Berichtdoor bamboe » Ma 21 Dec 2015, 13:20
hoi Tulpje!!!
tja over schoonheid valt misschien te twisten, maar ik kan weinig schoonheid zien in synthetische borsten of botoxgezichten.
Maar bovenal: hoeveel zijn mensen bereid zichzelf vanalles aan te doen als het negatieve consequenties heeft voor de eigen gezondheid? (antwoord: veel).
De inmiddels ex van Yolanda zal veel moeite hebben gehad met de ziekte van zijn vrouw, net als zijzelf.
Ik kan daar van beide kanten inkomen.
Ziekte maakt noodgedwongen egocentrisch en partner zijn van een zieke: ga er maar aanstaan: ik weet niet of ik het zou kunnen: hangt wel van veel dingen af ook natuurlijk.
Dat Yolanda aandacht voor haar ziekte -en de consequenties die het heeft voor haar leven- vraagt: dat is voor haarzelf en haar ontwikkeling nu heel belangrijk en eventueel kunnen mensen in eenzelfde situatie zich daaraan optrekken.
Vanwege Yolanda´s bekendheid kan ze veel mensen aanspreken en bereiken.
Tulpje, over dat Yolanda er te goed uitziet voor een lymepatient om de juiste aandacht op zich te vestigen: tja geen idee.
Je kunt ook zeggen dat zij het boegbeeld kan zijn van iemand die er aan de buitenkant goed uitziet, maar dat je je aan de binnenkant kennelijk toch weer heel anders kan voelen.
Anders versterk je misschien met een boegbeeld dat er heel slecht uitziet juist weer het idee dat als je er wel goed uitziet, dat je dan niet ziek bent.
Dat huwelijken/relaties door de ziekte van lyme stranden, verbaast mij niets: been there done that.
Ik moet zeggen dat ik op mijn ziekst ook juist het liefste alleen was, zelfs al betekende dat strompelen daar- en daarheen en latten veel lager leggen vergeleken met toen ik nog een -ogenschijnlijk althans- gezond mens was.
Tja, dat David nu het geld dat hij heeft uitgegeven aan de dure behandelingen voor zijn exvrouw terugeist: dat is wat ¨wispelturig¨: klinkt mij een beetje als het gegeven paard dat hij niet in de bek mag kijken, naast dat het harteloos is.
Wat ik wel apart vind, is dat Yolanda telkens naar Europa vloog voor behandelingen voor lyme terwijl ik maar de indruk heb, dat behandelingen in de VS weer beter afgestemd zijn op lymepatienten: dat was ook de indruk die een Nederlandse lymepatient gaf (zij schreef dit op lymenet) die juist in de VS ook goede zorg van lyme-artsen zei te krijgen.
Overigens kan ik beamen dat de testen en behandelingen voor lymepatienten erg duur zijn, maar dat vind ik uberhaupt van de ¨zorg¨.
Wat mij het meeste hielp tot dusver, waren niet eens de dure behandelingen maar wat ik zelf deed om uit het slop te komen (wij kunnen het heft in eigen handen nemen: heel effectief!) : elke dag minimaal een half uur wandelen, liever nog een beetje proberen te sporten, buteyko-ademhalingsoefeningen, koud afdouchen, stresshantering (niet te veel activiteiten in een dag proppen), zo min mogelijk onbewerkte producten eten, relatief veel biologische groente en fruit (s-ochtends begin ik met vers geperst groentesap met ook wat kruiden zoals gember /curcuma erbij), fermentatieproducten in voeding invoegen, allergieen en intoleranties opsporen en daar zoveel mogelijk langsheen leven, andere onverteerbaarheden mijden als de ziekte, suppleren met de meest voor de hand liggende supplementen als vitamine c (minimaal 3 gram per dag), biergist en b12, vitamine d, vitamine a, vitamine e, zink, mangaan en meer van die dingen.