Antibiotica en in de zon: ervaringen?

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
Karin

Antibiotica en in de zon: ervaringen?

Berichtdoor Karin » Ma 04 Apr 2016, 11:27

Ik slik nu 7 maanden antibiotica, in verschillende soorten en combinaties, maar het lijkt allemaal nog niet te werken, dus het ziet er naar uit dat ik nog wel even zoet ben met antibiotica.

Nu ben ik gek op de zon, ik geniet van de zon op mijn huid, en krijg veel energie en een goed humeur van mooi weer. Het afgelopen half jaar was uit de zon blijven prima te doen, maar nu het echt lente wordt begin ik het lastig te vinden.
Mijn winterse bezoekje aan de Spaanse zon heb ik al overgeslagen, maar ik zie er echt enorm tegenop om de komende maanden de zon te moeten vermijden.

Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen. Dat je sneller zult verbranden is me duidelijk. Maar is dit met een extra hoge factor niet aan te pakken (in combinatie met wat minder lang in de zon)?

Kortom: wat zijn jullie ervaringen? Verbrandde je echt veel sneller? Hielp een hoge beschermingsfactor? Heb je nog tips?

GM Greyhoundmum

Re: Antibiotica en in de zon: ervaringen?

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Ma 04 Apr 2016, 11:44

Hoi Karin,

Goede vraag. Ik ben ook benieuwd na want ik zit in hetzelfde bootje als jou.

Ik ben ook benieuwd of IEDEREEN last van krijgt/heeft gehad of is dat per persoon verschillend.

Gisteren was ik als "opzichter" in de tuin kijkend hoe mijn man aan het werk was :lol: en heb nu een duidelijk door de zon gekleurd gezicht maar geen reactie mbt AB als ik verbrand of rode vlekken. Ik durf ook niet pal in de zon te gaan zitten momenteel.

jayz

Berichtdoor jayz » Ma 04 Apr 2016, 15:56

Met Doxycycline moest ik echt opletten met in de zon komen. Ik kreeg dan een soort van tintels, een beetje het gevoel alsof men koude druppeltjes op mijn lichaam sproeide. Echt heel vervelend en heeft een tijd geduurd voordat dat helemaal weg was na het stoppen van de doxy. Ik heb de doxy toen in november en december 2 maanden gehad en ook in februari en maart 2 maanden. Daarna ben ik gestopt.

Nu heb ik toevallig een korte kuur van 5 dagen met amoxicilline en clavolanzuur oid (ivm galblaasontsteking) en nu totaal geen last van de zon! In tegendeel :-) Dus licht écht aan het type maar ook hoe ieder erop reageert natuurlijk.

Maddy

Berichtdoor Maddy » Ma 04 Apr 2016, 18:40

Ik heb gewoon in de zon gezeten tijdens mijn AB gebruik, met een hogere beschermingsfactor.
Even uitproberen!

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Di 05 Apr 2016, 09:13

dank jullie wel voor de reacties.. hier ook Doxy al ruim 4 maanden en in iedere geval 2 te gaan voorlopig dus dan even uitkijken en idd met een hogere beschermingsfactor dan maar :D

Quinten

Berichtdoor Quinten » Wo 20 Apr 2016, 20:24

Hoi! Ik zit ook al 8 maanden aan de doxy en ik vermijd direct zonlicht. Ik verbrand snel op de wat dunnere huiddelen zoals gezicht en hals. Allemaal rode blaasjes dus niet zonnebrand zoals je krijgt van gewoon een beetje teveel zon maar echt verbrand en dat na ongeveer een uurtje onbeschermd in de zon. Met zonnebrandcrème gaat het minder snel maar gebeurt het ook. Ik blijf dus maar in de schaduw. Ach je houd er wel een jonge huid door ;-)

zizou72

Berichtdoor zizou72 » Ma 11 Jul 2016, 12:28

4 weken geslikt, geen last Vd zon gehad. Wel in de zon gezeten-strand.

Succes

Terug naar “Reguliere Behandeling”