Mijn behandelende internisten uit Utrecht en Lelystad houden een D waarde aan tussen de 100 - 150.
Dat zijn nieuwe richtlijnen die al een tijdje worden opgevolgd door internisten.
De waarde is bij mij in 2010 eindelijk eens goed getest en was toen erg laag. De huisarts wilde het nooit testen die vond het onzin en niet nodig. Dat is een grote medische fout gebleken.
Via de internist uit Utrecht is er een behandeling gestart en jaarlijks opgevolgd met 2-3 keer controle met bloedonderzoek. De nieuwe internist heeft dit overgenomen.
De behandeling is met vitamine D 5000IE. Daarmee schommelt de waarde tussen 100 - 130.
Vitamine D en Lyme
Re: Vitamine D en Lyme
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
Roxy schreef:Via de internist uit Utrecht is er een behandeling gestart en jaarlijks opgevolgd met 2-3 keer controle met bloedonderzoek. De nieuwe internist heeft dit overgenomen.De behandeling is met vitamine D 5000IE. Daarmee schommelt de waarde tussen 100 - 130.
Is het misschien een idee om naar een arts te gaan die begrijpt hoe het zit
met patiënten die de ziekte van lyme (en co) hebben met een vit. D tekort en weet hoe
het zit met de toxines die vitamine D absorbeert en waar lymepatienten ook nogal last van hebben?
zie mijn tweede post:
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1 ... 4.10718447
The role of vitamin D in toxic metal absorption: a review.
Of anders naar iemand gaan die je toxines kan meten die je in je bloed hebt?Abstract
Vitamin D increases intestinal calcium and phosphate absorption. Not so well known, however, is that vitamin D stimulates the co-absorption of other essential minerals like magnesium, iron, and zinc; toxic metals including lead, cadmium, aluminum, and cobalt; and radioactive isotopes such as strontium and cesium. Vitamin D may contribute to the pathologies induced by toxic metals by increasing their absorption and retention. Reciprocally, lead, cadmium, aluminum, and strontium interfere with normal vitamin D metabolism by blocking renal synthesis of 1,25-dihydroxyvitamin D. This is the first review of the role of the vitamin D endocrine system in metal toxicology.
@Sproetje,
Als je daar artsen gegevens over hebt kun je mij dat per pb doorgeven? Bij voorbaat hartelijk dank.
Het afpellen van de schillen van de ui gaat stapje voor stapje en dat vraagt tijd en behandeltijd.
Zijn er in NL Lyme artsen of andere artsen die dat weten en zijn jou misschien namen van dergelijke artsen bekend? Ik zou graag een dergelijke arts daar voor gaan consulteren. Want het plaatje is voor mij nog niet helemaal compleet.Sproetje schreef:Is het misschien een idee om naar een arts te gaan die begrijpt hoe het zit
met patiënten die de ziekte van lyme (en co) hebben met een vit. D tekort en weet hoe
het zit met de toxines die vitamine D absorbeert en waar lymepatienten ook nogal last van hebben?
Als je daar artsen gegevens over hebt kun je mij dat per pb doorgeven? Bij voorbaat hartelijk dank.
Een uitgebreide toxine screening wordt regelmatig gedaan. En een uitgebreide screening voor een evt erfelijke toxine belasting, dat kan namelijk ook nog het geval zijn, staat op de agenda.Sproetje schreef:Of anders naar iemand gaan die je toxines kan meten die je in je bloed hebt?
Het afpellen van de schillen van de ui gaat stapje voor stapje en dat vraagt tijd en behandeltijd.
Ik vraag mij af of er überhaupt wel iemand de relatie kan leggen tussen lage passieve vitamine D en hoge actieve vitamine D.
Mijn passieve waarde was 27 en de actieve was goed toch krijg ik spuitjes 8 weken lang omdat de Passieve D te laag is. Toen ik aangaf dat actieve goed was kreeg ik de opmerking maakt niet uit. Ik heb gelezen dat juist te hoge actieve vitamine D schadelijk is.
Volgens mij gaat het maar om 1 ding, een arts die alles goed kan overzien en hier de regie op wilt voeren en niet een tunnelvisie heeft.
Mijn passieve waarde was 27 en de actieve was goed toch krijg ik spuitjes 8 weken lang omdat de Passieve D te laag is. Toen ik aangaf dat actieve goed was kreeg ik de opmerking maakt niet uit. Ik heb gelezen dat juist te hoge actieve vitamine D schadelijk is.
Volgens mij gaat het maar om 1 ding, een arts die alles goed kan overzien en hier de regie op wilt voeren en niet een tunnelvisie heeft.
Ik doe geen vit. D suppletie
Ben wel bezig met ontgifen
@Sproetje,
Reumatoloog RH http://www.vitaminedtekort.nl/wordpress/gevolgen/
Sproetje schreef:Ik doe geen vit. D suppletie
Krijg je dan geen gezondheidsklachten als de vitamine D te laag is en of blijft?VerlorengezondheidM schreef:Sproetje schreef:Mijn D is ook te laag.
Reumatoloog RH http://www.vitaminedtekort.nl/wordpress/gevolgen/
Het punt is dat ik beroerd werd van vit. D suppletie
Ik vroeg mij natuurlijk af hoe dat kwam, want ik had het nog nergens gelezen
Sindsdien neem ik het niet meer, en ik herinnerde mij iets nog van vroeger dat vitamine D te maken zou kunnen hebben met toxines.
Toen ik daar op ging googelen kwam ik dat onderzoek uit 2013 tegen en begon het een beetje te begrijpen.
Ik vroeg mij natuurlijk af hoe dat kwam, want ik had het nog nergens gelezen
Sindsdien neem ik het niet meer, en ik herinnerde mij iets nog van vroeger dat vitamine D te maken zou kunnen hebben met toxines.
Toen ik daar op ging googelen kwam ik dat onderzoek uit 2013 tegen en begon het een beetje te begrijpen.
@ sproetje. Mijn Engels is niet goed genoeg, ik begrijp het nog niet...
@ vgm : Mijn dochter had 8 bij de laatste meting en ik schrok daar niet eens van...

@ vgm : Mijn dochter had 8 bij de laatste meting en ik schrok daar niet eens van...

Hallo Hope,
Als je de titel van het artikel in googel plakt, krijg je het onderzoek, dan klik je op: "vertalen" op het moment dat je de link wilt openen, je krijgt dan dit:
https://translate.google.nl/translate?h ... rev=search
In periodes dat ik bijna geen Engels meer kon lezen, gebruikte ik het ook.
Je kunt het voor ieder stuk gebruiken als Engels te veel wordt.
Het is een beetje gebrekkig Nederlands, maar goed te begrijpen.
Als je de titel van het artikel in googel plakt, krijg je het onderzoek, dan klik je op: "vertalen" op het moment dat je de link wilt openen, je krijgt dan dit:
https://translate.google.nl/translate?h ... rev=search
In periodes dat ik bijna geen Engels meer kon lezen, gebruikte ik het ook.
Je kunt het voor ieder stuk gebruiken als Engels te veel wordt.
Het is een beetje gebrekkig Nederlands, maar goed te begrijpen.
Dank je sproetje, weet niet hoe dat werkt dat plakken in google...
Ik word oud...
Ik word oud...

Terug naar “Gezondheid Algemeen”