Een tekort aan magnesium wat betekent dat voor je lichaam?

Voor algemene onderwerpen over gezondheid die niet te maken hebben met Lyme-Borreliose.
RoelA

Re: Een tekort aan magnesium wat betekent dat voor je lichaam?

Berichtdoor RoelA » Za 02 Apr 2016, 16:34

Wel, als de B12 injecties lukken dan moet magnesium ook prima gaan. ;)
Kijk alleen wel even of je lidocaine nodig hebt (dat is alleen op recept helaas).

De eerste 10-20 injecties zag ik er erg tegenop, maar nu gaat het al beter. Het blijft nog steeds een drempel op het moment dat je de naald insteekt, maar die drempel wordt wel kleiner.

Dit is overigens wat Burrascano over magnesiumtekort zegt:
Magnesium deficiency is very often present and quite severe. Hyperreflexia, muscle twitches, myocardial
irritability, poor stamina and recurrent tight muscle spasms are clues to this deficiency. Magnesium is
predominantly an intracellular ion, so blood level testing is of little value. Oral preparations are acceptable for
maintenance, but those with severe deficiencies need additional, parenteral dosing: 1 gram IV or IM at least
once a week until neuromuscular irritability has cleared.

En dit is dr Myhill:
http://drmyhill.co.uk/wiki/Magnesium_by ... n_the_body
Bevestigd ook dat ernstige tekorten beter met injecties opgelost kunnen worden.

Josie

Re: Een tekort aan magnesium wat betekent dat voor je lichaam?

Berichtdoor Josie » Za 02 Apr 2016, 19:11

Roxy schreef:Maar het is intussen een kwestie van appeltje-eitje geworden en ik draai mijn hand er niet meer voor om :)!

:D

Door de magnesium en B12 tegelijk te injecteren is de magnesium minder pijnlijk. (Bron)
Dan wel rekening houden met de hoeveelheid vloeistof die je in 1 x op 1 plek injecteert. Ik dacht dat de hoeveelheid injectievloeistof voor magnesium een stuk meer is dan voor B12. Beide zijn voor mij al weer een poos geleden. Weet jij dat verschil nog RoelA?

Je kan ook alleen lidocaïne injecteren dat werkt zekerweten tegen pijn. ;) :mrgreen:

Josie

Terug naar “Gezondheid Algemeen”