Nog een positieve test uit DSL

Jesuisx

Re: Nog een positieve test uit DSL

Berichtdoor Jesuisx » Za 15 Nov 2014, 16:12

Bedankt voor jullie reacties. Fijn iig om mensen te spreken in dezelfde situatie! Wat mij nog het meest dwars zit aan dit alles, waar jullie ook allemaal te maken mee hebben gehad; onderzoeken wezen niks uit en word je bestempeld dat niet alles op te sporen is, op werk gaan ze twijfelen of je het wel naar je zin hebt op werk en daarom niet lekker bent? ( was het maar zo als dat alles was!) en dan de energie en moeite en geld erin stoppen om zelf verder te zoeken en uiteindelijk eigenlijk je eigen diagnose aanleveren.. En gewoon vanaf dag 1 al weten dat er iets in je lichaam gewoon niet klopt. Wat dat betreft wel blij dat dit eruit gekomen is hoewel het heel dubbel is en je gewoon de sjaak bent.

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Za 15 Nov 2014, 16:40

Ik zie nu trouwens dat de ltt in berlijn ook de afzelli garinii en sensu stricto meepakken (allemaal onder ref waarde 2 was de uitslag) nu heb ik de test uit augsburg terug maar deze stammen worden daar niet gepakt alleen de burgdoferi klopt dat? Ik neem aan als je een andere stam ook positief test je een andere ab nodig hebt of niet?

abx

Berichtdoor abx » Za 15 Nov 2014, 17:27

Ik neem aan als je een andere stam ook positief test je een andere ab nodig hebt of niet?
Nee.

Al zul je wel subtile verschillen kunnen vinden in ab gevoelighoed van verschillende stammen in verschillende bronnen.

savan

Berichtdoor savan » Zo 16 Nov 2014, 07:00

abx

Berichtdoor abx » Zo 16 Nov 2014, 13:46

Overigens gevoeligheid van verschillende stammen is wat anders dan verschillende behandeling van verschillende klachten denk aan cef. iv voor neuroborreliose, ongeacht de stam. Al zal het vaak garinii zijn die neurob. geeft. Waauit dus niet de conclusie kan volgen dat garinii gevoeliger voor cef. zou zijn.

savan

Berichtdoor savan » Ma 17 Nov 2014, 05:56

@abx,

Garinii is ook niet gevoeliger voor ceftriaxon, maar wel voor azithromycine.

Garinii geeft idd neurologische problemen, die bacterie kleeft in de hersenen aan je astrocyten/neuronen en maakt deze stuk.
Een verlies aan neuronen geeft problemen.
En dan roept de gezondheidszorg dat langdurig ab niet helpt bij neurologische problemen dat lijkt mij nogal logisch, eenmaal je neuronen stuk, dat is niet best want deze komen niet weer terug, ook niet met ab.

hope

Berichtdoor hope » Di 04 Aug 2015, 00:00

jandeman schreef:van wie heb je de doxy gekregen? gewoon de huisarts? Ik krijg helemaal niks nada en heb gewoon een positieve elisa en westernblot trolololol

En hoe gaat het nu met je? Al beter? Al een arts gevonden bij"vind een behandelaar"? Nog ab gekregen?

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Ma 28 Sep 2015, 10:54

Toch even omhoog halen omdat mijn klachten aan blijven houden. Is er bij mij nou wel of niet sprake van de borrelia bacterie? Ik blijf me met vlagen namelijk harstikke slecht voelen en weet het zo langzamerhand allemaal niet meer..
Ter aanvulling: ik ben nu bezig met sano desens pro, om voedselallergien te bestrijden. Zijn hier ervaringen mee?

Josie

Berichtdoor Josie » Ma 28 Sep 2015, 12:05

Jesuisx schreef:Is er bij mij nou wel of niet sprake van de borrelia bacterie?

Ik denk van wel, maar ik ben geen arts.

Jesuisx schreef:Blot:
alles negatief behalve:
- Igg p18
- Igg p41

Jesuisx schreef:Elispot:
Borrelia fully antigen +4 (<2)
borrelia peptide mix +3 (<2

Je zou een nieuwe Blot test kunnen laten doen om te kijken of de banden veranderd zijn, bijv. bij Innatoss. Als er veranderingen zijn kan je hier veel uit afleiden. http://www.laborlexikon.de/Lexikon/Tabellen/21-Banden_Borrelien-Blot.htm

Josie

Jesuisx

Berichtdoor Jesuisx » Ma 28 Sep 2015, 12:59

Bedankt! is dit nieuw? Ik heb hier nog nooit van gehoord behalve Augsburg en Berlijn..

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”