Hoe is bij jou de diagnose gesteld?
Ik heb helaas vaak gehoord en gelezen over therapeuten die met een bioresonantie-apparaat (zoals de vegatest) beweren dat iemand de ziekte van Lyme heeft. Vervolgens die persoon gaan behandelen met allerlei vage korrels, trillingen en weet ik veel wat nog meer. Daarna verkondigen zij dat ze de patiënt genezen hebben van de ziekte van Lyme.
Vaak hadden die mensen de ziekte niet eens…
Of ze zijn helemaal niet genezen en de Borrelia heeft nog steeds vrij spel...
Ik weet natuurlijk niet of dit bij jou het geval is. Ik wilde het toch maar even plaatsen ter waarschuwing ook voor anderen.
Was de ziekte maar zo onschuldig en simpel…
Ik voel me dan totaal niet serieus genomen…
En reguliere artsen nemen ons dan ook niet serieuzer… Er moet in het reguliere circuit geïnvesteerd worden in betere testen en betere behandelingen, daar maken ze geen haast mee als de indruk wordt gewekt dat de ziekte met zulke dubieuze middelen en zonder degelijke medische zorg op te lossen zou zijn. Dit heeft desastreuze gevolgen voor ernstig zieke patiënten.
Ik ben er zelf ook ingetrapt, die quintkorrels en allerlei bioresonantie apparaten. Ze zien er bijzonder uit, de therapeut komt (schaamteloos) met allerlei termen die medisch en interessant klinken. Er is geen wetenschappelijke onderbouwing voor. Ik was kwetsbaar, onwetend en wanhopig. Het heeft me bakken met geld gekost en ik werd alleen maar steeds zieker. Er is heel veel kostbare tijd verloren gegaan en inmiddels ben ik rolstoelgebonden. Ik kan het mezelf maar moeilijk vergeven dat ik hier ben ingetrapt en me vanalles heb wijs laten maken.

Josie