Ff de weg kwijt

NMDA

Re: Ff de weg kwijt

Berichtdoor NMDA » Ma 01 Feb 2016, 19:38

GPL schreef:Ik laat mij nu testen op cp en cmv, betekend dit ook dat oedeem bij de klachten kan horen?

Gr.

GPL

Chlamydophila Pneumoniae zou ik alleen laten testen met de Elispot of de LymeSpot Revised van BCA-Lab (voorheen Infectolab). CP kan ook op vele manieren je immuunsysteem omzeilen en gewone antilichaam testen kunnen dan vaak vals-negatief zijn.

De CMV kan ook via de Elispot van BCA-Lab maar die raad ik niet aan omdat een verouderde Elispot is die alleen kan vertellen of je er ooit mee in aanraking bent geweest. Dan is een klassieke antilichamen test nog zelfs te bevoordelen. Bij het IMD in Berlijn hebben ze overigens ook een LTTvoor CMV die waarschijnlijk nog beter is.

Maar voor de CP zeker de Elispot. De gewone is waarschijnlijk goed genoeg. Een hoge score daar is vrijwel zeker een actieve infectie.

Oedeem heb ik zelf nooit gehad maar het schijnt wel degelijk ook te kunnen voorkomen bij een lyme-infectie aldus deze medische publicatie.

GPL

Berichtdoor GPL » Ma 04 Apr 2016, 23:59

Ik zit met een vraag, ik heb onlangs 21 dagen een infuus behandeling gehad nu gevolgd met doxy. Na 2 dagen infuus voelde ik een aantal klachten verdwijnen, nu 2 weken later komen de klachten beetje bij beetje terug, elke avond na 3 uurtjes inname van doxy heb ik verhoging en het moment dat ik de pijnen het meeste voel.
Is dit bij iemand herkenbaar?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 06 Apr 2016, 15:41

Hoi GPL,

Heb je IV ceftriaxon gehad?
Kijk dan eens op het topic van Josie:

viewtopic.php?f=6&t=464

Over doxy kan ik zeggen dat het bij mij niet veel heeft geholpen!

petje

Berichtdoor petje » Zo 07 Aug 2016, 10:05

Hallo GPL,

Ik ben erg benieuwd of je inmiddels ook van het krachtverlies afbent? En wat heb je gebruikt voor het detoxen en aan AB? Liep je overigens al lang met de klachten voordat je in het alternatieve circuit terechtkwam?

GPL

Berichtdoor GPL » Zo 07 Aug 2016, 12:51

Het krachtverlies is alleen toegenomen. Kan nu nauwelijks meer lopen. Ik heb inmiddels wel een AB infuusbehandeling gehad met daarna orale AB. De pijnen verdwenen vrijwel direct tijdens de infuus behandeling echter de pijnen vooral in mijn benen kwam na 2 maanden in alle heftigheid terug. Het leek wel of de benen in vuur en vlam stonden. Na het stoppen vd orale AB zijn alle klachten weer terug gekomen. Om de detoxen deed ik de standaard zaken plus gebruik van probiotica. Dus ben nog niet veel verder.

petje

Berichtdoor petje » Zo 07 Aug 2016, 13:22

Ow dat klinkt niet veelbelovend. Ik krijg er dus ook steeds meer last van. Zijn de neurologische klachten ook teruggekomen?

Wat bedoel je met de standaard detox methoden?

Hoe lang loop je nu al met de klachten?

GPL

Berichtdoor GPL » Zo 07 Aug 2016, 16:52

Hallo Petje,

Ik loop daar nu ruim 1 jaar mee en de mobiliteit is sinds die tijd aan het verslechteren. Ik detox met chlorella en magnesiumbaden.

Waar heb jij last van?

petje

Berichtdoor petje » Zo 07 Aug 2016, 17:36

Uhm..ik ben begonnen met zo'n 50 klachten die vrijwel ineens ontstonden. Inmiddels is dit ongeveer gehalveerd, maar ik heb pas sinds kort min of meer bevestigd gekregen dat het door Lyme komt.

Om het kort te houden zijn mijn voornaamste en meest belemmerende klachten op dit moment (en ook de meest continue klachten):

- Duizelig/licht in mijn hoofd;
- Visuele problemen (m.n. niet op één punt kunnen focussen, instabiel beeld, wazig zicht wanneer moe);
- Snel overprikkeld met bijbehorende klachten als brain fog, desoriëntatie, onbalans;
- Ontzettend zwakke bovenbenen. Alsof ik gewoon geen bovenbenen meer heb af en toe en mezelf met bv lopen niet kan tegenhouden.

En daarnaast dan nog twee dozijn aan andere klachten.

Wat ik trouwens ook heel vaak heb is, als ik stilsta dat het lijkt alsof ik wegzak/val in de grond. Alsof ik in een gat val zeg maar. Herken jij dit? Ik praat ook niet graag staande met iemand.

Ik wist trouwens niet dat magnesium detoxend werkt!

GPL

Berichtdoor GPL » Zo 07 Aug 2016, 18:10

Vwb mijn benen hangen ze aan mijn lichaam, maar kan ze niet gebruiken. Kan ze niet heffen en de voeten gaan hangen. De pijnen zijn vooral neuropatisch van aard, maar deze heb ik de door mijn hele lichaam.
Het magnesium detoxen doe ik dmv een voetenbad. Hier kan je veel op het internet vinden, ook wat de verhoudingen moeten zijn.

petje

Berichtdoor petje » Zo 07 Aug 2016, 18:19

De pijnen zijn bij mij ook neuropathisch achtig. Een soort mix van heftige kramp en spierpijn. Ik heb ze vooral in mijn bovenbenen en onderarmen.

wat betreft mijn benen/voetenheb ik ook het gevoel alsof de vloer beweegt; alsof ik op een waterbed loop zeg maar. Herken je dat?

Ik begin nu pas serieus te zoeken, aangezien er bij mij geen vertrouwen was in Lyme omdat er ook nog twee andere mogelijke oorzaken komen zijn en ja als de Western blot negatief is he...

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”