Goedenavond,
Wil graag jullie beoordeling.
Gisteravond waren we bij onze dochter en schoonzoon op verjaardag. Onze dochter is 22. Ze liet ons later op de avond een plek zien op haar been en zij dat ze waarschijnlijk gestoken was door een insect. Ik twijfelde omdat er een soort ring omheen zat. We hebben op internet gezocht en zagen soortgelijke foto's. We hebben gezegd dat ze vandaag naar de huisarts moest gaan en dat heeft ze ook gedaan. De arts was iemand die het moest opzoeken in een boekje en zei dat het geen tekenbeet is. Ze moet wel terugkomen als ze meerdere plekken krijgt of als ze last blijft houden. Ik vertrouw het niet. De plek is ook warm en jeukt. Vandaag had ze ook hoofdpijn. Dat heeft ze ook gezegd tegen de arts.
Wat vinden jullie?
Alvast bedankt!
Graag beoordeling
Re: Graag beoordeling
Hallo Marion,
Je zou misschien een test in Augsburg kunnen laten doen:
http://www.infectolab.de/
Ik weet niet of je een aantal weken moet wachten na een mogelijke besmette tekenbeet, zou je kunnen vragen, het tel. nr. staat in de link onderaan.
Je zou misschien een test in Augsburg kunnen laten doen:
http://www.infectolab.de/
Ik weet niet of je een aantal weken moet wachten na een mogelijke besmette tekenbeet, zou je kunnen vragen, het tel. nr. staat in de link onderaan.
Om eerlijk te zijn ziet het er niet uit als een EM van een tekenbeet.
Er is duidelijk een onderhuidse bloeduitstorting te zien en dit hoort normaal niet bij een EM.
Ik zou het in de gaten houden zoals de arts al voorstelt.
Er is duidelijk een onderhuidse bloeduitstorting te zien en dit hoort normaal niet bij een EM.
Ik zou het in de gaten houden zoals de arts al voorstelt.
Dank jullie wel voor de reacties!
De tweede reactie stelt me wel gerust. Ik ga het doorgeven aan mijn dochter!
Groetjes
Marion
De tweede reactie stelt me wel gerust. Ik ga het doorgeven aan mijn dochter!
Groetjes
Marion
Ik ben geen arts, kan dus iets niet beoordelen op wat het is en zeker niet op basis van een foto maar ik heb een aantal malen wel een blauwe plek gezien alias Erythema Migrans. Ik ben in afwachting op toestemming om een foto hiervan te mogen gebruiken om hier te plaatsen.
Opvallend genoeg is er op de foto hierboven duidelijk een bijtplek te zien en dan is het toch ook wel heel erg raar dat hier zo'n blauwe plek omheen komt?
Informeer eens bij Innatoss, daar doen ze immers een studie (http://www.innatoss.com/onderzoek/studie-ixodes/ ) en kan je mee doen als er sprake is van een Erythema Migrans. Wellicht kunnen zij er iets van zeggen en anders bellen met de informatielijn van de NVLP voor namen van artsen en/of hier op dit forum een oproepje doen.
Opvallend genoeg is er op de foto hierboven duidelijk een bijtplek te zien en dan is het toch ook wel heel erg raar dat hier zo'n blauwe plek omheen komt?
Informeer eens bij Innatoss, daar doen ze immers een studie (http://www.innatoss.com/onderzoek/studie-ixodes/ ) en kan je mee doen als er sprake is van een Erythema Migrans. Wellicht kunnen zij er iets van zeggen en anders bellen met de informatielijn van de NVLP voor namen van artsen en/of hier op dit forum een oproepje doen.
Wel een hoopvol onderzoek, daar in Oss!
Hopelijk komt er wat uit, zodat alle chronische lymepatienten eindelijk erkenning krijgen!
Hopelijk komt er wat uit, zodat alle chronische lymepatienten eindelijk erkenning krijgen!
Dit is een afbeelding van een EM met een blauwe plek eromheen.
-
Was de beet in het midden ? Opzij zie je ook iets beetachtig ? Lijkt op mijn dazenbeet. Als het warm aanvoelt, kan het toch op een infectie wijzen. Wat vind jouw huisarts hierover ?
Ik heb zelf heel lang een EM gehad: een klassieke rode ring met rood schijfje in het midden..(dat schijfje werd vroeger: the bull's eye genoemd) Op het einde (na 2 maanden) werd het EM blauw tot zwart. Dan ging die arts over tot ab (te laat dus).
Ik heb zelf ook een blauw-zwarte huidverkleruing gehad na een beet van een daas. Bij de laatste bijt werd dat onmiddellijk een rood schijfje, met wat blauw errond. Er werd onmiddellijk ab gegeven.
Dit is geen gewone insectenbeet. Ik zou geen risico nemen en ab vragen aan de huisarts, liever dan in onzekerheid te blijven en risico te nemen.
Ik heb zelf heel lang een EM gehad: een klassieke rode ring met rood schijfje in het midden..(dat schijfje werd vroeger: the bull's eye genoemd) Op het einde (na 2 maanden) werd het EM blauw tot zwart. Dan ging die arts over tot ab (te laat dus).
Ik heb zelf ook een blauw-zwarte huidverkleruing gehad na een beet van een daas. Bij de laatste bijt werd dat onmiddellijk een rood schijfje, met wat blauw errond. Er werd onmiddellijk ab gegeven.
Dit is geen gewone insectenbeet. Ik zou geen risico nemen en ab vragen aan de huisarts, liever dan in onzekerheid te blijven en risico te nemen.
Heb jaren terug (volgens mij in 2000) zoiets gehad volgens mij van een soort mug. Werd ook een ontsteking. Heb dat nooit als een em gezien maar vond het wel een heftige reactie. Was trouwens in het buitenland. Heb jaren later wel een em gehad. Ik zou goed in de gaten houden en als je ziekte verschijnselen bemerkt weer terug naar de dokter.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”