Tinidazol slecht verkrijgbaar

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Eus

Re: Tinidazol slecht verkrijgbaar

Berichtdoor Eus » Wo 25 Nov 2015, 10:45

Pharmades zond het me toe, bij de Volksapotheek ben ik het op gaan halen na mijn consult. Mogelijk dat zij kunnen verzenden als je vooraf betaald?

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 25 Nov 2015, 11:14

Dankje

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 27 Nov 2015, 19:28

Josie schreef:Bijzonder dat jij het via je huisarts kreeg

Hoi Josie,

Het is niet zo bijzonder hoor.
Het wordt sneller voorgeschreven dan clioquinol, ik moest speciaal om clioquinol vragen omdat ik geen tinidazol wilde.
Dat was in April 2014, toen werd er ook op het vorige forum gezegd dat je het niet kon krijgen.
Maar artsen schrijven het gewoon voor.
Is niks bijzonders aan.

Hoe de apotheken het bestellen (clioquinol moest zelfs door een andere apotheek gemaakt worden, dat duurde nog eventjes), weet ik niet.

Ik denk dat het eerder bijzonder is dat iemand een medicijn niet gewoon kan ophalen met recept.

Mocht het in Nederland niet op de markt zijn (zoals je zegt), dan kan het gewoon in het buitenland worden besteld,dat wordt vaker gedaan, bv wanneer je uitzonderlijke medicijnen nodig hebt, een apotheker weigert de medicijnen niet die worden voorgeschreven door je arts, dat mag helemaal niet.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 27 Nov 2015, 19:35

Ik heb nog even gekeken, ik vind het zo'n raar verhaal dat je het niet kunt ophalen met je recept, maar ik zie dat tinidazole juist nog steeds gewoon bij de apothers in Nederland op te halen is:

http://www.consumed.nl/medicijnen/5080/ ... _Tabletten

Dit medicijn is uitsluitend op recept verkrijgbaar

Dat betekent dan toch dat het gewoon bij onze apothekers aanwezig is?

Eus

Berichtdoor Eus » Vr 27 Nov 2015, 21:38

Dat betekent dan toch dat het gewoon bij onze apothekers aanwezig is?

Het middel komt tegenwoordig niet meer voor vergoeding in aanmerking, is wel een recept-plichtig medicament, dus los ergens kopen is niet mogelijk. Artsen schrijven daarom andere medicatie voor en apothekers hebben het middel daarom niet meer op voorraad. Dan hangt het van je apotheker af hoeveel moeite hij/zij wil doen. Via de internationale apotheek is een optie maar kost tijd en geld en dus werkt niet iedere apotheker mee.

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Vr 04 Dec 2015, 18:22

Net in België bij de apotheek voor 90 euro (12 doosjes) Fasygin gekocht maar voorgaande keren kreeg ik niks terug toen ik de factuur had ingediend, dit terwijl het door een reguliere Nederlandse basisarts is voorgeschreven?
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

nicky

Berichtdoor nicky » Za 05 Dec 2015, 10:29

VGM, dat is nog een stuk goedkoper dan wanneer je het met artsenverklaring via je eigen apotheek in Nederland bestelt. Welke apotheek is dat geweest? Had je een normaal recept mee, of een artsenverklaring?

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Zo 06 Dec 2015, 00:58

Hoi Nicky,

Met een gewoon Nederlands doktersrecept heb ik het meegekregen.

Aangezien er elke dag wordt besteld en geleverd ligt het meestal dezelfde dag al klaar voor mij bij de apotheek in Belgie.

Bron:
http://users.telenet.be/apotheekspiritus/

Sterkte en beterschap gewenst.

Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

hope

Berichtdoor hope » Wo 09 Dec 2015, 22:31

Hallo vgm,
Ik denk dat je niks terug krijgt, omdat het in een buitenlandse apotheek gekocht is.
Dat is zo met mijn Belgische verzekering. Ik krijg niks vergoed dat aangekocht is in het buitenland.

Josie

Berichtdoor Josie » Di 22 Dec 2015, 16:40

Dankje VGM!

Er lijkt echt geen logica te zitten in die grote verschillen in prijzen die we hiervoor moeten betalen. :shock:

Josie

Terug naar “Reguliere Behandeling”