Gewrichtspijnen / Ontstekingen

Henriëtte

Re: Gewrichtspijnen / Ontstekingen

Berichtdoor Henriëtte » Zo 24 Jan 2016, 11:59

Dag Quinten,

Veel dank voor je reactie.
Ja, ik heb ook dat bericht op Lymenet gelezen en het zette mij aan het denken.
Ik had medio 2006 3 teken opgelopen en pas 1 jaar later en inmiddels doodziek kreeg ik de diagnose Lyme.
Mijn toenmalige huisarts en diverse artsen hier in het plaatselijk ziekenhuis waren van mening dat 1 maand a.b. aan behandeling voldoende was en dat mijn klachten Post Lyme waren.
In 2011 kreeg ik in het Radboud de diagnose chronische Lyme en ik was een van de Please Studie kandidaten.
Momenteel ben ik weer bij dr. T. H. v/h het Radboud in behandeling.
Ik laat me zo snel mogelijk naar een cardioloog door verwijzen want ik betwijfel ook dat ik Tietzke heb en wil zekerheid over dat met mijn hart alles oké is.
Wat gebeurd er nu bij jouw Lyme carditis? Heb je er medicatie voor of neem je enkel a.b.?
Ik wens jou hier ook veel sterkte mee!
Groetjes Henriëtte

Quinten

Berichtdoor Quinten » Zo 24 Jan 2016, 22:29

Hoi Henriëtte,

Dank voor je bericht en je vraag. Ik ben van plan om binnenkort nog eens mijn hele lyme-verhaal op dit forum te plaatsen. Daar was ik eerst te ziek voor en was al blij gewoon de dagelijkse dingen een beetje vol te houden. Daarin zal ik e.e.a. qua behandelhistorie wat uitgebreider toelichten in de hoop dat toekomstige patiënten eerder de juiste diagnose en behandeling krijgen bij hartklachten t.g.v. lyme.

Ik word momenteel bij een cardioloog in Heerenveen behandeld sinds oktober nadat ik in mijn locale ziekenhuis zonder succes 15 dagen Ceftriaxon IV heb gehad in aansluiting op 6 weken orale ab. Daar zijn echter wel veel klachten door verdwenen zoals het oorsuizen, kaakklem, hevige pijn op de borst, benauwdheid, hartkloppingen, hoge bloeddruk, krakende nek etc. Ik heb nu nog steeds 2 x doxy per dag en plaquenil met L-Glutamine/EGCG. Daarnaast ook nog specifieke hartmedicatie. Het hart is wel herstellende maar de vraag is of de pompfunctie voldoende herstelt. Er is een grote kans dat ik tzt een pacemaker moet om het hart synchroon te laten kloppen. Voorlopig zit ik nog in de pillen-molen. Wordt vervolgd dus. Ik ben benieuwd of je verder komt en duidelijkheid krijgt. Groet! Quinten

ocliw

Berichtdoor ocliw » Ma 25 Jan 2016, 00:10

Hallo Quinten,

in het bericht van mei 2015 las ik dat je aangaf van pijn in de knieen waarbij het zeer deed wanneer je erop drukte. Ditzelfde ervaar ik ook, dat als je middenop de knieschijf drukt, dit zeer doet. En bij inspanning ervaar ik golvende steken door de knieen. Ik vraag me hierbij af of dit wel gewrichtspijnen zijn, omdat ik zelf meer denk dat het de peesaanhechting is die pijn doet.

Ik heb zelf Mri en ct-scan gehad en daarop was bij mij niks ernstigs te zien. Bij de neuroloog bleken mijn zenuwen ook prima te functioneren. is er bij jou wel tastbaar bewijs dat het in de gewricht zit?

Daarnaast kraakt bij mij ook alles, nek, etc alle gewrichten. Veel last van spierspanning en dat alles 'vast' gaat zitten. Heeft de AB kuur bij jou dit verholpen?

Vr. groeten Wilco

Quinten

Berichtdoor Quinten » Ma 25 Jan 2016, 15:06

Hoi Wilco,

Dat bericht van mei 2015 over pijnlijke knieën is van Warren, geloof ik (1e bericht in deze berichtenserie). Ik voel overal van alles en nog wat maar van mijn knieën heb ik gelukkig nog geen last. Sterkte! Groet, Quinten

VerlorengezondheidM

Berichtdoor VerlorengezondheidM » Di 26 Jan 2016, 02:03

paperwhite schreef::

Volgens Hopf-Seidl komt tenniselleboog en carpale tunnelsyndroom frequent voor.

Overigens heb ik uit het niets een tenniselleboog gehad.....
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!

Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.

Karin

Berichtdoor Karin » Ma 01 Feb 2016, 20:26

Naast vermoeidheid is spier- en gewrichtspijn wel mijn hoofdklacht. Herkenbaar dus.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 19 Feb 2016, 11:34

Hallo allemaal,

Ben eens op zoek gegaan naar ontstekingsremmende voeding en heb heel wat gevonden.

Gemberwortel
Kurkumawortel
Groene thee
Vette vis
Groene bladgroenten, avocado, paprika
Olijfolie
Cacao
Chocolade
Ginkgo Biloba
Kelp, zeewier
Spirulina en chlorella
Koriander, tijm, basilicum, rozemarijn
Vitamine D

Het is het proberen waard!
Groetjes Henriëtte

hope

Berichtdoor hope » Zo 21 Feb 2016, 00:03

Chocolade en paprika! Daar ben ik dol op!
Wel een probleem met vitamine d want die mag ik niet van de lyme-arts. Meer kans op breuken omdat mijn lichaam de ene vorm van vitamine d gewoon omzet in de andere. Stom het zou helpen tegen mijn vermoeidheid!
Maar ik wil weer geen breuk die er jaren over doet om te herstellen!

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Zo 21 Feb 2016, 12:27

Goedemiddag Hope,

Wat jammer dat je geen vitamine D mag hebben.
Jouw arts raadt je dit natuurlijk niet voor niks af en een breuk die niet geneest is ramp.
Maar er blijven gelukkig nog genoeg andere dingen over om te proberen.
Dat chocolade een ontstekingsremmer is vind ik trouwens ook een super goed bericht!
Gember bijvoorbeeld kun je in heel veel gerechten verwerken en een schijfje gember in een glas groene thee smaakt ook nog eens heel fris.

Groetjes Henriëtte

hope

Berichtdoor hope » Di 23 Feb 2016, 00:55

Dank je, Henriette! Ik heb snel wat repen mekvrije chocola ingeslagen. :D
( melkintolerantie)

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”