Vlindertje19 schreef:Welke behandeling , zowel regulier als natuurlijk kan het beste helpen bij Bartonella?
Vlindertje19 ik weet niet of je vraag nog actueel voor je is maar mijn lyme-arts zegt dat bij Bartonella dit goed werkt:
Doxycycline met
Rifampicine of
Azitromycine met
RifampicineVerder stelt het RIVM dat bij gezonde mensen een infectie met de Bartonella henselae vaak vanzelf geneest of kan verlopen zonder symptomen, het advies is om dan niet te behandelen of bij symptomen te behandelen met alleen doxycycline, alleen erytromycine of alleen azitromycine. Maar er zijn nog veel te weinig goede studies naar gedaan.
Bij Lyme-patiënten of bij anderen met een verzwakt of ontregeld immuunsysteem is het meebehandelen meestal wel nodig. Vooral wanneer er geen of maar moeizaam verbetering komt bij de behandeling tegen de Lyme en/of wanneer de Lyme-symptomen heel ernstig zijn is dat vaak een aanwijzing voor co-infecties.
Er zijn een aantal artsen die zeggen dat geen enkele antibiotica het ooit helemaal uitroeit. Mijn dierenarts bevestigt dit, hij zegt dat het blijft persisteren.
Er zijn ook nog artsen die behandelen met
Ciprofloxacine met
Gentamycine of
Co-trimoxazolMijn huisarts ging mijn positieve uitslag op de antistoffentest op Bartonella henselae / kattenkrabziekte niet behandelen. Bovendien had ze er nog nooit van gehoord en had ze in eerste instantie tegen me gelogen dat de uitslag negatief was i.p.v. positief waar ik pas achterkwam na lang doorvragen over de exacte resultaten bij de assistente.

Door haar houding, haar gebrek aan inzet en aan kennis over persisterende Lyme en co-infecties ziet zij over het algemeen het bieden van hulp aan mij als bevestigen van mijn ziekte wat zij probeert te vermijden omdat ze tot nu toe nog denkt (met haar SOLK-tunnelvisie) dat ze door te bevestigen/erkennen de ziekte in stand houdt.
Dit heeft tot gevolg dat ik 9 van de 10x geen objectieve medische beoordeling krijg en geen hulp.

Hetzelfde heeft ze gedaan door de uitslag van mijn duodenoscopie mee te delen als dat daar niets was uitgekomen, terwijl na dossierinzage bleek dat er een chonische maag- en slokdarmontsteking zit.
Dus voor diegene die dat nog niet weten het is nodig om:
- er bovenop te blijven zitten!
- regelmatig een kopie van (een deel van) het medisch dossier op te vragen!
- kopieën van correspondentie tussen artsen op te vragen!
- en alles zelf goed in een eigen dossier bij te houden!Hierdoor betwijfel ik natuurlijk of haar inschatting over behandeling nou wel zo weloverwogen is en ik daar op zou kunnen vertrouwen.
Na mijn laatste kuur Azitromycine van mijn lyme-arts heb ik iets minder frequent zweetaanvallen (maar nog steeds heel veel), iets minder blaaspijn en minder frequent botpijnsteken in voeten/onderbenen.
Dit zouden mogelijk afnemende Bartonella symptomen kunnen zijn. Maar het kan ook bij Borrelia horen, er is veel overlap. En ik weet het niet… er is nog zoveel onduidelijk over wat Bartonella precies aan symptomen veroorzaakt als het samen met Borrelia in een verzwakt lichaam zit.
Mijn Bartonella-test direct na ruim 6 weken Azitromycine was negatief (B. henselae en B. quintana), ik weet niet of dat vals-negatief is. Ik heb nu zo’n 5 weken geen antibiotica gebruikt, ben nu weer herstart en wacht op de uitslag van nog een nieuwe Bartonella-test (alleen B. henselae).
Josie