Aangemeld en gelijk maar een vraag

1,5 week geleden zijn we van vakantie teruggekomen uit een bebost omgeving. De eerste nacht thuis in bed, werd ik wakker met een stuk of 5 insectenbeten op mijn rechterarm. 2 links en 2 op de rug.
Mijn ervaring is dat muggebulten kleine opgezette plekjes zijn en vermoedt dat dit wat anders is. Ik heb een opgezette arm. Rode paarse schijven. Het jeukt, branderig gevoel, de huid voelt strak en het doet af en toe pijn. Anti jeuk spullen helpen niet.
vlakbij de oksel zit ook een plekje wat groter wordt, zie bijlage. Dit was eerst een rood plekje, ongeveer dag later een kring erom heen.
Ik slik nu reactine (anti allergie tabletten) van de drogist. De bijtplekjes zitten er nog. De huid is minder opgezet en nog wel een beetje rood. Het plekje vlakbij de oksel lijkt te verdwijnen maar heeft nog steeds dezelfde grootte gehouden maar is nu
licht rood.
Is dit een tekenbeet ? Ik heb geen mug oid in de kamer gezien, ik had dezelfde slaapkleding aan als de nacht ervoor in het buitenland, misschien is er iets meegelift .
Ik hoop dat de foto's duidelijk zijn. Mijn arm is in het "echt" meer rood en opgezet dan op de foto.
Groet
Kevin