Ikzelf ben er mee begonnen om van mijn stress af te komen. Maar het heeft zoveel andere goede eigenschappen, dat ik me er wat meer in ben gaan verdiepen.
Deze thee heeft een brede krachtige werking:
* Verminderd stress.... (hoera!)
* Helpt om sterke veranderingen aan te kunnen
* Reguleert de bloeddruk
* Versterkt het immuunsysteem
* Verlaagt het LDL cholesterol (slechte)
* Werkt verlagend op suikers en vetten
* Bevat tumorremmende stoffen
* Geeft innerlijke rust
* Verbetert de doorbloeding van de organen
* Beschermd bij leverziekten
* Helpt tegen bronchitis
* Heeft ontgiftende reinigende werking
bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... rking.html
Ik vond dit heel bijzonder, dus wil ik dit graag met jullie delen.
Ik kook een liter water en doe dit in een thermosfles met daarin een grote theelepel theeblaadjes. laat het ongev. 5 min. trekken en drink het verspreid over de dag op.
Het grappige ervan is dat erbij staat:
In de ervaring van smaak willen de meningen over Jiaogulan nog wel eens verschillen. De één vindt het heerlijk zoet smaken naar zoethout en de ander ervaart een bittere smaak. De oorzaak hiervan ligt, volgens Chinese artsen, in het feit dat, wanneer het lichaam belast of overbelast is met gif en/of afvalstoffen, de smaak als bitter wordt ervaren terwijl, wanneer het lichaam vrij is van deze stoffen, een heerlijke zoete smaak wordt ervaren. De smaak van de thee geeft dus een indicatie van de staat waarin het lichaam verkeerd op dat moment. Jiaogulan werkt als een ontgifter, dus wanneer de thee in het begin bitter zal smaken kan dat in de loop der tijd verbeteren naar een zoete smaak wanneer het lichaam in een betere conditie komt.
Bij mij overheerst ook nog de bittere smaak, dus ik ga door totdat ik het ook zoet vind smaken.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren!
Daisy