Afgesplitst: Vitamine B12, waar wordt het van gemaakt?

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
Roxy

Re: Afgesplitst: Vitamine B12, waar wordt het van gemaakt?

Berichtdoor Roxy » Ma 15 Feb 2016, 19:12

@Leia,
Kun je de B12 berichten voor ons verplaatsen naar het B12 topic? Daarmee is het GcMaf topic van 'Anoniem' weer on topic.
En kan de verdere conversatie plaats vinden in het B12 topic.
Alvast hartelijk dank!
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

WouterB

Berichtdoor WouterB » Ma 15 Feb 2016, 20:32

Roxy, eens!

Ik heb al een voorzet gedaan waar Leia op verder kan borduren/overzetten vanaf dit bericht: viewtopic.php?f=24&t=812&start=20#p8086

Kan mijn inhoudelijke commentaar op de onjuiste beweringen van Anoniem hier blijven bestaan, terwijl de inhoudelijke verdere discussie over de B12 beweringen verder gaat in deze draad:

viewtopic.php?f=29&t=909

Edit: bedenk me net dat het niet in elke PHP-versie mogelijk is 'tegen-
chronologisch' berichten over te plaatsen.

Het kan wel middels de citaatvorm; de authentieke gegevens blijven zo ook overeind, en deze draad blijft verder schoon voor Gc MAF berichten.

Groetjes, Wouter
Laatst gewijzigd door WouterB op Ma 15 Feb 2016, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Ma 15 Feb 2016, 21:22

Ik las het verzoek tot afsplitsing en Roxy dank voor je pb. Ik heb het onderwerp doorgespit en kan me het verzoek voorstellen. Ik heb na afweging besloten het niet af te splitsen. WouterB, ik heb ook het nieuwe onderwerp gelezen dat je hebt aangemaakt, dat bericht is overbodig.

In de openingspost schrijft Anoniem1992 zowel over GC MAF als over B12. In het verdere verloop van het onderwerp ontstaat er tussen andere informatie ook een uitwisseling over B12. Elkaar helpen bij het schrijven van en zoeken naar juiste informatie kan ons allemaal ten goede komen. Omdat de uitwisseling over B12 ontstond als een reactie op de openingspost draagt afsplitsen niet bij aan vindbaarheid.

Ik wil verzoeken, zoals door enkelen van jullie reeds geopperd is, om nu weer on-topic verder te gaan nl. ervaringen met GC MAF.

Voor specifieke informatie over B12 kan een nieuw onderwerp worden aangemaakt of bijv. in het onderwerp van Roxy, hier, worden uitgewisseld.

Leia, moderator

WouterB

Berichtdoor WouterB » Ma 15 Feb 2016, 21:53

Leia schreef:Ik las het verzoek tot afsplitsing en Roxy dank voor je pb. Ik heb het onderwerp doorgespit en kan me het verzoek voorstellen. Ik heb na afweging besloten het niet af te splitsen. WouterB, ik heb ook het nieuwe onderwerp gelezen dat je hebt aangemaakt, dat bericht is overbodig.
Met alle respect, dat zie je echt verkeerd, het komt ook niet overeen met de stelling die je verderop debiteert.

Leia schreef:[color=#00BF00]In de openingspost schrijft Anoniem1992 zowel over GC MAF als over B12. In het verdere verloop van het onderwerp ontstaat er tussen andere informatie ook een uitwisseling over B12. Elkaar helpen bij het schrijven van en zoeken naar juiste informatie kan ons allemaal ten goede komen. Omdat de uitwisseling over B12 ontstond als een reactie op de openingspost draagt afsplitsen niet bij aan vindbaarheid.
Ook een beschouwing, maar de zijdelings gedane aangetoonde onjuiste beweringen over oorsprong van B12, hebben niets inhoudelijks te doen met de basis- Gc MAF discussie, nog met de lopende discussie over het gebruik van B12.

Dat laatste besefte Roxy zich waarschijnlijk niet, het eerste wel degelijk. Vandaar de door mij genomen moeite om hier voor de zuiverheid een apart draadje voor te maken. Vanuit alle discussies is er naar te refereren zonder de andere discussies daarmee te 'vervuilen'

Leia schreef:Ik wil verzoeken, zoals door enkelen van jullie reeds geopperd is, om nu weer on-topic verder te gaan nl. ervaringen met GC MAF.'
Dit staat dus haaks op je eerdere bewering, het een is het gevolg van het ander. Dus ook de beantwoording van opvolgende antwoorden!

Leia schreef:Voor specifieke informatie over B12 kan een nieuw onderwerp worden aangemaakt of bijv. in het onderwerp van Roxy, hier, worden uitgewisseld.
Daar had ik dus al moeite voor gedaan, totaal niet overbodig om de discussie's per aspect op punt te houden, dus gooi open die draad!

Desnoods wil ik alle B12 antwoorden wel even voor je overzetten, voor de overzichtelijkheid echt veel beter!

Groetjes, Wouter

Ps. hoop werk om netjes te quoten met dat groen en dikke letters!

Eus

Berichtdoor Eus » Ma 15 Feb 2016, 22:10

Ik volgde dit draadje met belangstelling maar sinds het "gedoe" over de varkenslever vind ik hier de sfeer onderling niet optimaal.

Touwtje trekken wie het het meest gelijk heeft, daar schieten we volgens mij niets mee op, want de een zal voor de ander niet gaan toegeven. Natuurlijk mag je het oneens zijn met het elkaar maar blijf altijd correct. Behulpzaam hierbij is om gemaakte stellingen te onderbouwen met wetenschappelijke links.

Beste mensen, doe mij -en waarschijnlijk ook nog meer lezers dan mezelf- een plezier en laten we gewoon verder gaan over GcMaf en waar het vitamine B12 betreft; in het al eerder geopende topic om de informatie goed bij elkaar te houden. Terug on-topic gaan lijkt me ook prettig voor de topic-starter, die heel haar topic ziet "vervuilen".

Wat mij betreft wordt de hele discussie vanaf de B12 uit varkenslever weg gehaald door Leia. Voel je echter vrij om deze informatie -voorzien van goede links- opnieuw te plaatsten in het B12 topic.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Ma 15 Feb 2016, 22:26

Mijn excuses, ik zie nu dat ik de openingspost, waarop ik mijn besluit had gebaseerd verkeerd gelezen heb.
Ik keek bovenaan op pagina 2 i.p.v. 1. :oops: Ik zal het onderwerp opnieuw bekijken en alsnog afsplitsen!

WouterB, je onderwerp was mede overbodig vanwege je op de persoon gerichte toon in de door jouw gekozen topic-titel, deze heb ik verwijderd. Ik had je daar eerder op de avond een pb over gestuurd.

- edit: het onderwerp is bij deze afgesplitst -

Leia, moderator

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 15 Feb 2016, 23:48

@WouterB,
wouterB schreef:
Roxy schreef:En een vraag :) wat moet ik gaan doen met de best ernstige B12 problematiek die ik heb? Zijn er andere opties dan B12 injecties?
Als er andere opties kunnen zijn sta ik daar voor open alle informatie is welkom.
Zie ook mijn gestelde vraag in het vitamine B12 topic viewtopic.php?f=32&t=274&p=8043#p8043
Ik ben ook geen voorstander om van alles -reguliere- en of natuurlijke middelen- in te moeten nemen en in het lichaam te moeten stoppen maar soms is er misschien geen andere keuze?
Ik adviseer je hier eens rond te kijken:

http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... -zijn.html

Een bijzonder goede kennisbank m.b.t. complexe B12 problemen (ook in combinatie met Lymeproblematiek) , opgezet door een zeer goed ingelezen sarcoïdose-patiënt (nickname Diesel).

Het is wat chaotisch opgesteld, maar allemaal zeer doorwrocht en goed onderbouwd. Schroom ook niet om persoonlijk contact met Diesel op te nemen (hij was ook actief op het oude forum).
Ter informatie; ik heb zoals is beschreven op de site van 'Diesel' http://b12vitaminetekortpodium.blogspot ... uiken.html een geruime tijd een combinatie van Hydroxocobalamine B12 injecties met 2 soorten hoog gedoseerde actieve B12 -Methyl en Adenosyl- gebruikt.

Ik heb de actieve B12 ongeveer 1 jaar naast de Hydroxocobalamine B12 injecties (gebruik ik reeds een aantal jaren) gebruikt.
Dat is een tijd goed gegaan en heeft in het begin een soort van boost gegeven maar na verloop van tijd is het helemaal niet goed verlopen. Een aantal B12 gerelateerde B12 klachten zijn hard terug gekomen.

Voor sommige mensen geeft actieve B12 een goed effect. Ook hier geldt dat er verschillende ervaringen kunnen zijn.
Informatie van de B12 Research Groep https://b12researchgroup.wordpress.com/ ... engebruik/
In tegenstelling tot hetgeen men soms leest, helpen pillen/smelttabletten sommige patiënten, maar lang niet iedereen, zeker op de lange termijn en bij ernstige klachten (vooral neurologische en psychische) is onze ervaring.
Over Methylering wordt het standpunt ingenomen:
Ook de verhalen over problemen met methylering zijn zwaar aangezet en zogenaamde cijfers daarover kloppen niet (‘90% of 80% kan niet methyleren’..). Wij ervaren dit als verkooptruc en zien ook mensen die al langer methylcobalamine injecteren soms beter opknappen en sterker worden van de hydroxocobalamine. Het is eerder andersom: wellicht kunnen ongeveer 5 tot 10% van de patiënten verminderd methyleren.

Vaak is dan gewoon frequenter hydroxocobalamine suppleren een goede oplossing, zoals het geval is bij zéér ernstige metabolisme stoornissen. In een enkele geval proberen we methylcobalamine. Juist in het methyleringsproces komen er ook andere co-factoren bij kijken, waar folaat een hele belangrijke van is.

Ook kunnen onderliggende andere factoren ervoor zorgen dat men klachten houdt: bij schildklierproblematiek, ziekte van Lyme en koper-deficiëntie bijvoorbeeld, oversuppletie B6.

Mijn B12 injectie behandeling is terug aangepast naar meerdere Hydroxocobalamine B12 injecties per week voor een periode van 1 a 2 jaar. Met de 2 soorten actieve B12 heb ik moeten stoppen.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 16 Feb 2016, 01:05

Sproetje schreef:Anoniem heeft gelijk wanneer ze schrijft dat Nexavir uit varkenslever komt.
En dat beaamde ik in mijn bijdrage ook, ik schets zelfs zeer beperkt iets over de historie van het product...

Sproetje schreef:En ik bevestigde dat.
Meer is het niet
In het geheel niet, zoals iedereen kan lezen, gebruik je het woord 'Nexavir' in die bijdrage helemaal niet, je hebt het alleen over B12! Je probeert je kont onder een zeer onzorgvuldige bijdrage uit te draaien...

Sproetje schreef:Vitamine C is wel vrij gemakkelijk, maar ook daar is het een verschil of je de natuurlijke vorm toedient of de synthetische.
De B's die je noemt ook.
Oké, we zijn het dus over eens dat jouw eerdere stelling dus onjuist is en zeker niet voor alle vitamines geldt!

Sproetje schreef:Ik vond het onnodig om zoiets nog extra erbij te vermelden gezien het hier over B12 ging
Ga er vanuit dat iedereen dat begrijpt.
Zoals je hopelijk nu wel begrijpt, een onverstandige en niet doordachte keuze. Zeker als je feitelijke chemische kennis te klein, en je preoccupatie naar niet natuurzuivere producten te groot is.

Sproetje schreef:Misschien eens iets gaan lezen in de boeken, over hoe het werkt in het lichaam.
Ik juich het van harte toe als je daar nu eens serieus werk van gaat maken, zou een zeer goede zaak zijn!

Sproetje schreef:Ja, Wouter, de link: http://isjaisja.home.xs4all.nl/B12/HOOFD7.HTM ken ik
Ja, jammer dat de kennisoverdracht niet wilde lukken. Het met die pagina bekend zijn, wil niet zeggen dat men de materie dan ook inhoudelijk begrijpt.

Was dat wel zo, dan hadden we deze discussie niet...

Sproetje schreef:Ja, alle synthetische vitamine supplementen zijn natuur identiek.
Grapjas.
Zeg, grapjurk, ik hoop toch dat het je voldoende duidelijk is dat je eerst nog veel meer studiewerk (zoals het doorgronden van het verschil tussen natuur identiek en synthetisch) moet doen om te begrijpen dat dit ook niet zo'n slimme uitspraak is...

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 16 Feb 2016, 01:51

Sproetje schreef:Jammer dat je zelf niet ingaat op precies dat waar het over gaat.
Dat doe ik wel, maar ik ga niet nog eens schrijven wat elders al beschreven is.

Ik heb naar mijn idee meer dan valide verwijzingen ter onderbouwing aangedragen, die de apert misleidende bewering van Anoniem aantoont.

De enige die niet inhoudelijk reageert, ben jij. De oprechte en bloedserieuze vraag van Roxy vindt je niet eens een antwoord waardig...

Sproetje schreef:En heel erg vervelend voor Anoniem hoe jullie je opstellen op dit topic dat zij heeft aangemaakt omdat ze ziek is en graag haar ervaringen met anderen wil delen :(
De waarheid is hard, keihard. "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden" is niet zo maar een gezegde wat ´uit de lucht´ is gegrepen.

Ook in deze mis je de essentie, noch Roxy, noch ik zitten op dit forum omdat wij optimaal gezond zijn, of bulken van de ongebreidelde energie om eindeloze reeksen aan Engelstalige links, zonder ook maar enige toelichting in het Nederlands, of enige kritische bemerking te publiceren.

Mijn advies, als je je huidige attitude in vooringenomenheid, onzorgvuldigheid en het gebrek aan parate feitelijke en inhoudelijke kennis nu eens echt bijspijkert, dan ziet de wereld er echt anders en veel positiever uit!

Laat die wereld van het na-lullen van al die vage anderen nu ook eens, denk zelf eens na!

En ik geef toe, als echte Lymie is dat een meer dan lastige. Als je er niet bij of aan toe bent, doe dan niks inhoudelijks. De echte wereld straft je, begrijpelijk, nog steeds af. Je moet dus met een beter verhaal komen. Waarvan akte.

Groetjes, Wouter

Anoniem1992

Berichtdoor Anoniem1992 » Di 16 Feb 2016, 02:03

Sproetje, hoef je niet te vinden hoor.
Ik weet wie het zegt. ;)
Mensen die vragen hebben of contact willen houden graag via pb, ik heb verder niet zoveel behoefte aan posten hier.
Ik weet wat ik wil weten, en ik leef zover dat gaat mijn leven.
Lymeland laat mij koud verder, hoe jammer ook voor mensen die het wel willen volgen.

Terug naar “Gezondheid Algemeen”