Ik word echt totaal gek van het feit dat mijn brein niks meer waard is.
Vroeger was ik gewoon een prima leerling tegenwoordig onthoud ik niks meer.
Is er een bepaalde manier om hier vanaf te komen?
Het nadenken gaat echt nooit helder voelt echt altijd alsof er een wolk in mijn hoofd zit.
Lyme Brainfog
Re: Lyme Brainfog
Voor velen hier herkenbaar denk ik. Ik kan op dit moment niet meer lezen dan een halve blz en dan ben ik al weer kwijt wat ik aan het lezen ben. Geen idee of er iets is wat je daar tegen kan doen. Erg lastig, vooral omdat het iets is wat fysiek niet zichtbaar is.
Als het je een troost mag zijn het gaat met vlagen .
En ik had schrik dingen kwijt te zijn maar blijkbaar zit het toch nog ergens ver verstopt in je geheugen om terug boven te komen op een latere tijd
Zelf ondervind ik hoe vermoeider ik ben en hoe meer ik lichamelijk over mijn kunnen ging hoe warriger in mijn hoofd
Helaas nog niks op gevonden...
En ik had schrik dingen kwijt te zijn maar blijkbaar zit het toch nog ergens ver verstopt in je geheugen om terug boven te komen op een latere tijd
Zelf ondervind ik hoe vermoeider ik ben en hoe meer ik lichamelijk over mijn kunnen ging hoe warriger in mijn hoofd
Helaas nog niks op gevonden...
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken
Ja precies je beschrijving Trop.
Balen dit.
Ik heb vernomen dat hoge dosis b12 zou helpen.
Trouwens dexamfetamine haalt de fog compleet weg alleen de warrigheid niet.
Had toevallig nog wat liggen uit mijn lyme gefabriceerde add periode.
Balen dit.
Ik heb vernomen dat hoge dosis b12 zou helpen.
Trouwens dexamfetamine haalt de fog compleet weg alleen de warrigheid niet.
Had toevallig nog wat liggen uit mijn lyme gefabriceerde add periode.
Beste Jan,
ik ken het probleem. Ik heb 'lichte' restklachten na infectie met Lyme. Totaal 4 weken Doxycycline + 2 wken iv Ceftriaxon gehad. Ik merk dat mijn geheugen minder is geworden, ik had brainfog, kleine pijntjes in mijn handen. Ik ben een multivitamine en B12 1000 mcg gaan gebruiken en sinds ik dat gebruik zijn de restklachten sterk verminderd op mijn minder functionerend geheugen na. Daarnaast sport ik 3x per week en probeer gezond te eten en te drinken, tevens probeer ik minimaal 7-8 uur per nacht te slapen.
De vraag is nu of de bacterie nog leeft of dat het restklachten zijn.. Ik wil het binnenkort laten testen in Berlijn.
Kan je wat meer vertellen over dexamfetamine? Voor wie , waar te koop etc..
Vriendelijke groeten,
Hans
ik ken het probleem. Ik heb 'lichte' restklachten na infectie met Lyme. Totaal 4 weken Doxycycline + 2 wken iv Ceftriaxon gehad. Ik merk dat mijn geheugen minder is geworden, ik had brainfog, kleine pijntjes in mijn handen. Ik ben een multivitamine en B12 1000 mcg gaan gebruiken en sinds ik dat gebruik zijn de restklachten sterk verminderd op mijn minder functionerend geheugen na. Daarnaast sport ik 3x per week en probeer gezond te eten en te drinken, tevens probeer ik minimaal 7-8 uur per nacht te slapen.
De vraag is nu of de bacterie nog leeft of dat het restklachten zijn.. Ik wil het binnenkort laten testen in Berlijn.
Vriendelijke groeten,
Hans
hans123 schreef:
Hans
Hoi Hans,
Dexamfetamine is in principe een medicijn dat gegeven wordt bij mensen die ADD hebben.
Een alternatief voor het meer bekende Ritalin.
Ikzelf ben daarmee gediagnosticeerd in 2013 en heb daar toen Dexamfetamine voor gekregen.
Eigenlijk had ik nooit last van ADD klachten alleen sinds ik die brainfog en idd verslechterde geheugen etcetera heb is het stempeltje ADD erop gedrukt.
Je kan het dus eigenlijk alleen krijgen met voorschrift en wat het doet is het stimuleert dopamine in je hersenen waardoor je extra gefocussed wordt.
Het doet wonderen met de brainfog en ik kan redelijk nadenken als ik het gebruik. Als mijn potje op is heb ik alleen geen herhaal recept meer haha.
Over lange termijn effecten weet ik niks. Is ook weinig over bekend. Ik weet alleen dat het een tijdelijke oplossing is en het niks oplost.
Ik denk trouwens dat dit ook wel eens permanent schade kan zijn. Of dat er op een of andere manier de hersenen weer in balans moeten komen om dat het zo in de war is gebracht door Lyme.
Kent iemand van dit forum dit al trouwens? http://www.treatlyme.net/storage/docume ... Manual.pdf
Ziet er best aardig uit, wordt piekfijn een behandeling voor elk geval gegeven inclusief ondersteunende natuurlijke middelen.
Voor brainfog zeggen ze het volgende; Cognition and Thinking. For cognitive impairment not resolved with 2 months of
antimicrobials, curcumin, and a good multivitamin add lithium orotate and/or gingko
biloba for a minimum of 2 months.
Lithium Orotate. Lithium Orotate (Pure Encapsulations) 12 pills 3 times a day.
Gingko Biloba. Gingko Biloba Plus (Integrative Therapeutics) 1 pill 2 times a
day.
Misschien heb je er wat aan Hans?
Hoi Jan,
bedankt voor je reactie.
Ik zal er eens induiken. Ik zal me eens verdiepen in de Gingko Biloba. Lithium vind ik wat enger.
je hoort van me als ik er wat ervaring mee heb opgedaan.
groeten,
Hans
bedankt voor je reactie.
Ik zal er eens induiken. Ik zal me eens verdiepen in de Gingko Biloba. Lithium vind ik wat enger.
je hoort van me als ik er wat ervaring mee heb opgedaan.
groeten,
Hans
Top !
Ik hoor ook graag je mening over wat je vindt van de link die ik stuurde.
Zelf vind ik het er nogal veelbelovend uitzien.
Ik hoop dat het effect voor je heeft ! En als het dat heeft dan hoop ik dat ik er ook wat aan heb haha:).
Good luck !
Ik hoor ook graag je mening over wat je vindt van de link die ik stuurde.
Zelf vind ik het er nogal veelbelovend uitzien.
Ik hoop dat het effect voor je heeft ! En als het dat heeft dan hoop ik dat ik er ook wat aan heb haha:).
Good luck !
.
Laatst gewijzigd door Lola Lyme op Wo 04 Jul 2018, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪
Dexamfetamine is in principe een medicijn dat gegeven wordt bij mensen die ADD hebben.
Een alternatief voor het meer bekende Ritalin.
Ikzelf ben daarmee gediagnosticeerd in 2013 en heb daar toen Dexamfetamine voor gekregen.
Eigenlijk had ik nooit last van ADD klachten alleen sinds ik die brainfog en idd verslechterde geheugen etcetera heb is het stempeltje ADD erop gedrukt.
Je kan het dus eigenlijk alleen krijgen met voorschrift en wat het doet is het stimuleert dopamine in je hersenen waardoor je extra gefocussed wordt.
Het doet wonderen met de brainfog en ik kan redelijk nadenken als ik het gebruik. Als mijn potje op is heb ik alleen geen herhaal recept meer haha.
Ja ik had al eerder gezien dat die Dexamfetamine van je een Dopamine Agonist was dus op zich niet vreemd dat je er profijt van ondervind. Dopamine is niet het probleem bij Lyme maar kan wel ondersteuning bieden bij je neurologische klachten. Ik heb zelf Pramipexol voorgeschreven gekregen ivm mijn Restless Legs Syndrome. Het is van nature een ziekte van Parkinson medicijn maar het bleek ook effectief bij RLS. Het is ook een Dopamine Agonist. Het werkt bij mij slechts echter heel beperkt zelfs bij een dosis bedoeld voor Parkinson patiënten. Maar ik zal er in de toekomst nog wel gedetailleerder op in gaan waarom oa ook Dopamine hulpzaam is bij Lyme en soortgelijke aandoeningen.
Ik gebruik al enige tijd Ginkgo Biloba (maar ook St. Janskruid), maar het is wel iets om voorzichtig mee te zijn. Zeker als je er bv (ernstige) hoofdpijn van krijgt. Dus bekijk alle 'voors' en 'tegens' goed.
Ginko Biloba heb ik enkele weken geleden ook aan mijn persoonlijke regime toegevoegd voor redenen die grotendeels het de hierboven benoemde zaken te maken hebben. Ik heb een erg krachtige versie op de Britse Ebay gekocht van 3000mg per pil inclusief 1000mg Korean Ginseng. Af en toe een pilletje voor het slapen gaan ging nog wel maar als ik er meer dan dat innam samen met nog wat andere zaken waarvan ik inmiddels weet dat ze effectiviteit van antibacteriële velen malen doen toenemen ging het flink mis. Ik kreeg extreem heftige Herxheimer reacties. Extreme luchthonger, convulsies, koude rillingen de hele mikmak. Kon amper nog lopen. Echt enorm heftig.

Blijkt dus dat die Ginko Biloba ook een erg potent antibacterieel middel is dat de vorming van biofilmen tegengaat:
Ginkgolic acids and Ginkgo biloba extract inhibit Escherichia coli O157:H7 and Staphylococcus aureus biofilm formation.
Infection by enterohemorrhagic Escherichia coli O157:H7 (EHEC) is a worldwide problem, and there is no effective therapy. Biofilm formation is closely related to EHEC infection and is also a mechanism of antimicrobial resistance. Antibiofilm screening of 560 purified phytochemicals against EHEC showed that ginkgolic acids C15:1 and C17:1 at 5μg/ml and Ginkgo biloba extract at 100μg/ml significantly inhibited EHEC biofilm formation on the surfaces of polystyrene and glass, and on nylon membranes. Importantly, at their working concentrations, ginkgolic acids and G. biloba extract did not affect bacterial growth. Transcriptional analyses showed that ginkgolic acid C15:1 repressed curli genes and prophage genes in EHEC, and these findings were in-line with reduced fimbriae production and biofilm reductions. Interestingly, ginkgolic acids and G. biloba extract did not inhibit the biofilm formation of a commensal E. coli K-12 strain. In addition, ginkgolic acids and G. biloba extract inhibited the biofilm formation of three Staphylococcus aureus strains. The findings of this study suggest that plant secondary metabolites represent an important resource for biofilm inhibitors.
Antimicrobial effects of herbal extracts on Streptococcus mutans and normal oral streptococci.
Streptococcus mutans is associated with dental caries. A cariogenic biofilm, in particular, has been studied extensively for its role in the formation of dental caries. Herbal extracts such as Cudrania tricuspidata, Sophora flavescens, Ginkgo biloba, and Betula Schmidtii have been used as a folk remedy for treating diseases. The purpose of this study was to evaluate and compare the antibacterial activity of herbal extracts against normal oral streptococci, planktonic and biofilm of S. mutans. Streptococcus gordonii, Streptococcus oralis, Streptococcus salivarius, Streptococcus sanguinis, and S. mutans were cultivated with brain heart infusion broth and susceptibility assay for the herbal extracts was performed according to the protocol of Clinical and Laboratory Standard Institute. Also, S. mutans biofilm was formed on a polystyrene 12-well plate and 8-well chamber glass slip using BHI broth containing 2% sucrose and 1% mannose after conditioning the plate and the glass slip with unstimulated saliva. The biofilm was treated with the herbal extracts in various concentrations and inoculated on Mitis-Salivarius bacitracin agar plate for enumeration of viable S. mutans by counting colony forming units. Planktonic S. mutans showed susceptibility to all of the extracts and S. mutans biofilm exhibited the highest level of sensitivity for the extracts of S. flavescens.
En die Koreaanse Gingseng (Panax Ginseng) is ook antibacterieel:
Antioxidant and antibacterial activities of ginseng (Panax ginseng C.A. Meyer) extracts
MG and extruded MG extracts exhibited higher antioxidant activity than WG and RG in all solvents (p < 0.05). The DIZ (inhibition zone in diameter) values showed that the ginseng extracts had the antibacterial activities against Gram-positive bacteria. However, no antibacterial activities against Gram-negative bacteria were observed. This study suggested that MG and extruded MG may be utilized as an effective antioxidant and antibacterial source.
Antibacterial activity of Ginseng (Panax ginseng C. A. Meyer) stems–leaves extract produced by subcritical water extraction
Antibacterial activities of ginseng extracts produced from ginseng by-products, stems and leaves, using subcritical water extraction (SWE) at 110, 165 and 190 °C, were evaluated and compared with those of ginseng extracts prepared by hot water and ethanol extraction. The ginseng stems–leaves extract produced by SWE at 190 °C contained the greatest concentration of phenolics (98.4 mg GAE g−1 of extract). All ginseng extracts inhibited the growth of Bacillus cereus, Salmonella enteritidis, Escherichia coli O157:H7 and Listeria monocytogenes. Among four strains, B. cereus was more sensitive to the ginseng extract by SWE at 190 °C than other bacteria. Cell membranes of bacteria were disrupted by the addition of SWE ginseng extract, observed by transmission electron microscopy (TEM), with the release of cellular contents. These findings provided evidence about the potential utilisation of ginseng stems and leaves by using an environmental friendly extraction process, SWE, to produce ginseng extract for the inhibition of bacteria growth.
Dus mocht je soms heftig reageren bij het gebruik van Ginko Bilabo dan weet je nu waarom.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”