: Deel1 Deel2 Deel3

Maar de betrokkenheid van Lyme bij Alzheimer is slechts een deel van een veel grotere puzzel. Borrelia wordt ook zeer vaak aangetroffen bij ALS. Vaak dus ook borrelia maar waarschijnlijk nog vaker veroorzaakt door mycoplasma's overigens maar dus ook bij Multiple Sclerosis is er ook een duidelijke borrelia connectie maar vaak ook dus Chlamydia Pneumonia die ze in Augsburg bij zo'n 86% van de Lyme patiënten aantreffen. Die had jij gelukkig niet ik wel helaas.

BertC

Berichtdoor BertC » Di 02 Jun 2015, 22:01

ik heb hier ff voor de goede orde de officiële uitslag:

LymeSpot revised:

Borrelia burgd fully antigen IF-G <2 (<2)
Borrelia peptid mix IF-G +2 (<2)
Borrelia LFA-1 IF-G <2 (<2)

>> De test toont grenswaarde InterFeron-gamma actieve T-lymfocyten tegen Borrelia

Borrelia burgd fylly antigen IL-2 +3 (<2)
Borrelia peptid mix IL-2 +3 (<2)
Borrelia LFA-1 IL-2 +4 (<2)

>> De test toont grenswaarde InterLeukine-2 actieve T-lymfocyten tegen Borrelia

>>>> Borrelia: IL-2 en InterFeron-Gamma productie zijn grenswaarde of negatief. Geen stoornis in de balans in
deze van IL-2 en IF-G. Dus neem de symptomen mee in de overweging tot therapie.

CD 57:

Natural killer cells heparin 11 % (6-29)
Natural killer cells absolute heparin 254 (60-700)
CD-57 positive NK-cells heparin 4 % (2-77)
CD-57 positive NK-cells absolute heparin -99 (130-360)

>> De CD-57 celtelling toont een chronisch immuno-suppressie, die veroorzaakt kan zijn door Borrelia Burgdorferi.

Mijn Chlamydia Pneumoniae was negatief, gelukkig !

BertC

Berichtdoor BertC » Wo 03 Jun 2015, 16:19

Zo, de eerste volledag met alle medicijnen zit er bijna op. Ik ben erg vermoeid en neb véél pijn in benen en armen. Pff, valt me zwaar, hele dag eigenlijk in bed belegen...
Maar we gaan door !

BertC

Berichtdoor BertC » Do 04 Jun 2015, 08:37

Zo dag 8 sinds de diagnose: en nu klopjacht op vergoeding door CZ.

BertC

Berichtdoor BertC » Wo 10 Jun 2015, 17:19

Vandaag telefonisch uitslag gehad van bloedonderzoek bij neuroloog: vitamine B6 gedaald van 220 naar 100, dus prima nu. Borrelia: IgM pos, immunoblot op de IgM's neg, IgG neg. Deze uitslag is identiek aan de uitslag destijds begin maart 2015 bij de reumatoloog.
Sinds 1 week bezig met behandeling. 2 dagen herxheimer reaxi gehad, daarna 3 dagen redelijk goed, maandagmiddag weer mis, dinsdag goed, en vandaag woensdag weer mis. Dus nog immer symptomen...
Maar we gaan door: eerst schimmels bestrijden en gelijktijdig het immuunapparaat verbeteren. Over 6 weken verder zien, dan eventueel alsnog antibiotica..

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Ma 15 Jun 2015, 16:14

BertC schreef:Maar we gaan door: eerst schimmels bestrijden en gelijktijdig het immuunapparaat verbeteren.

Aspergillus niger is een taaie om kwijt te raken.
Bijna niet te doen.

Welke middelen krijg je voorgeschreven?

BertC

Berichtdoor BertC » Ma 15 Jun 2015, 19:50

beste sproetje,

ik heb Fauna Manna (humus), Pure & Fulvic (fulvinezuur) en Nystatine.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”