Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en loop al lange tijd met allemaal vage klachten en ik vraag me af of dit lyme is of B12.
Het begon in November 2007 toen ik een dikke en pijnlijke knie kreeg, daarop volgend kreeg ik een kleine rode cirkel op dezelfde plek. Ik besteedde er geen aandacht aan tot aan kerst 2007, toen was mijn knie heel dik en de rode cirkel van eerst 2 cm doorsnede was inmiddels ongeveer 15 cm in doorsnede. Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan en die constateerde een slijmbeursontsteking in mijn knie en dacht dat de cirkel daarvan kwam. Toen de cirkel later groter werd ben ik teruggegaan en heeft de huisarts met een pen er een cirkel omheen gezet.
Een paar dagen later ben ik naar de vervangende huisarts geweest en die constateerde hetzelfde, een slijmbeursontsteking waarschijnlijk met een EM. Toen ik weer bij mijn eigen huisarts kwam heb ik een AB kuur van 15 dagen gehad en de EM verdween...1.5 maand later ben ik geopereerd aan de slijmbeurs.
Vanaf die tijd ook veel onverklaarbare klachten gehad waarmee ik nooit naar de ha ben gegaan, pijn in mijn knieën, pijn in mijn ribben, hoofdpijn enz....
Vorig jaar ben ik naar de ha geweest omdat ik zo`n pijn in mijn heup had dat ik soms niet eens meer kon lopen, heb hier naproxen voor gekregen en dat was het. Heb haar ook aangegeven dat ik al jaren zo intens moe was en het niet meer volhield. Bloed geprikt en bleek dat mijn B12 op 140 zat en mijn MMA verhoogd...sinds begin december krijg zet ik nu 2x in de week een B12 spuit.
Ik dacht dat ik zou opknappen na 4 maanden b12 spuiten maar het tegendeel is waar, het word alleen maar slechter.
Mijn zicht verbeterde in januari, februari en maart maar sinds deze week zie ik weer helemaal wazig, mijn hartkloppingen waren weg maar zijn weer terug en Ik heb sinds 1.5 maand enorme pijn aan mijn polsen en mijn duim is doof, heb een emg gehad maar niks op te zien dus een brace gekregen en moet het maar uitzitten. Van mijn polsen zegt de ha dat het overbelasting is terwijl ik niks meer doe.
Sinds 1.5 maand ook enorme pijn in mijn schouder, kan mijn jas niet eens meer normaal aantrekken en vanmorgen kon ik mijn hoofd niet eens meer normaal bewegen zonder pijn in mijn nek en schouder.
Verder heb ik om onverklaarbare redenen op de gekste momenten dat mijn hart bijna uit mijn borst schiet...hij gaat dan zo tekeer, maar vooral als ik net in bed lig of even op de bank, dit heb ik ook al vanaf 2007...het lijkt net of ik een hartritmestoornis heb.
Ik onthield altijd alles en nu ben ik een zeef, als het teveel is dan onthoudt ik het niet meer, terwijl dat altijd zo makkelijk voor me was.
Ik heb een lange lijst van klachten die ik jullie maar zal besparen....
Dit zijn allemaal dingen die ik helemaal niet herken van mezelf, zo was ik niet...en ik vraag me af of het iets te maken kan hebben met de EM van 2007 en of het eventueel lyme is die mijn b12 ook heeft aangetast...aangezien dit allemaal na die tijd gebeurt.
(ohw toen ik 10 jaar was heb ik ook een teek gehad in mijn nek en daar is nooit wat mee gedaan maar ook geen EM gehad)
Groetjes Nikita.
Nieuw op het forum en gelijk een vraag...
Re: Nieuw op het forum en gelijk een vraag...
Welkom Nikita,
Dat klinkt heftig!
Ik zag dat je bericht al wat ouder is, hoe gaat het nu?
15 Dagen antibiotica lijkt bij jou onvoldoende geweest, dit komt helaas vaak voor.
Laat je langer behandelen.
De B12 problemen kunnen inderdaad een gevolg zijn van de lyme-borreliose, echter er kunnen ook andere oorzaken zijn die maken dat je daar niet goed op reageert.
Ik denk dat het aan de lyme-borreliose ligt dat je je nu slechter voelt en het niets met de B12 te maken heeft.
Start met antibiotica of laat een PCR (bijv. van knievocht, polsen of duim) en/of LTT (bloed) doen en/of lumbaalpunctie is ook een mogelijkheid gezien je pijn en doofheid in schouders - pols - duim. Radiculaire pijn is 1 van de eerste symptomen van neuroborreliose, dan heb je zo snel mogelijk antibiotica per infuus nodig.
(maar ik ben geen arts heh)
Josie
Dat klinkt heftig!
Ik zag dat je bericht al wat ouder is, hoe gaat het nu?
15 Dagen antibiotica lijkt bij jou onvoldoende geweest, dit komt helaas vaak voor.
Laat je langer behandelen.
De B12 problemen kunnen inderdaad een gevolg zijn van de lyme-borreliose, echter er kunnen ook andere oorzaken zijn die maken dat je daar niet goed op reageert.
Ik denk dat het aan de lyme-borreliose ligt dat je je nu slechter voelt en het niets met de B12 te maken heeft.
Start met antibiotica of laat een PCR (bijv. van knievocht, polsen of duim) en/of LTT (bloed) doen en/of lumbaalpunctie is ook een mogelijkheid gezien je pijn en doofheid in schouders - pols - duim. Radiculaire pijn is 1 van de eerste symptomen van neuroborreliose, dan heb je zo snel mogelijk antibiotica per infuus nodig.
(maar ik ben geen arts heh)
Josie
- VerlorengezondheidM
Re: Nieuw op het forum en gelijk een vraag...
@Nikita,
Ik heb ook een slijmbeursontsteking gehad bij mijn elleboog/onderarm, volgens mijn Lyme arts is dat waarschijnlijk veroorzaakt door Bartonella.
Voor de rest sluit ik mij bij @Josie aan.
Groet
Ik heb ook een slijmbeursontsteking gehad bij mijn elleboog/onderarm, volgens mijn Lyme arts is dat waarschijnlijk veroorzaakt door Bartonella.
Voor de rest sluit ik mij bij @Josie aan.
Groet
Lyme Test Negative?
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
It Still May Be Lyme Disease!
Na 19 jaar onbehandeld rondlopen met een klinisch ziektebeeld: Chronische Lyme, Q-koorts, Bartonella, Babesia, Anaplasma, Chlamydia, Mycoplasma, Rickettsia, Yersinia, Coxsackie A16+ B, HHV-6.
Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”