Hoi sproetje,
Sproetje schreef:Roxy schreef:Het is denk ik erg persoonlijk welke (ontspannings-/meditatie) muziek je mooi en prettig vindt , het is kwestie van gehoor en gevoel en of hoe het binnen komt, of zoiets.. ? Ik denk over dit soort muziek niet diep en lang na, ik vind het mooi of niet mooi.
Ik denk dat alleen mooie geluiden misschien beter is voor mij, maar als ik mijn tuindeur opendoe hoor ik ook veel hele mooie vogeltjes geluiden.
Wat teksten betreft, hou ik meer van poëzie
Trouwens een keer op een markt hoorde ik vanuit de verte een heel diep aantrekkelijk geluid en dat waren muzikanten die op een soort instrument aan het spelen waren dat bij mij door merg en been ging en dat was echt een heel prettig geluid, dat waren ook van die muzikanten die iets met boeddhisme doen geloof ik.
Ik ben toen in de buurt op een stoeltje gaan zitten, het was genieten.
Wat grappig, ja, dan komt het zo maar ineens uit het niets op je pad

Sproetje schreef:Roxy schreef:Ik heb een keer een lezing/workshop bijgewoond van Prof.Dr. Pierre Capel Biochemicus/Immunoloog en Marie Louise Leslie PringleYogadocent
http://meditationtogo.nl/wat-is-meditation-to-go/ (personen met een hele nuchtere benadering (down to earth) en zienswijze, dus geen zwevers ) en dat was erg interessant goed te volgen en goed te herkennen.
Ik zal je info inlezen en ga je YouTube muziekjes bekijken (het is nog bekijken, want het is iets totaal nieuws voor mij)
Dat begrijp ik goed hoor, dat het iets totaal nieuws voor je is.
Toen ik er een jaar of 10 (of langer? ben het even kwijt

) voor het eerst mee in aanraking kwam via Yoga les vond ik het in het begin ook apart en moest ik er erg aan wennen.
Op een gegeven moment merkte ik bij het vaker gaan luisteren dat het mij goed deed en ik mij beter kon ontspannen.
En als ik erg veel pijn had (erge neuropatische pijnen beheersen of je dat leuk vindt of niet 24hrs per dag de dagen het leven dat is overleven en lijden met hoofdletters

geweest ..) dat ik de pijn er een klein beetje mee kon dempen. Dat ging de ene keer beter dan de andere keer maar dat maakt niet uit.
Ook heb ik van de Yoga juf waar ik sinds een jaar of 6 les bij volg en die erg betrokken is, geleerd om met simpele ademhalings- en visualisatie oefeningen de erge pijnen die ik had een beetje te kunnen dempen.
Omdat ik zo veel pijn had (jaar of 8 gehad) verkrampte het hele lichaam en de spieren en was de ademhaling ook helemaal niet goed meer. Dat gaat dan automatisch. De ademhaling gaat dan hoog in de borst zitten en die hoort in de buik te zitten. Dat kun je leren sturen met ademhalingsoefeningen.
De ME/CVS artsen betitelden/diagnosticeerden de hoge ademhaling als 'chronische hyperventilatie' en horende bij de ziekte ME, dat hebben zij dus verkeerd beoordeeld en dat wist ik toen ook al (de
oorzaak was de erge pijnen!) en heb ik hen verteld

omdat 'chronische hyperventilatie' iets heel anders is.
Mijn ademhaling is goed verbeterd en zo goed als bijna weer normaal

!
Sproetje schreef:Trouwens, bacteriën geven ook geluiden af
Grappig toch om te weten?

echt waar? Interessant en hoe weet men dat? Is dat te meten of anders?