Herx azitromycine

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Linpin

Herx azitromycine

Berichtdoor Linpin » Wo 09 Mar 2016, 13:04

Hoi,

Ik heb mijn uitslag binnen en blijk Lyme en bartonella te hebben. Ondertussen ben ik aan de azitromycine 250 mg. Tot dag 9 merkte ik niks maar afgelopen vrijdag kreeg ik ontzettende hoofdpijn, een druk op de hersenen/hoofd en nog duizeliger dat ik al was. Lig nu veel op bed en bank. Zal dit een bijwerking zijn of een herx? Herkennen jullie dit?
Vraag me wel af of het nu te hard gaat met gifstoffen in mijn hersenen en ben bang dat dit schade aanricht.. Heb al wel zojuist een mail gestuurd naar mijn arts of ik beter een paar dagen kan stoppen.
Ik ben aan het ontgiften met Burbur, pinella, zeoliet en Chlorella.

Morgen moet ik starten met tinidazole. Begin eerst maar met een halve denk ik. Hoe reageerden jullie erop?

Ik ben benieuwd hoe jullie reageerden op de eerste antibioticakuur! Was het vol te houden of moesten jullie ook een dag (of 2/3) stoppen? Waar ik ook heel benieuwd naar ben is hoe lang zo'n herx duurt aangezien het nu al 6 dagen duurt..

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Josie

Re: Herx azitromycine

Berichtdoor Josie » Wo 09 Mar 2016, 19:02

Linpin,
Fijn dat je duidelijkheid hebt over je diagnose.
Ik kreeg zelf ook een flinke herx van de eerste keer Azitromycine. Bij mij op de 2de dag, maar dat is voor iedereen verschillend. Ik ben toen even gestopt omdat de pijn (ik had extreme rugpijn) absoluut niet meer uit te houden was. Daarna was ik weer herstart en dat ging toen goed. :)

Bij mij gaf het toevoegen van Tinidazol een nieuwe flinke herx voordat het vrij snel daarna verbetering gaf. In jouw geval denk ik, afhankelijk van hoe slecht je je nu voelt, om misschien beter even te wachten met Tinidazol totdat de reactie op de Azitromycine iets minder hevig is? Maar ik ben geen arts heh... ;)
Hopelijk reageert hij/zij snel op je mail!

Hopelijk voel je baat bij de detox-middelen die je gebruikt. Neem ze zo ver mogelijk van het innamemoment van de Azitromycine af, anders binden ze zich daaraan en heeft de Azitromycine minder nut. Ik heb zelf ook veel baat bij Burbur en ik gebruik daarnaast ook regelmatig cholestyramine (questran). Als je je heel slecht voelt kan je van de Burbur voor 1-2 uur lang iedere 10 minuten zo'n 10 druppels nemen, dat is iig wat Horowitz aanraadt.

Succes en hou vol!

Josie

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 10 Mar 2016, 14:43

Ik denk ook dat het herxen zijn.
Het is zoals Josie ook zegt: als het té erg wordt, kun je beter eventjes stoppen tot het weer iets beter gaat.
En dan de draad weer goed oppakken.

cholestyramine (questran) is ook een goed middel voor de detox

Sterkte.

Linpin

Berichtdoor Linpin » Do 10 Mar 2016, 16:25

Bedankt over het reageren, heb ik echt wat aan!

Heb ondertussen ook reactie gehad van arts en hij gaf ook aan dat ik de azitromycine om de dag moet nemen.
De tinidazol idd nog even laten staan tot het iets beter gaat.

Ik zal de methode van Horowitz met de burber is gaan proberen en ga ook eens kijken naar de cholestyramine. Hebben jullie van die laatste nog bijwerkingen gehad?

Linpin

Berichtdoor Linpin » Do 10 Mar 2016, 16:34

Zie trouwens nu dat de cholestyramine alleen op recept te verkrijgen is...

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Vr 11 Mar 2016, 16:36

Josie

Berichtdoor Josie » Vr 11 Mar 2016, 19:51

Fijn dat je er wat aan hebt Linpin! :)

Nog meer info over cholestyramine:
In de Richtlijn van Burrascano (ILADS) Pagina 13 Borrelia Neurotoxines.
In het Protocol van R. Shoemaker wordt het gebruikt tegen biotoxines. In DEZE FACTSHEET staat meer uitleg.

De reacties van lyme-patiënten op dit middel zijn zeer wisselend, het werkt helaas niet voor iedereen. Bij mij werkt het erg goed.
Zie ook deze film Lyme Story - Treatment, Hope & Success

Josie

Nobody

Berichtdoor Nobody » Wo 16 Nov 2016, 13:24

Linpin schreef:Ondertussen ben ik aan de azitromycine 250 mg.
Tot dag 9 merkte ik niks maar afgelopen vrijdag kreeg ik ontzettende hoofdpijn, een druk op de hersenen/hoofd en nog duizeliger dat ik al was. Lig nu veel op bed en bank. Zal dit een bijwerking zijn of een herx? Herkennen jullie dit?

Ik ben aan het ontgiften met Burbur, pinella, zeoliet en Chlorella. Morgen moet ik starten met tinidazole.

Hoe is het je vergaan?
Linpin, geef eens een update

Heb je Tinidazol en burbur gecombineerd? Hoe ging de Tinidazol met de alcohol in de burbur? Of heb je de burbur verwarmd of er een betje kokend water op gegoten om de alcohol kwijt te raken?

Heftige herxen kunnen schade toebrengen. Ik heb een keer lang & stevig geherxt en daarbij mijn zenuwen beschadigd. Herstel duurde maanden tot ruim een jaar duurde het om daar vanaf te komen.

Terug naar “Reguliere Behandeling”