De week van de Teek komt er weer aan
Hier alvast informatie van Stigas
http://www.weekvandeteek.nl/
De Week van de Teek wordt jaarlijks in het vroege voorjaar georganiseerd door een
omvangrijke groep landelijke samenwerkende organisaties.
Werkenden in de agrarische en groene sectoren spelen een belangrijke rol in de totstandkoming en het in stand houden van groene recreatieplekken en -gebieden als tuinen, parken, bos en natuurgebieden.
Of u nu beroepsmatig in het groen komt of als recreant van de natuur geniet, u doet er goed aan om aandacht te besteden aan teken en tekenbeten en aan de mogelijke gevolgen van de ziekte van Lyme.
Deze website geeft antwoord op vragen als:
Wat zijn de risico's?
Hoe kan ik mij het beste beschermen?
Wat moet ik doen als ik toch een beet heb opgelopen?
Ook worden tips en richtlijnen gegeven voor werknemers en werkgevers. Uiteraard bevat deze site ook veel informatie voor recreatieve groengenieters.
Week van de Teek: 11 t/m 17 april 2016
Re: Week van de Teek: 11 t/m 17 april 2016
Stigas vaart helemaal blind op de informatie die van het RIVM afkomstig is. Dan weet je eigenlijk al genoeg.
Het RIVM is al 30 jaar bezig om de effecten van een besmette tekenbeet en de gevolgen van de Ziekte van Lyme te bagatelliseren.
Het RIVM is al 30 jaar bezig om de effecten van een besmette tekenbeet en de gevolgen van de Ziekte van Lyme te bagatelliseren.
TheoA schreef:Stigas vaart helemaal blind op de informatie die van het RIVM afkomstig is. Dan weet je eigenlijk al genoeg. Het RIVM is al 30 jaar bezig om de effecten van een besmette tekenbeet en de gevolgen van de Ziekte van Lyme te bagatelliseren.
Helemaal mee eens, in de link kun je wel goed zien wie mee doen aan het verstrekken van de informatie.
Had je het kaartje over de FSME risico gebieden al gezien?
Die liggen helemaal rond Nederland, ook nogal vreemd.
zie onder: Documenten en Publicaties de link:
Artikel: Door teken overgebrachte ziektes in Europa (vakblad Natuur Bos Landschap, mei 2014)
Maar ja, er is voor FSME ook géén meldingsplicht.
Zijn daar eigenlijk wel betrouwbare gegevens over, onderzoeken die hier in Nederland zijn gedaan?
http://www.eurosurveillance.org/ViewArt ... leId=20003
In die link staan een aantal Europese onderzoeken.
Goede Nederlandse onderzoeken worden daar ook niet genoemd, behalve dan 2 casussen van Nederlanders met FSME die ze in het buitenland zouden hebben opgelopen.
In die link staan een aantal Europese onderzoeken.
Goede Nederlandse onderzoeken worden daar ook niet genoemd, behalve dan 2 casussen van Nederlanders met FSME die ze in het buitenland zouden hebben opgelopen.
Terug naar “Nieuws, Actualiteiten en Acties”