Ervaringen chlorella

Jesuisx

Ervaringen chlorella

Berichtdoor Jesuisx » Ma 23 Nov 2015, 13:53

Ik moet binnenkort chlorella gaan nemen, zijn er mensen met ervaringen?
Als ik het google lees ik toch behoorlijk veel mensen tegen die er niet tegen kunnen..

Alvast bedankt!

tulpje

Re: Ervaringen chlorella

Berichtdoor tulpje » Ma 23 Nov 2015, 16:14

Hoi Jesuix,

Het beste is nuchter innemen, minstens een half uur voor de maaltijden en langzaam opbouwen, dus niet gelijk de hoogste dosering (3 tot 4 gr. per dag). Als je het echt niet verdraagt op je nuchtere maag dan mag je het eventueel tijdens of vlak na/vlak voor de maaltijd innemen (de poedervorm zou je bijvoorbeeld goed door smoothies kunnen mengen).

zie de tips op onderstaande links:

https://healthyplanetcanada.wordpress.c ... your-diet/

http://articles.mercola.com/sites/artic ... oning.aspx

http://www.naturalnews.com/036086_chlor ... algae.html

Succes ermee ;)

hope

Berichtdoor hope » Ma 23 Nov 2015, 20:40

Ik was er ook niet zo goed mee. Maar proberen en stoppen als het niet gaat...
I.p.v. koppig verder te doen zoals ik.

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Di 01 Dec 2015, 14:11

Hmm mijn lichaam geeft aan dat de chlorella voor mij op dit moment niet goed is..zijn we snel klaar..

RoelA

Berichtdoor RoelA » Di 01 Dec 2015, 23:29

Chlorella kan problematisch zijn voor detox.

Chlorella is goed in het cellulair mobiliseren van gifstoffen (vergelijkbaar met wat groentesappen doen feitelijk) maar is niet zo goed in het binden van de gifstoffen afkomstig van de lever in de darm. Door enterohepatische circulatie worden ongebonden gifstoffen in de darm heropgenomen door het lichaam. Klinghardt adviseert bij deze reactie de dosering van chlorella juist te verhogen ipv te verlagen. De binding wordt dan voornamelijk verhoogd. Ik merk zelf dat dit inderdaad beter werkt dan lage doseringen. Zo nam ik gerust 15-25gram per keer. Dat ging me beter af dan 1-3gram per keer.
Maar het is en blijft geen ideaal bindmiddel in mijn ogen.

Vezel (zoals in groentes) zijn normaal het "bindmiddel" dat door je darmen wordt gebruikt om gifstoffen af te voeren. Veel groetevezel simultaan innemen met de chlorella kan dus ondersteunen bij het detoxen. MAAAAR, realiseer dat voor een hoop lymepatienten de darmflora een grote bron van gifstoffen is: Dysbiose. Lyme werkt dysbiose in de hand. De groentevezels (onverteerbare koolhydraten) voeden de slechte bacterieen net zo goed als de goede bacterieen. Dus als de dysbiose ernstig genoeg is dan werkt groentevezel als detox ondersteuning juist averechts. Lees je in dit geval vooral eens in in het GAPS dieet.

Wil je echt een goede binding in de darm dan kan Cholestyramine een uitkomst zijn. Dit middel, wanneer ingenomen in ruime hoeveelheden, bind het gal afkomstig van de darmen en voert zo de gifstoffen af zonder dat ze in hercirculatie belanden. Klein nadeeltje is dat de lever wordt geforceerd nieuwe gal te produceren en zal daarbij cholesterol uit vetreserves in het lichaam gaan mobiliseren (dit is feitelijk de bedoelde werking van cholestyramine: cholesterol afvoeren). Daarbij komen ook vaak in korte tijd grote hoeveelheden gifstoffen vrij. Wederom ontstaat er een situatie waarbij er meer mobilisatie is dan het lichaam kan afvoeren. Vooral bij het opbouwen van cholestyramine kan dit erg problematisch zijn. Je kunt dit fenomeen deels omzeilen door tussen de innames door bij een maaltijd veel ox bile in te nemen. Daarmee voer je verse gal aan voor de lever en zal de mobilisatie van cholesterol en gifstoffen niet te groot worden. Uiteraard kun je de ox bile over tijd afbouwen als je de mobilisatie kunt verdragen. Dus om en om innemen en nooit ox bile simultaan met de cholestyramine innemen want dan bind je alleen de schone ox bile zonder gifstoffen.

Ook zijn er andere binders die claimen gifstoffen te kunnen binden en kunnen bijdragen aan de detox met chlorella. Denk aan zeoliet, geactiveerde houtskool en nog wat anderen. Persoonlijk vond ik ze niet effectief. Enterosgel ga ik binnenkort proberen.

Terug naar “Alternatieve therapieën”