Port a cath bij infuus, hoe lang blijft naaldje zitten?
-
Port a cath bij infuus, hoe lang blijft naaldje zitten?
Zijn er ook mensen die weten of je een port a cath kan krijgen wanneer je een infuus moet krijgen voor de behandeling van lyme. Ik ga volgende week naar Rotterdam voor mijn eerste gesprek, ik heb al te horen gekregen dat ik een infuus ga krijgen. Ik ben alleen erg moeilijk te prikken, heb rol aderen. Ik weet ook niet hoe lang een naaldje mee gaat. Ik hoorde laatste iemand die elke 2 dagen een nieuw naaldje kreeg. Door mijn rol aderen moeten ze soms wel 6x prikken, vandaar mijn vraag. Zijn er mensen waarbij het naaldje langer bleef zitten?
Re: Port a cath bij infuus , hoe lang blijft naaldje zitten
Hier in Nederland zetten ze meestal een PICC-lijn, deze kan ongeveer één jaar blijven zitten en in de thuissituatie zelfs nog langer.
Bij mij, ook roladeren, meestal 3 dagen. ( Belgie) Ging er soms zelfs mee werken...
Succes!
Succes!
-
Bedankt voor jullie snelle reactie, eens kijken of ik kan overleggen dat ik een picc lijn kan krijgen!!
-
Ik kan gelukkig een PICC lijn krijgen, alleen in Rotterdam kunnen ze deze niet geven, dus moet ik eerst nog naar een ander ziekenhuis. Krijg vrijdag meer te horen. Ben erg benieuwd hoe de antibiotica gaat aanslaan. Krijg infuus voor 3 weken!
-
Picc lijn gaat jammergenoeg niet lukken, arts heeft andere ziekenhuizen geprobeerd, maar over 1 a 2 weken gaan we het proberen met een perifeer infuus, ben benieuwd!!
-
Morgen starten met infuus , hoop echt dat dit aan gaat slaan, vind het wel spannend!!
-
Ik heb uiteindelijk mijn infuus aan de zijkant van mijn pols gekregen, erg lastige plek, je mag je pols dan niet zoveel gebruiken, in het ziekenhuis gaven ze wel aan dat dit een ongunstige plek was en dat het infuus niet zo lang zou zitten. Uiteindelijk 3 weken met hetzelfde naaldje gedaan, helemaal super! Mist in mijn hoofd wat opgetrokken, nu gestart met doxy en plaquenil , maar heb nu gevoel van terugval, blijft dus afwachten
3 weken in de pols? Bij mij was het vaak 3 dagen zo en dat was al lastig genoeg!
Ik weet wel niet wat perifeer is, want bij mij mocht dat max.4 dagen blijven zitten...
Ik weet wel niet wat perifeer is, want bij mij mocht dat max.4 dagen blijven zitten...
Terug naar “Reguliere Behandeling”