Josie & Doxy...

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
jozzie

Re: Josie & Doxy...

Berichtdoor jozzie » Za 16 Mei 2015, 07:59

Hoi Josie,

Soms surf ik nog over het forum en las je berichten. Ik vind je een dapper mens en een doorzetter.
Die kleine verbeteringen vind ik ik hoopgevend, maar zo'n aanval lijkt me verschrikkelijk.
Heb je iemand die voor je zorgt?. Of doe je dit allemaal alleen.
Zelf krabbel ik langzaam uit een diep dal van enkele maanden.
Ik zal een nog een vervolg verhaal plaatsen over de q-koorts en de Ricketsia, als ik puf heb en hersens. :mrgreen:
Ik heb zelf, vorig jaar, drie maanden minocycline geslikt en ik heb toen zware hoofdpijn gekregen, die maar langzaam minder werd.
Ik vind het ook vervelend om te lezen dat bv Wouter en Roel het niet zo erg goed gaat en wens iedereen veel moed en verbetering.

Jozzie

Josie

Berichtdoor Josie » Za 16 Mei 2015, 09:51

Thanks Jozzie, heel lief wat je zegt… :D steunend om te horen…
Fijn om weer een berichtje van je te lezen, ik had je gemist, ik schrik ervan dat je al maandenlang in een diep dal zit…! :cry:

Blijf volhouden en uitproberen! Ik kijk uit naar je update, voor wanneer het lukt om er iets over te vertellen. Ik hoop zo voor je dat je eindelijk flinke verbetering krijgt… ik gun het je zo!

Je weet je berichten vaak zo te brengen dat ze me raken…
Bijv. zoals ook in dit supersteunende topic uit het oude forum waarin veel mensen een bericht plaatsten: http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.p ... 545#p85063

jozzie schreef:Heb je iemand die voor je zorgt?. Of doe je dit allemaal alleen.

Mijn vriend steunt me enorm, en hij wordt ook regelmatig gek van machteloosheid, de situatie is voor hem ook uitputtend en zwaar. We maken soms hele grappige slechte grappen als ik op mijn ziekst ben. :mrgreen:

En ik heb thuiszorghulp, maar een indicatie met te weinig uren om de basis te kunnen dekken, wat daardoor alsnog extra stress en overbelasting geeft en ong. ieder jaar en soms meerdere keren per jaar een mensonterende strijd bij de medische keuring hiervoor omdat ze iedere keer de meest bizarre dingen zoeken om uren te kunnen korten.

jozzie schreef:Ik vind het ook vervelend om te lezen dat bv Wouter en Roel het niet zo erg goed gaat en wens iedereen veel moed en verbetering.

Idem!

Josie

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 24 Jun 2015, 08:28

Ik had na de start van Azitromycine een herxheimer-reactie. Hoofdklacht daarvan was rugpijn, extréme rugpijn, van achterhoofd tot stuitje in alle wervels en ook nog naar de zijkanten. Dat duurde ruim 4 dagen (gelukkig niet langer). Dat was niet langer vol te houden en ik was toen gestopt.

Ik heb het daarna opnieuw geprobeerd, en ben nu inmiddels een paar weken bezig met de Azitromycine, eens per 2 dagen 2x 250mg. En nu gaat dat goed, ik merk langzaamaan kleine verbeterpuntjes. :D Ik gebruik het tegelijk met 3x per dag 50mg Minocycline.

Josie

Josie

Berichtdoor Josie » Di 14 Jul 2015, 08:43

Ik heb de Minocycline vervangen door Tinidazol.

In eerste instantie was het plan om Azitromycine, Minocycline en Tinidazol tegelijk te gebruiken. Echter bij nader inzien leek het toch beter om de Minocycline even te stoppen en niet tegelijk met de Azitromycine te gebruiken.

Verder was het plan om in eerste instantie de Azitromycine eigenlijk maar max. 6 weken achterelkaar te gebruiken (langer zou misschien resistentie kunnen geven) maar gezien mijn goede reactie erop en de onderbrekingen (o.a. door Fluconazol) ga ik nu nog even door.

Ik gebruik nu steeds 4 dagen 2x 250mg/dag Azitromycine met 1x 500mg/dag Tinidazol en dan 3 dagen niets (wel wat supplementen). En dit pulseren dan zo nog een paar weken.

Josie

Terug naar “Reguliere Behandeling”