Ik zal beginnen met me voor te stellen, ik ben Marjo - 25 jaar en al een lange tijd ziek. Ik kreeg Pfeiffer op mijn 15e en daar ben ik nooit helemaal van hersteld. Het nam een duikvlucht rond mijn 17e jaar, lag ik met een verlamming van beide benen in het ziekenhuis. Na veel onderzoeken (ook lumbaalpunctie) hebben ze niks kunnen vinden en dus was het psychisch. Na de verlamming zijn mijn klachten veel en veel erger geworden en met een gigantische vaart toegenomen. Ik kreeg net voor dit de diagnose ontstekingsreuma, wat 2,5 jaar later weer Fibromyalgie werd. Ook liep ik in het ziekenhuis vanwege ontstekingen in mijn kleine bloedvaten. De vermoeidheid begon ontzettend toe te slaan en de klachten werden steeds erger waardoor ik op mijn 19e afgekeurd werd. Inmiddels ben ik een aantal diagnoses verder namelijk ME, Fibromyalgie, POTS en PDS.
Ik heb een afspraak gemaakt met PVM voor over 2 weken, om direct een Lyme test in Duitsland te laten doen. Deze test zie ik als mijn laatste optie om er achter te komen wat ik nou precies heb. Mijn situatie wordt alleen maar erger, steeds meer neurologische klachten (MS uitgesloten) en ik word in zijn algemeenheid steeds zieker en zieker. Ik heb sinds een week een scootmobiel gekregen om dat ik de kleine stukjes vaak niet eens meer kan lopen. Ik bijna de hele dag op bed en slaap daar bij veel.
Ik kan me niet herinneren dat ik door een teek ben gebeten, maar vanaf het moment van ziek worden op mijn 15e zat ik op een land- en tuinbouw school. Ik was veel bezig met planten, bomen, bosjes en de hele reutemeteut. Vorig jaar kreeg ik echter wel een bizarre plek op mijn been met een diameter van zo'n 7.5 centimeter. Er zaten 3 vreemde puntjes in. Ik ben er mee naar een dermatoloog geweest, zij dacht aan Lyme en heeft me gelijk laten testen en heeft me 3 dagen antibiotica voorgeschreven.. De test kwam negatief uit op acute Lyme. Nou begreep ik dat je een EM ook jaren later pas kunt krijgen?

Momenteel ben ik bang, bang dat er Lyme uit komt en bang dat er geen Lyme uit komt. Hoe dubbel wil je het hebben? Ik heb van de lijst van symptomen sowieso 37 punten waar ik een 'ja' op scoor.
Ik ben er onwijs veel over aan het denken.. piekeren kun je beter zeggen. Wat als? Wat als het niet zo is? Wat als er wat uit komt? Wat als er wéér niks duidelijk wordt. Ik weet zwart op wit dat er dingen mis gaan in mijn lijf met mijn zenuwstelsel en aansturen uit mijn hoofd. Maar kan dit Lyme zijn? Is er iets wat ik mis? Maar ook waar ik bijvoorbeeld op moet letten als ik de uitslagen krijg..
Hoop vragen en ik weet dat jullie geen artsen zijn, maar ik ben toch benieuwd hoe jullie er over denken. Zeker die plek..
Groetjes Marjo.