ik wou me even informeren bij jullie wat jullie ervaringen zijn met candida (albicans). Het verbaasde mij sterk dat toen ik in het zoekveld 'candida' typte ik geen resultaten kreeg in dit forum! Mijn arts heeft me na men bloedtest (ltt) als tweede test een fecalientest laten doen, 'want je darmen maken deel uit van je immuunsysteem en als die niet goed werken, is lyme ook moeilijk(er) te bestrijden' wist ze met te zeggen. Resultaat: overgroei candida albicans, veel te zure omgeving, te veel koolhydraten.
Blijkt dat ze allebei wat met elkaar gelinkt zijn, zeker omdat candida floreert als je darmflora slecht is. aangezien veel mensen ab pakken, en dit je darmflora schade aanbrengt, zou volgens mijn dokter, de kans groot zijn dat je dit hebt als je lyme hebt. ook owv het vermoeidheidscompensatiesyndroom, waarbij je lichaam meer suikers/koolhydraten wil opnemen, vergroot dit de kans om candida overgroei te krijgen aangezien de belangrijkste voeding van candida suikers en koolhydraten zijn.
meer info vind je natuurlijk op het wereld wijde web

als onderdeel van mijn lyme genezingsproces is het allereerste doel identificeren welke aandoeningen ik nog heb en ontdubbelen wat de overgebleven symptomen zijn die enkel met lyme te maken hebben. aangezien ik candida heb, moet ik een enorm strict dieet volgen. immers, suikers en koolhydraten uit je voeding weren is geen synecure. als iemand hier ervaring mee heeft mag je deze zeker ook delen! wat voor mij nu heel moeilijk is, is het ontbijt. alles wat zowat onder ontbijtproducten valt, kan ik niet meer eten

suikerverlangende groetjes