Voorstellen + uitslagen

Henriette

Voorstellen + uitslagen

Berichtdoor Henriette » Zo 20 Dec 2015, 12:05

Hallo allemaal, ik ben Henriette, 45 jaar, dankbaar mensch, moeder, vrouw van, ondernemer en sinds jaaaaren geplaagd door verschillende klachten en inmiddels veel in moeten leveren. Een meester geworden in het beste maken van situaties ;) .
Terugkijkend in 1990 en in 2006 een tekenbeet 'gekregen'. Beiden in Canada, beiden onbehandeld.

Afgelopen week kreeg ik de uitslag van het bloedonderzoek, gedaan in Augsburg. De meest afwijkende waarden:
Borrelia burgd. fully antigen IF-G +10 (<2)
Borrelia peptid mix IF-G +10 (<2)
Borrelia burgd. fully antigen IL-2 +2 (2
Borrelia peptid mix IL-2 +2 (<2)
CD-57 positive NK-cells absolute Heparin -38 (130-360)
Leukocystes -3.8
MCH -27.3

Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar het Radboud UMC, waarvan ik begin 2016 een oproep ga krijgen.
Ik weet nog niet zo goed wat te doen, welk pad we zullen gaan bewandelen. Ik heb jarenlang gevochten om te kunnen functioneren, altijd positief gebleven. Nu lijkt het kwartje nog niet helemaal te vallen over wat me te doen staat, wat me te wachten staat. Ik ben een 'opstaan en weer verdergaan-type', maar dit kan ik volgens mij niet negeren. Op naar een plan! Hulp is welkom!
Hartelijke groet,
Henriette

hope

Re: Voorstellen + uitslagen

Berichtdoor hope » Zo 20 Dec 2015, 23:42

Duidelijk lyme, probeer zo snel mogelijk aan antibiotica te geraken. Laat nog wat weten.

abx

Berichtdoor abx » Ma 21 Dec 2015, 03:00

Duidelijk actieve Borrelia infectie...-> langdurig antibiotica.

Henriette

Berichtdoor Henriette » Ma 21 Dec 2015, 12:21

Bedankt voor jullie reacties!
Maakt het qua antibioticagebruik nog verschil dat de beten behoorlijk lang geleden zijn?

Josie

Berichtdoor Josie » Di 22 Dec 2015, 16:28

Henriette schreef:Maakt het qua antibioticagebruik nog verschil dat de beten behoorlijk lang geleden zijn?

Het hangt af van hoe je lichaam er op reageert, dat is voor iedereen verschillend. Ik ben zelf nog niet beter maar ik ga wel langzaam vooruit, bij mij waren de tekenbeten ook lang geleden voordat ik met behandeling startte. Ik heb goede ervaringen met doxycycline, azitromycine, cefuroxim, ceftriaxon, minocycline en tinidazol. Meestal is het hoe langer geleden hoe moeilijker te behandelen, dan heb je langer antibiotica (of in combinaties) nodig dan de standaardkuur. Dat hangt af van wat je er van gaat merken. Het beste start je meteen, vraag aan je huisarts antibiotica voor te schrijven, hij/zij kan overleggen met het radboud. Dan hoef je niet te wachten op de oproep.

Josie

Henriette

Berichtdoor Henriette » Zo 27 Dec 2015, 18:00

Bedankt voor je reactie Josie.
Ik ben gebeld door het Radboud, kan aanstaande donderdag al terecht! (i.p.v. in maart pas ;) )

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 27 Dec 2015, 22:06

Ah gelukkig! Veel succes en bereid je goed voor!

Josie

GPL

Berichtdoor GPL » Di 05 Jan 2016, 00:21

Hallo Henriette,

Veel suc6 bij het Radboud, ik hoop dat je idd wordt geholpen.
Ik ben daar het afgelopen jaar geweest met 2 positieve testen van Prohealth en BCA Augsburg, maar kreeg te horen dat al mijn klachten niets met lyme te maken hebben, zoals spierpijn in het hele lichaam, vermoeidheid, krachtverlies in beide benen etc etc.
Houd ons op de hoogte.

Gr.
GPL

Henriette

Berichtdoor Henriette » Vr 08 Jan 2016, 14:32

Jeetje GPL, dat is een 'bijzondere' reactie van het Radboud... Ben je ook daar weer geprikt op Lyme?
En hoe verklaarden ze de beide positieve uitslagen?
Mijn eerste afspraak daar stelde niet veel voor: soort intake, bloed prikken en een hartfilmpje. 18 januari de volgende afspraak.

GPL

Berichtdoor GPL » Ma 11 Jan 2016, 00:26

Hallo Henriette,

Ik heb ook een intake gehad en een vervolg bezoek. De Elisa en westernblot waren negatief dus geen lyme. Al mijn klachten werden afgedaan als niet herkenbare symptomen. Over de testen was de arts ook duidelijk. Prohealth niet betrouwbaar en augsburg was interessant maar ook niet betrouwbaar omdat het wetenschappelijk niet bewezen is.
Ik vond het nogal teleurstellend en ben gewoon naar huis gestuurd.
Ook mijn huisarts weet van geen wijken en blijft volhouden dat het geen lyme is, maw zoek het maar uit. De achteruitgang blijft gewoon niet doorgaan. Op dit moment kan ik bijna niet meer lopen, ik kan de benen niet meer heffen, de pijnen in de benen en onderrug worden ook als maar meer.

Ik wens jouw veel succes

Gr.

GPL

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”