waardes?

maureen1971

waardes?

Berichtdoor maureen1971 » Di 13 Okt 2015, 12:37

Vandaag voor het eerst mijn uitslagen van de huisarts onder ogen gekregen.

Borrelia burgdorferi
igm Negatief ( 0.42)
igg Positief 130u/ml)
igm blot Negatief
igg positief , vonden we in banden p100 VlsE P58 p41 p39 en p18 ( b bavariensis)

EBV capside
igm Negatief
igg positief 69.5 u/ml

EBV Nucleair negatief

Mijn huisarts vertelde mij indertijd geen behandeling mogelijk was. Heb me toen doorverwezen en sta nu onder behandeling in Rotterdam.
Weet iemand ook waar ik iets terug kan vinden over de igg postief en de banden die daar worden benoemd? En zoals ik het zie heb ik "oude"lyme en geen "nieuwe "lyme

hope

Re: waardes?

Berichtdoor hope » Di 13 Okt 2015, 13:14

Misschien best een test bij een lyme- arts laten doen? Hiermee bedoel ik een andere test dan de elisa en blot, maar de ltt.
Als ik fout ben, verbeter mij lotgenoten! Ik onthou geen namen meer...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 13 Okt 2015, 14:21

Ja, een igg is een eerdere doorgemaakte lyme.
Igm is een meer recentere.

Hou er wel rekening mee dat ieder lab. weer anders interpreteert bij de Elisa en de Western Blot.
En dat Niet alle Elisa's en Western Blots hetzelfde zijn qua gevoeligheid, maar ze zijn allemaal niet gevoelig genoeg.

Ikzelf zie toch duidelijk bij jouw uitslag van de Igm 0.42 staan.

Verder zijn deze testen er alleen maar ter ondersteuning van lyme klachten, een arts mag helemaal niet een diagnose stellen en/of uitsluiten
n.a.v. deze testen.

Wat ik er over kon vinden was dit:
(helaas in het engels)

The CDC has stated that the "Surveillance Criteria" for the Lyme disease Western blot was never meant to be used for diagnostic purposes. This overly stringent criterion
(2 IgM and 5 IgG Bands) continues to harm the pubic as it has been estimated that only one in a hundred infections actually meet the criteria leaving the vast majority of infections untreated.

Could you please tell me why Quest Labs’ Western blot Lyme test doesn’t include band 31 and 34? Is it possible that your exclusion of these bands is missing many Lyme cases since band 31 and 34 are highly specific to Borrelia burgdorferi and were originally chosen for vaccine development?

information from that guideline:

"It was recommended that an IgM immunoblot be considered positive if two of the following three bands are present: 24 kDa (OspC) * , 39 kDa (BmpA), and 41 kDa (Fla) (1). It was further recommended that an that IgG immunoblot be considered positive if five of the following 10 bands are present: 18 kDa, 21 kDa (OspC) *, 28 kDa, 30 kDa, 39 kDa (BmpA), 41 kDa (Fla), 45 kDa, 58 kDa (not GroEL), 66 kDa, and 93 kDa (2)."

https://www.change.org/p/the-us-senate- ... dium=email

In Nederland is het precies hetzelfde.

maureen1971

Berichtdoor maureen1971 » Di 13 Okt 2015, 15:41

Ik ben in Rotterdam ook voor alle co infecties getest, die waren negatief. Ook daar de Borrelia Burdorferi positief igg. Heb inderijd na eigen aandringen wel een kuur doxy voor 4 weken gehad, maar toen mijn klachten niet over waren of verbeterd was er volgens de huisarts iets anders aan de hand

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Di 13 Okt 2015, 15:45

Welke co-infecties precies ben je getest?

Zo mag een huisarts dat helemaal niet zeggen, dat wanneer je na 4 weken doxy niet opknapt wil dat nog helemaal niet zeggen dat je geen borrelia hebt.

Ik denk dat je beter een ltt nog kunt laten doen, zoals Hope zegt
De elispot is geloof ik de meest nauwkeurige

Verder had ik nog een vraag:

Mijn huisarts bv accepteerde wel de ltt testen uit Keulen, maar daar moest ik speciaal om vragen.
Misschien wil jouw huisarts dat ook wel.
Maar ja, het is altijd beter om een goede lyme behandelaar te gaan zoeken denk ik.

maureen1971

Berichtdoor maureen1971 » Di 13 Okt 2015, 17:39

Ik sta nu onder controle van arts in Rotterdam, ik vraag morgen nog wel even of hij mij de labuitslagen nog wil toesturen, dan kan ik kijken of ltt ook is geprikt

maureen1971

Berichtdoor maureen1971 » Wo 14 Okt 2015, 13:25

Bij mij geen LTT geprikt. Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik vanaf 14 november voor 4 weken aan het infuus kan, hoop zo dat dit aanslaat!

abx

Berichtdoor abx » Wo 14 Okt 2015, 14:45

Ja, een igg is een eerdere doorgemaakte lyme.
Igm is een meer recentere.

IgG duidt op een eerder opgelopen Borreliose, aanwezigheid van IgG zegt helemaal niets over het al dan niet hebben overwonnen van de infectie, in tegendeel waarschijnlijk is er slechts seroconversie opgetreden bij nu negatieve IgM.

maureen1971

Berichtdoor maureen1971 » Wo 14 Okt 2015, 15:31

Wat bedoel je met seroconversie?

abx

Berichtdoor abx » Wo 14 Okt 2015, 16:57

Seroconversie van positief naar negatief (IgM) of van negatief naar positief (IgG), ofwel dus van IgM naar IgG. Dit kan optreden in de latere fase van chronische infecties.

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”