Doxycycline en vocht vasthouden? Warmte, zon enz mee te maken?

Voor alle onderwerpen over de behandeling met antibiotica en/of andere reguliere geneesmiddelen.
GM Greyhoundmum

Doxycycline en vocht vasthouden? Warmte, zon enz mee te maken?

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Zo 08 Mei 2016, 12:58

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dit weer is een regelrechte ramp momenteel.

Ik hou veel vocht vast maar of dat komt vd Doxy met de warmte?
Ook de zon is naad met Doxy, al smeer ik met factor 50+ alles in, lange broek, schoenen, lange mouwen, zonnebril enz voel ik naaldenprikjes op de huid. Een paar uur daarna en de volgende ochtend is mijn gezicht, ogen, voeten enz opgezet.

Ok voel je spanning van strakke huid in de benen door vocht.

Komt dit mss door een combi van doxy, zon en warmte?

Groetjes,
GM

Josie

Re: Doxycycline en vocht vasthouden? Warmte, zon enz mee te maken?

Berichtdoor Josie » Zo 08 Mei 2016, 14:53

Hoi Greyhoundmum,
Ik weet geen antwoord op je vraag...
Maar als je vocht vasthoudt is dat vaak een teken dat je véél te weinig drinkt. Misschien helpt het je om meer water te drinken?

Josie

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Zo 08 Mei 2016, 15:17

Josie schreef:Hoi Greyhoundmum,
Ik weet geen antwoord op je vraag...
Maar als je vocht vasthoudt is dat vaak een teken dat je véél te weinig drinkt. Misschien helpt het je om meer water te drinken?

Josie

Ik drink bijna nooit water Josie.. ik krijg het niet naar binnen .. klinkt mss stom maar ik kan helemaal van kokhalzen en koud water helemaal.
Ik ga naar de huisarts einde vd week .. ff overleg.. mijn hele gezicht is opgezet en ook evengoed met factor 50+ gemeerd.. voel of als je met naalden word constant geprikt.. dit is wel bekend met doxy.. las het in andere topic maar opeens is dit nu aan de hand na de drie dagen warm mooi weer.. dus zit ik nu gewoon binnen om de boel niet te verergen. Heb nog minder als een maand Doxy nu dus hopelijk dan klaar maar dat spul iig.. liever iets anders als het kan.

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 08 Mei 2016, 16:12

Kan je niet eerder naar je arts dan eind van de week?
Misschien helpt het om antihistaminica te nemen? Heb je dat in huis, loratadine ofzo?

Ik had zelf bij doxycycline alleen dat ik veel sneller en erger verbrandde, geen opgezet gezicht.

Wat drink je ipv water? :)

Josie

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Zo 08 Mei 2016, 17:21

Josie schreef:Kan je niet eerder naar je arts dan eind van de week?
Misschien helpt het om antihistaminica te nemen? Heb je dat in huis, loratadine ofzo?

Ik had zelf bij doxycycline alleen dat ik veel sneller en erger verbrandde, geen opgezet gezicht.

Wat drink je ipv water? :)

Josie

Hoi Josie,

Nee helaas niet maar heb hem wel gemaild.. we hebben de afspraak gezet omdat hij niet de lyme arts te pakken kreeg nog.

Ipv water.. niets :lol:

Heb ik in huis ja antihistamine, maar weet niet of het met als de medicatie samen kan
Ik heb ook last vd Doxy met zon.. ingesmeerd tot en met maar naalden prik gevoel t/m zelfs op mijn voorhoofd.. al 2 dagen nu.. maf hoor

groetjes
GM

Eus

Berichtdoor Eus » Zo 08 Mei 2016, 17:39

Ik ben ooit verbrand geweest door de Doxycycline... Overal deed het zeer maar het meeste in mijn gezicht. Dat heb ik behandeld met Flammazine zalf. Ik heb een hele week noodgedwongen binnen gezeten, kon absoluut geen licht verdragen, ook geen kunstlicht. Zelfs door mijn kleding heen leek ik verbrand te zijn. Het rare was dat zelfs mijn ogen zeer deden! Ik gebruikte toen 400 mg. Doxycycline per dag en ben direct daarmee gestopt maar eer alle klachten verdwenen waren, duurde langer dan een week.

Ik zou met je huidige klachten gewoon een afspraak maken bij je huisarts omdat je niet snel bij je Lyme-arts terecht kunt. Dan komt het ook in je medisch dossier te staan, dat vind ik zelf wel belangrijk.

Bij het LAREB zijn als bijwerking ook oedeem gemeld; http://databank.lareb.nl/Bijwerkingen/R ... tc=J01AA02

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Zo 08 Mei 2016, 18:43

Eus schreef:Ik ben ooit verbrand geweest door de Doxycycline... Overal deed het zeer maar het meeste in mijn gezicht. Dat heb ik behandeld met Flammazine zalf. Ik heb een hele week noodgedwongen binnen gezeten, kon absoluut geen licht verdragen, ook geen kunstlicht. Zelfs door mijn kleding heen leek ik verbrand te zijn. Het rare was dat zelfs mijn ogen zeer deden! Ik gebruikte toen 400 mg. Doxycycline per dag en ben direct daarmee gestopt maar eer alle klachten verdwenen waren, duurde langer dan een week.

Ik zou met je huidige klachten gewoon een afspraak maken bij je huisarts omdat je niet snel bij je Lyme-arts terecht kunt. Dan komt het ook in je medisch dossier te staan, dat vind ik zelf wel belangrijk.

Bij het LAREB zijn als bijwerking ook oedeem gemeld; http://databank.lareb.nl/Bijwerkingen/R ... tc=J01AA02

Hoi Eus,

dank je ook voor jouw reactie.. ik heb niet officieel een lyme arts.. gaat via huisarts die wel contact mee heeft.. zelf heb ik geen lyme arts gezien/gesproken.

Dat herken ik.. zelfs door spijkerbroek prikt je huid.. vond het heel raar.. maar ben heel blij met je reactie.
I heb 2x 100mg per dag nu inmiddels 5 maanden. Mijn ogen doen ook zeer maar daarvoor ook nog maar lijken nu dikke en opgezette dan er voor heen.
Dank ook voor de link van LAREB.. ik voel me net een Michelin vrouwtje :lol: :lol:

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 15 Mei 2016, 21:32

@Greyhoundmum,

Dikke opgezette ogen/gezicht:
Zie: https://www.youtube.com/watch?v=2SX1OgDdhq8
Bij Lidewij werkte loratadine niet, ranitidine en levocetirizine wel.

Lijkt dat op wat jij had/hebt?

Een herx kan de hoeveelheid histamine in je lichaam verhogen.

Josie

GM Greyhoundmum

Berichtdoor GM Greyhoundmum » Ma 16 Mei 2016, 09:44

Josie schreef:@Greyhoundmum,

Dikke opgezette ogen/gezicht:
Zie: https://www.youtube.com/watch?v=2SX1OgDdhq8
Bij Lidewij werkte loratadine niet, ranitidine en levocetirizine wel.

Lijkt dat op wat jij had/hebt?

Een herx kan de hoeveelheid histamine in je lichaam verhogen.

Josie

Hoi Josie,

Bedankt voor je link met filmpje Lidewij.

Nee zo iets opgezet niet zoals Lidewij dat heeft maar meer als de mevr in dit link (zie foto)
http://www.beautyjournaal.nl/2012/07/26/anja-doet-de-test-vitamine-a-zuur-versus-hannah-experience-behandelingen-deel-3/

Alleen had ik dat nog veel erger aan de linker kant oog en zoals de mevrouw .. aan de rechter kant.
Ook was de ooglid links ook opgezwollen en deel vd wang ook. Mijn oog traant ook veel aan de linker kant.

Ik moest nu stoppen met de Doxy, want als ik mijn hoofd buiten stak met zonnig weer, al ingesmeerd en al met factor 50+, mijn gezicht en ogen en ook voeten hadden zo'n reactie :roll:

groetjes,
GM

Terug naar “Reguliere Behandeling”