Dr. DM.

WouterB

Re: Dr. DM.

Berichtdoor WouterB » Di 11 Nov 2014, 21:36

Overal is deze arts bekend als "DML". In het kader van de duidelijk adviseer ik deze afkoring over te nemen.

Groetjes, Wouter

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Di 11 Nov 2014, 21:49

Eefduck, bedankt voor je bijdrage aan dit forum.

Eén dezer dagen vermelden wij middels officiële mededeling het verzoek om niet langer namen van behandelaars publiekelijk uit te wisselen. Dit ter bescherming van patiënten en behandelaars. Meer info hierover komt in de mededeling te staan. Via pb’s kan wel.

Dit forum is niet bedoeld voor het publiekelijk uitwisselen van ervaringen met of meningen over een specifieke bij naam genoemde behandelaar.

Ik voel me ongemakkelijk bij het zoeken naar een evenwicht tussen enerzijds dat ik uit respect voor iemands bericht geen wijzigingen in een bericht wil doen en anderzijds wil ik zorg dragen voor het beschermen van patiënten en artsen.

Ik heb de namen van de behandelaars in de berichten van dit onderwerp veranderd in initialen en ik heb de titel van het onderwerp veranderd.

Leia, moderator

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Wo 12 Nov 2014, 10:11

WouterB schreef:
Overal is deze arts bekend als "DML". In het kader van de duidelijk adviseer ik deze afkoring over te nemen.

WouterB, dank voor je bericht en het delen van jouw zorgen over de duidelijkheid.
Wij delen dat dilemma. De mate waarin ‘duidelijkheid’ nadelen heeft voor ons als patiënten verschilt per behandelaar.

In principe gebruik ik als moderator zelf, één gelijke maatregel bij álle behandelaars. Als ik een naam publiekelijk voluit genoemd zie wijzig ik deze in initialen, de eerste letter van de achternaam óf de eerste letter van voor- en achternaam.

Forumleden kunnen contact met ons opnemen voor vragen.

Leia, moderator

WouterB

Berichtdoor WouterB » Wo 12 Nov 2014, 12:32

Beste Leila,

Dan klopt het dus nog niet, dan zou het prof. dr. KdM moeten worden, of prof. dr. dM. En dan zonder punt in een titel.

Ik snap de inconsequentie, maar een ander niet.

De overigens bekende afkorting DML is in dit niet zo zeer vanwege de anonimiteit, maar meer vanuit praktische overwegingen.

Het werken met astrixen bij 'banned names' op het oude forum was alleen op verzoek van artsen die (overwegend positief bekend als Lymearts) hun naam niet openbaar op het internet willen.

Ik zou het dus uitsluitend toepassen bij artsen die daar prijs op stellen. Het wordt anders lastig leesbaar, staat er ergens een interview van een 'arts' zonder de naam erbij, nodigt dat niet direct uit tot lezen. Helemaal weinig zinvol als die naam in het interview wel vernoemd wordt.

Groetjes, Wouter

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 12 Nov 2014, 17:01

Ik wist helemaal niet dat het hier niet mocht, had het ook nog nergens kunnen lezen, buiten het idee van Eus om, maar dat was toch nog maar een idee?
En zij stelt toch ook niet de regels dmv een idee?

Zelf ben ik van mening dat modereren meer te maken heeft met het toezien op "goede omgangsvormen" , dan hoef je ook niet bang te zijn dat je wordt aangeklaagd, bv
Verder weet iedereen dat wanneer een arts, therapeut of homeopaat niet genoemd wil worden dit gewoon kan aangeven, en daarmee heb je het probleem opgelost.

De manier van denken vind ik ouderwets, juist nu er in deze tegenwoordige tijd zoveel informatie ook over artsen en namen van artsen gewoon openbaar worden gemaakt, ze krijgen bv een cijfer of staan in een register. Ik ben heel erg blij met deze vooruitgang, alleen hierdoor wordt een patient geholpen.
Vroeger ging dat mondeling maar nu dus in een open acces

Het is natuurlijk wel een werk al dat modereren, maar uitwisselen van informatie via Pb's vind ik een slechte keuze
Ikzelf heb daardoor enorme achterstand in mijn behandeling opgelopen, er zijn n.l. ook mensen die dit niet zo snel doen, daarbij wordt het een enorm gepluis voor de nieuwkomer om erachter zien te komen bij wie je welke informatie moet zoeken via een pb.

Het uitgangspunt zou moeten zijn: zoveel mogelijk informatie in een "open forum".
De fatsoensnormen horen door de moderator in de gaten gehouden te worden.

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 12 Nov 2014, 17:30

Oh, ja vergeten te zeggen:

Dan ben je dus verplicht om je Pb aangevinkt te houden, anders ben je niet meer in staat om te communiceren.
Waarvoor dient het dan nog? Een mens mag toch z'n prive leven niet inruilen voor informatie omtrent een naam van een behandelaar?

Ik vind dat jullie er helemaal naast zitten.

eefduck

Berichtdoor eefduck » Wo 12 Nov 2014, 19:31

Sproetje 100% met je eens!!! Wilde zelf nog sturen: hoeveel pb's moet je nu dan sturen om er achter te komen voor welke arts je wilt gaan.... heel jammer.

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Wo 12 Nov 2014, 20:32

Beste Wouter,

Ik schreef:
“In principe gebruik ik als moderator zelf, één gelijke maatregel bij álle behandelaars. Als ik een naam publiekelijk voluit genoemd zie wijzig ik deze in initialen, de eerste letter van de achternaam óf de eerste letter van voor- en achternaam.”

Dit draagt bij aan het behapbaar houden van de modereertaak op dit forum.

Het is aan iedere auteur van een bericht zelf om de exacte invulling te geven aan hoe volledige namen te vermijden.

Ik vind het geen probleem dat jij persoonlijk, in de situatie van deze specifieke arts, hem liever DML noemt. Ik heb er uiteraard ook geen probleem mee als Eefduck dit wil veranderen. Zolang de volledig naam niet zichtbaar is ben ik tevreden.

Edit: Klik hier voor de mededeling 'Vermeld geen namen van artsen en therapeuten'.

Leia, moderator

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”