Is er iemand die begrijpt hoe het is om een zusje te hebben met de ziekte van Lyme?
Ze heeft sinds 2 jaar heel veel last van de ziekte. Gaat bijna niet naar school, heeft haar sport opgegeven en amper een sociaal leven. Beide staan we in de bloei van ons leven. Zelf ben ik 18, zij 2 jaar jonger dan ik. Maar sinds een paar jaar verschillen onze levens. Soms voel ik me zelfs schuldig dat ik wel een sociaal leven heb en een studie kan volgen.
Sinds een tijdje is dit voor mij ook minder. Ik kamp met darmklachten, vermoeidheid, een ongelukkig gevoel en pijn in m'n nek en schouder. Ik huil de laatste tijd erg vaak. De kans is groot dat ik studie vertraging op loop en ik zie m'n vriendinnen weinig.
Onze moeder draagt de grootste zorg maar ook ik maak me erge zorgen (onbewust). Ik denk dat het z'n tol eist. Wat zou ik kunnen doen? Hoe kunnen anderen mij begrijpen?
Mantelzorger van zus
Re: Mantelzorger van zus
Ach meissie toch!
Probeer hier maar veel over je frustratie te schrijven, je wordt misschien door ons wel geholpen hier doorheen te komen. Als je je gedachten opschrijft werkt dit als een soort psycholoog voor je. Jij hoeft ook niet altijd sterk te zijn, laat het ook weten dat je soms het even niet ziet zitten. En misschien kan je als jullie er niet uitkomen hulp van een echte psycholoog of haptonoom krijgen.
Goed dat je het hier even opgeschreven hebt, dat lucht je al op, denk ik!
Sterkte meis!
Daisy
Probeer hier maar veel over je frustratie te schrijven, je wordt misschien door ons wel geholpen hier doorheen te komen. Als je je gedachten opschrijft werkt dit als een soort psycholoog voor je. Jij hoeft ook niet altijd sterk te zijn, laat het ook weten dat je soms het even niet ziet zitten. En misschien kan je als jullie er niet uitkomen hulp van een echte psycholoog of haptonoom krijgen.
Goed dat je het hier even opgeschreven hebt, dat lucht je al op, denk ik!
Sterkte meis!
Daisy
Luister naar je lichaam.
.
Laatst gewijzigd door Lola Lyme op Wo 04 Jul 2018, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
♪♪♫♫ 'The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind' ♫♫♪♪
Hier gaan mijn alarmbellen stiekem toch wel even af hoor. Die klachten van jezelf lijken nogal erg op mijn eigen klachten in het begin van mijn eigen ellende dus ik zou het zeker niet als iets puur psychisch zien maar er zeker rekening mee houden dat je een mogelijk een actieve infectie dan wel infecties hebt.
Lyme onderdrukt namelijk flink een persoons immuunsysteem en vaak krijg je dan ook weer heractivatie van oude infecties. Met name de herpes virussen Epstein-Barr, HHV-6 en Cytomegalovirus. Maar ook de bacteriële infectie Chlamydophila Pneumoniae die ze in Augsburg bij zo 84% van de Lyme patiënten aantreffen en deze laatste is ook via de luchtwegen verspreidbaar. Dus er is zeker een kans dat je via je zus je mogelijk aan een of andere infecties bent blootgesteld. Lyme komt vrijwel nooit alleen.
Lyme onderdrukt namelijk flink een persoons immuunsysteem en vaak krijg je dan ook weer heractivatie van oude infecties. Met name de herpes virussen Epstein-Barr, HHV-6 en Cytomegalovirus. Maar ook de bacteriële infectie Chlamydophila Pneumoniae die ze in Augsburg bij zo 84% van de Lyme patiënten aantreffen en deze laatste is ook via de luchtwegen verspreidbaar. Dus er is zeker een kans dat je via je zus je mogelijk aan een of andere infecties bent blootgesteld. Lyme komt vrijwel nooit alleen.