Hallo Allemaal,
Sinds 8 weken heb ik verschillende klachten, ik ben door de huisarts getest op de ziekte van Lyme. Hier kwam een negatieve uitslag uit.
Inmiddels loop ik bij de internist en hij heeft ook op Lyme laten testen, voor deze uitslag moet ik volgende week woensdag terug komen.
Daarnaast heeft hij een hartfilmpje en röntgenfoto laten maken en verder bloedonderzoek aangevraagd.
Maar ik ben daarnaast naar een natuur geneeskundige geweest. Zij heeft mij ‘’doorgemeten’’ zoals zij het noemde en belde vandaag met de uitslag:
De ziekte van Lyme, wat mij op het hart is gaan zitten.
Betekend dit dat het Lyme Carditis is?
En als het dat wel is, hoe is dit aan te tonen? Kan dat bij de cardioloog?
Daarnaast kwam er bij haar dit uit:
- 6 verschillende quinten
- Lekkende darm syndroom
- Lactose, gluten en melk intolerantie
- De lever heeft het zwaar
Zij adviseert mij gelijk te beginnen met antibiotica.
Maar ik heb ook gelezen dat dan een test voor Lyme niet meer betrouwbaar is.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen.
Beginnen met de antibiotica of toch (als er bij de internist een negatieve uitslag is) verder laten testen.
Waar kan ik het beste laten testen? Ik las over Weert en Berlijn maar ik weet niet welke beter is.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Groeten,
Lente
Test op Lyme bij natuurgeneeskundige
Re: Test op Lyme bij natuurgeneeskundige
Hallo Lente,
Welkom op het forum.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ja, het is waar dat testen geen zin heeft als je antibioticum gebruikt.
Verder hebben de testen die er hier in Nederland door de labs worden gebruikt veel vals negatieve en vals positieve uitkomsten, en daardoor worden ze onbetrouwbaar.
In Berlijn, Augsburg en Weert zijn betere testen beschikbaar voor lyme.
Berlijn:
http://www.imd-berlin.de/spezielle-komp ... elien.html
Augsburg:
http://www.bca-lab.de/de/
Weert:
http://prohealth.nl/onderzoeken-op-ziekte-van-lyme/
Welkom op het forum.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ja, het is waar dat testen geen zin heeft als je antibioticum gebruikt.
Verder hebben de testen die er hier in Nederland door de labs worden gebruikt veel vals negatieve en vals positieve uitkomsten, en daardoor worden ze onbetrouwbaar.
In Berlijn, Augsburg en Weert zijn betere testen beschikbaar voor lyme.
Berlijn:
http://www.imd-berlin.de/spezielle-komp ... elien.html
Augsburg:
http://www.bca-lab.de/de/
Weert:
http://prohealth.nl/onderzoeken-op-ziekte-van-lyme/
- VerlorengezondheidM
@Lente93,
Ik sluit mij bij @Sproetje aan.
Ook ik heb een vegatest en LBA laten doen in Leusden.
Neemt niet weg dat ik daarna nog meerdere LTT's heb laten doen via mijn Lyme arts uitgevoerd in Duitsland om het plaatje compleet te krijgen met het leger co infecties waar ik 'inmiddels' / 'plotseling' drager van ben.
Mijn LBA en vegatest gaven Lyme, Babesia en Bartonella en 2 gevaarlijke schimmels aan: Aspergillus Fumig & Mucor Mucedo, echter is deze test niet uitgevoerd door een arts, maar als richtingaanwijzer vind ik het persoonlijk prima.
Na tussentijds gevolgde AB-kuren en bloedonderzoek bij BCA Augsburg en IMD Berlin en andere Duitse labs, blijkt er meer aan de hand bij mij als alleen dat
Volgens de vegatest had ik op dat moment dat wil ik er wel bij zeggen geen?! Chlamydia, BCA en IMD Berlin laten hoge waardes CT en CP zien waardoor ik er toch vanuit mag gaan dat juist die Chlamydia soorten woekeren en bij tijd en wijle excelleren.
Wat ga je doen met een positieve LBA en vegatest en wat kun je ermee, eventueel ook richting instanties, als de behandelaar geen arts is hoe geraak je aan antibiotica, zomaar wat vragen die mij te binnen schieten.
Een ILADS-arts behoort wellicht ook tot de mogelijkheden, ik weet niet ik roep maar wat, of de Lymevereniging bellen, voor info, zij hebben mij persoonlijk goed geholpen waardoor ik nu een reguliere Lyme arts heb die langdurig behandelt.
Groetjes VGM
Ik sluit mij bij @Sproetje aan.
Ook ik heb een vegatest en LBA laten doen in Leusden.
Neemt niet weg dat ik daarna nog meerdere LTT's heb laten doen via mijn Lyme arts uitgevoerd in Duitsland om het plaatje compleet te krijgen met het leger co infecties waar ik 'inmiddels' / 'plotseling' drager van ben.
Mijn LBA en vegatest gaven Lyme, Babesia en Bartonella en 2 gevaarlijke schimmels aan: Aspergillus Fumig & Mucor Mucedo, echter is deze test niet uitgevoerd door een arts, maar als richtingaanwijzer vind ik het persoonlijk prima.
Na tussentijds gevolgde AB-kuren en bloedonderzoek bij BCA Augsburg en IMD Berlin en andere Duitse labs, blijkt er meer aan de hand bij mij als alleen dat

Volgens de vegatest had ik op dat moment dat wil ik er wel bij zeggen geen?! Chlamydia, BCA en IMD Berlin laten hoge waardes CT en CP zien waardoor ik er toch vanuit mag gaan dat juist die Chlamydia soorten woekeren en bij tijd en wijle excelleren.
Wat ga je doen met een positieve LBA en vegatest en wat kun je ermee, eventueel ook richting instanties, als de behandelaar geen arts is hoe geraak je aan antibiotica, zomaar wat vragen die mij te binnen schieten.
Een ILADS-arts behoort wellicht ook tot de mogelijkheden, ik weet niet ik roep maar wat, of de Lymevereniging bellen, voor info, zij hebben mij persoonlijk goed geholpen waardoor ik nu een reguliere Lyme arts heb die langdurig behandelt.
Groetjes VGM
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Hallo @sproetje en @ verlorengezondheidM,
Bedankt voor jullie reacties!
@ sproetje: Dat is ook de reden dat ik nog niet met antibiotica ben begonnen. Ik heb vandaag geinformeerd bij het lab in Weert, maar ik schrik best van de prijs lijsten die daarvoor zijn. En helemaal gezien hun ook geen 100% betrouwbare test kunnen geven.
@VGM: Heftig om te lezen, ik hoop dat je gauw de juiste behandeling krijgt!
De antibiotica kan ik via de natuur geneeskundige krijgen.
Ik heb nog geen enkel idee wat ik hier allemaal mee aan moet, het sloeg best in als een bom om dat te horen te krijgen ook al vond ik al wel dat ik erg veel verschijnselen had van de Ziekte van Lyme.
Mocht ik het laten testen bij een lab, over welk lab zijn jullie het best te spreken? En welke test raden jullie aan? Ik las dat er verschillende soorten zijn en ook een bloedkweek is bijvoorbeeld.
En weten jullie ook of de cardioloog Lyme kan zien aan het hart?
Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Lente
Bedankt voor jullie reacties!
@ sproetje: Dat is ook de reden dat ik nog niet met antibiotica ben begonnen. Ik heb vandaag geinformeerd bij het lab in Weert, maar ik schrik best van de prijs lijsten die daarvoor zijn. En helemaal gezien hun ook geen 100% betrouwbare test kunnen geven.
@VGM: Heftig om te lezen, ik hoop dat je gauw de juiste behandeling krijgt!
De antibiotica kan ik via de natuur geneeskundige krijgen.
Ik heb nog geen enkel idee wat ik hier allemaal mee aan moet, het sloeg best in als een bom om dat te horen te krijgen ook al vond ik al wel dat ik erg veel verschijnselen had van de Ziekte van Lyme.
Mocht ik het laten testen bij een lab, over welk lab zijn jullie het best te spreken? En welke test raden jullie aan? Ik las dat er verschillende soorten zijn en ook een bloedkweek is bijvoorbeeld.
En weten jullie ook of de cardioloog Lyme kan zien aan het hart?
Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Lente
@Lente93,
Van harte welkom op het forum!
Ik heb er naast bloedonderzoek laten doen in Duitsland. De uitslagen waren Lyme (en neuroborreliose), Ehrlichia, Coxsackie-Virus, Chlamydia pneumoniae , Mycoplasma pneumoniae, Anaplasma phagocytophilum. En uitslagen van erg lage waarde Natural Killer Cells, erg lage waarde CD 57 NK-cells en onderdrukt immuunsysteem.
2 Bartonella soorten testten negatief.
Verdenking van Rickettsia.
Daarnaast zijn er een aantal zware intoxicaties/vergiftigingen als bijv zware metalen, pesticiden en zware landbouwstoffen vergiftigingen, zware vergiftigingen van giffen in verf, in beton(Prefab), in stuc-/pleister werk, beton/mortelspecie gevonden.
Daarnaast lopen via reguliere weg, internisten en hematoloog, behandelingen voor vitamine B12 deficiëntie (meerdere B12 injecties per week. Wordt een levenslange behandeling), vitamine D tekort en onderfunctie van de schildklier.
De kosten voor het laten doen van bloedonderzoek in Duitsland zijn hoog en worden niet vergoed door de Zorgverzekeraars.
Ik heb bloedonderzoek laten doen bij BCA clinic http://www.bca-clinic.de/
In die tijd was Dr A.S verbonden aan de BCA clinic. Hij heeft een nieuwe laboratorium opgericht http://www.arminlabs.com/nl
Ik heb gekozen voor het laten onderzoeken via verschillende methodes. Alles bij elkaar is dat voor mij een duidelijk plaatje gebleken.
Een probleem in Nederland is dat uitslagen uit Duitsland of van andere onderzoeksmethoden niet altijd worden erkend door Lyme artsen of instanties als het UWV.
Ik heb daar persoonlijk geen moeite mee. Ik heb de uitslagen zwart op wit en zie ik als een 100% bewijs voor mijn ziekte en dat is voor mij voldoende.
In overleg en op advies van Duitsland heb ik er voor gekozen om een natuurlijke behandeling te gaan zoeken in Nederland.
Een lange en zware antibiotica behandeling was niet geschikt. Het lichaam was te zwak om dat aan te kunnen. Ook was er kans op een allergische reactie-shock. Dat was eerder voorgekomen bij andere reguliere medicijnen. De risico's waren te groot en die wilde ik niet gaan nemen.
Sinds 2013 ben ik met natuurlijke behandelingen bestaande uit verschillende componenten/protocollen en ondersteuning van APS therapie begonnen.
Veel sterkte gewenst!
Van harte welkom op het forum!
Ik ben net als @VerlorengezondheidM bekend met LBA test, Vegatest en ook met Bicom en Asyra.Lente93 schreef:Maar ik ben daarnaast naar een natuur geneeskundige geweest. Zij heeft mij ‘’doorgemeten’’ zoals zij het noemde en belde vandaag met de uitslag:
De ziekte van Lyme, wat mij op het hart is gaan zitten.
Betekend dit dat het Lyme Carditis is?
En als het dat wel is, hoe is dit aan te tonen? Kan dat bij de cardioloog?
Daarnaast kwam er bij haar dit uit:
- 6 verschillende quinten
- Lekkende darm syndroom
- Lactose, gluten en melk intolerantie
- De lever heeft het zwaar
Zij adviseert mij gelijk te beginnen met antibiotica.
Maar ik heb ook gelezen dat dan een test voor Lyme niet meer betrouwbaar is.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen.
Beginnen met de antibiotica of toch (als er bij de internist een negatieve uitslag is) verder laten testen.
Waar kan ik het beste laten testen? Ik las over Weert en Berlijn maar ik weet niet welke beter is.
Ik heb er naast bloedonderzoek laten doen in Duitsland. De uitslagen waren Lyme (en neuroborreliose), Ehrlichia, Coxsackie-Virus, Chlamydia pneumoniae , Mycoplasma pneumoniae, Anaplasma phagocytophilum. En uitslagen van erg lage waarde Natural Killer Cells, erg lage waarde CD 57 NK-cells en onderdrukt immuunsysteem.
2 Bartonella soorten testten negatief.
Verdenking van Rickettsia.
Daarnaast zijn er een aantal zware intoxicaties/vergiftigingen als bijv zware metalen, pesticiden en zware landbouwstoffen vergiftigingen, zware vergiftigingen van giffen in verf, in beton(Prefab), in stuc-/pleister werk, beton/mortelspecie gevonden.
Daarnaast lopen via reguliere weg, internisten en hematoloog, behandelingen voor vitamine B12 deficiëntie (meerdere B12 injecties per week. Wordt een levenslange behandeling), vitamine D tekort en onderfunctie van de schildklier.
De kosten voor het laten doen van bloedonderzoek in Duitsland zijn hoog en worden niet vergoed door de Zorgverzekeraars.
Ik heb bloedonderzoek laten doen bij BCA clinic http://www.bca-clinic.de/
In die tijd was Dr A.S verbonden aan de BCA clinic. Hij heeft een nieuwe laboratorium opgericht http://www.arminlabs.com/nl
Ik heb gekozen voor het laten onderzoeken via verschillende methodes. Alles bij elkaar is dat voor mij een duidelijk plaatje gebleken.
Een probleem in Nederland is dat uitslagen uit Duitsland of van andere onderzoeksmethoden niet altijd worden erkend door Lyme artsen of instanties als het UWV.
Ik heb daar persoonlijk geen moeite mee. Ik heb de uitslagen zwart op wit en zie ik als een 100% bewijs voor mijn ziekte en dat is voor mij voldoende.
In overleg en op advies van Duitsland heb ik er voor gekozen om een natuurlijke behandeling te gaan zoeken in Nederland.
Een lange en zware antibiotica behandeling was niet geschikt. Het lichaam was te zwak om dat aan te kunnen. Ook was er kans op een allergische reactie-shock. Dat was eerder voorgekomen bij andere reguliere medicijnen. De risico's waren te groot en die wilde ik niet gaan nemen.
Sinds 2013 ben ik met natuurlijke behandelingen bestaande uit verschillende componenten/protocollen en ondersteuning van APS therapie begonnen.
Veel sterkte gewenst!
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
Hallo @roxy,
Bedankt voor je reactie!
Wat moet dat heftig zijn! Is het bij jou allemaal door een teek? Of komt het door meerdere dingen?
Hoe bevallen de natuurlijke behandelingen?
Ik zit er zelf aan te denken om ook natuurlijke behandelingen te nemen.
Maar mocht er officieel bekend worden dat ik wel lyme heb dan lijkt me antibiotica in mijn geval wel zo verstandig.
Ik las dat je Lyme neuroborreliose hebt, betekend dat dat het chronisch is bij jou?
Ik vind het allemaal erg lastig hoor, wanneer maak je de juiste keuze vraag ik mij af.
Is het beter om gelijk met antibiotica te beginnen met als gevolg dat het niet meer aan te tonen is.
Of is het beter te wachten en een bloedtest in Duitsland te doen met als gevolg dat het eventueel erger kan toe nemen.
Nogmaals erg bedankt voor je reactie en heel veel sterkte!
Groetjes,
Lente
Bedankt voor je reactie!
Wat moet dat heftig zijn! Is het bij jou allemaal door een teek? Of komt het door meerdere dingen?
Hoe bevallen de natuurlijke behandelingen?
Ik zit er zelf aan te denken om ook natuurlijke behandelingen te nemen.
Maar mocht er officieel bekend worden dat ik wel lyme heb dan lijkt me antibiotica in mijn geval wel zo verstandig.
Ik las dat je Lyme neuroborreliose hebt, betekend dat dat het chronisch is bij jou?
Ik vind het allemaal erg lastig hoor, wanneer maak je de juiste keuze vraag ik mij af.
Is het beter om gelijk met antibiotica te beginnen met als gevolg dat het niet meer aan te tonen is.
Of is het beter te wachten en een bloedtest in Duitsland te doen met als gevolg dat het eventueel erger kan toe nemen.
Nogmaals erg bedankt voor je reactie en heel veel sterkte!
Groetjes,
Lente
Lente93 schreef:Mocht ik het laten testen bij een lab, over welk lab zijn jullie het best te spreken? En welke test raden jullie aan? Ik las dat er verschillende soorten zijn en ook een bloedkweek is bijvoorbeeld.En weten jullie ook of de cardioloog Lyme kan zien aan het hart?
Hoi Lente,
Om over mezelf te spreken: ik had een EM en een verwijderde teek door mijn huisarts en kreeg een tekorte AB kuur.
Helaas was het toen nog niet zo gemakkelijk als nu om een goede lyme literaire arts te vinden.
Later heb ik een ltt in Berlijn laten doen: meer omdat mijn huisarts deze test wel accepteert, maar dat is voor iedereen anders.
De keuze is aan jou.
Ik denk dat de cardioloog geen spirocheten kan vinden in zijn/haar onderzoeken
viewtopic.php?f=5&t=675&start=10
Sterkte met de keuze die je straks gaat maken.
Hallo Sproetje,
Bedankt voor je reactie en het topic over de lyme op het hart!
Ik heb zo goed als besloten om wel een test in Berlijn bij het IMD lab te laten doen omdat hier veel mensen op het forum goed over te spreken zijn.
Ik denk dat ik dan ook voor de LTT kies.
Kun jij mij ook vertellen hoe jij dit hebt gedaan?
Ben je er heen geweest of heb je het verzonden via de post.
En als je het via de post hebt gedaan, hoe werkt dit dan.
Dit is mij erg onduidelijk en ik ben ook bang dat er dan misschien wat mis gaat met verzenden of is verzenden erg betrouwbaar?
Groetjes,
Lente
Bedankt voor je reactie en het topic over de lyme op het hart!
Ik heb zo goed als besloten om wel een test in Berlijn bij het IMD lab te laten doen omdat hier veel mensen op het forum goed over te spreken zijn.
Ik denk dat ik dan ook voor de LTT kies.
Kun jij mij ook vertellen hoe jij dit hebt gedaan?
Ben je er heen geweest of heb je het verzonden via de post.
En als je het via de post hebt gedaan, hoe werkt dit dan.
Dit is mij erg onduidelijk en ik ben ook bang dat er dan misschien wat mis gaat met verzenden of is verzenden erg betrouwbaar?
Groetjes,
Lente
Hoi Lente,
Ik heb het met mijn huisarts besproken, hij heeft mij erbij geholpen.
En anders moet je het zelf doen.
Dan moet je een lab. vinden die je bloed wil afnemen en dat moet je dan opsturen met FedEx.
Je moet het wel zo vers mogelijk laten aankomen (en op kamer temp. houden), dus als je in de ochtend je bloed laat afnemen, moet je het meteen opsturen, op de site van Berlijn staat meer informatie, je zou ze kunnen bellen of mailen.
Verder is er de mogelijkheid om er zelf naar toe te gaan, lees het verhaal van Jozzie op het lymenet forum, bv deze:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.p ... =10#p89067
Ik heb het met mijn huisarts besproken, hij heeft mij erbij geholpen.
En anders moet je het zelf doen.
Dan moet je een lab. vinden die je bloed wil afnemen en dat moet je dan opsturen met FedEx.
Je moet het wel zo vers mogelijk laten aankomen (en op kamer temp. houden), dus als je in de ochtend je bloed laat afnemen, moet je het meteen opsturen, op de site van Berlijn staat meer informatie, je zou ze kunnen bellen of mailen.
Verder is er de mogelijkheid om er zelf naar toe te gaan, lees het verhaal van Jozzie op het lymenet forum, bv deze:
http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.p ... =10#p89067
Hallo Sproetje,
Bedankt voor je reactie!
Ik ga het volgende week woensdag met mijn internist bespreken. Hopelijk staat hij er positief tegenover.
Ik ben erg blij met de reacties van iedereen. Dat geeft toch een beetje het gevoel dat je er niet alleen in staat.
Groetjes,
Lente
Bedankt voor je reactie!
Ik ga het volgende week woensdag met mijn internist bespreken. Hopelijk staat hij er positief tegenover.
Ik ben erg blij met de reacties van iedereen. Dat geeft toch een beetje het gevoel dat je er niet alleen in staat.
Groetjes,
Lente
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”