Hoe gaat Borrelia door de bloed hersenbarrière?

Wetenschappelijke onderwerpen over Lyme-Borreliose, zoals wetenschappelijke medische publicaties en artikelen die worden ondersteund door dergelijke publicaties. Bij twijfel kies 'Artikelen en Linkjes'.
Roxy

Re: Hoe gaat Borrelia door de bloed hersenbarrière?

Berichtdoor Roxy » Ma 04 Dec 2017, 21:43

@Sproetje,
Sproetje schreef:nieuwe moderator
nee :D. Het zijn de spelregels voor het forum gebruik. Er zijn meer berichten zonder bron vermelding geplaatst waardoor de lezer onvoldoende in staat wordt gesteld om een indruk te krijgen over de betrouwbaarheid van de informatie en de lezer de informatie naar wens kan uitdiepen en kan verifiëren. Leia kan niet altijd alles lezen en het modereren van een forum is best veel werk en een beetje hulp zoals gevraagd viewtopic.php?f=2&t=271 is handig en praktisch. Ik ben niet zo van de meld-knop gebruiken en zo is het op basis van ter informatie en ter attentie aan mensen netjes opgelost toch?
Het is goed om te weten dat er juridische problemen (en of het opleggen van een hoge boete) kunnen ontstaan als auteursrecht niet goed wordt opgevolgd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Ma 04 Dec 2017, 22:04

Roxy je hebt gelijk met betrekking tot het vermelden van een info bron.
Persoonlijk ben ik wel van mening dat als men telkens toestemming van de auteur moet aanvragen daar weleens dagen overeen kunnen gaan eer de vraag beantwoordt zal worden of wellicht in het geheel niet.
Het zal mij in ieder geval iets meer weerhouden om nog het een en ander te posten en zeker om dat spontaan te doen.

Henriëtte

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 04 Dec 2017, 22:17

@Henriëtte,
Henriëtte schreef:Roxy je hebt gelijk met betrekking tot het vermelden van een info bron.
Persoonlijk ben ik wel van mening dat als men telkens toestemming van de auteur moet aanvragen daar weleens dagen overeen kunnen gaan eer de vraag beantwoordt zal worden of wellicht in het geheel niet.
Het zal mij in ieder geval iets meer weerhouden om nog het een en ander te posten en zeker om dat spontaan te doen.
Ik begrijp je punten en ik lette er in het begin ook onvoldoende op. Het zijn echter regels waar wij ons aan moeten houden.
Iedereen die bijdragen post is ten volle verantwoordelijk voor de inhoud. Bij kranten staat vaak vermeld hoeveel woorden er ongeveer mogen worden geciteerd of dat er toestemming nodig is waar ook kosten (bijvoorbeeld EUR 0,37 (exclusief BTW) per woord :?) voor kunnen worden gevraagd.
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Leia
Moderator

Berichtdoor Leia » Di 05 Dec 2017, 09:44

Beste Roxy,
Dank voor je betrokkenheid bij het modereren. Ik kan inderdaad niet alles lezen, dank voor je begrip hiervoor, voor dergelijke situaties mag je best de meldknop gebruiken. Zo komt het meteen bij mij onder de aandacht en is de moderator degene die de leden zo nodig aanspreekt op het zich houden aan de forumspelregels. :)

Leia, moderator

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Do 14 Dec 2017, 18:59

Borrelia Beïnvloedt ook onze calcium protease om door de bloed hersenbarrière te gaan.

Human brain microvascular endothelial cell traversal by Borrelia burgdorferi requires calcium signaling
D. J. Grab1,2, E. Nyarko1*, O. V. Nikolskaia1, Y. V. Kim1 and J. S. Dumler2

http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 3X14607072

Pathogen penetration through the blood brain barrier (BBB) is often influenced by calcium signaling in the endothelial cells triggered by extracellular host-pathogen interactions

We now demonstrate that B. burgdorferi transmigration across the BBB also depends on the bacterium’s ability to influence Ca2+responses in HBMEC

Complete or near complete inhibition of B. burgdorferi migration through endothelial cell barriers occurs when calcium signaling pathways are interrupted.

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Do 14 Dec 2017, 22:19

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 15 Dec 2017, 13:27

Borrelia bacteria hides inside parasitic worms, causing chronic brain diseases

MacDonald found three Borrelia pathogens, including B. burgdorferi the causative agent of Lyme disease, thriving inside parasitic nematode worms, worm eggs or larvae in the brain tissue of nineteen deceased patients. These microscopic worms are endosymbionts, meaning the Borrelia bacteria dwell inside the worms. A tick bite delivers the nematode into the human body.
“Both the worms and the Borrelia pathogens can cause devastating brain damage,” said MacDonald.

http://outbreaknewstoday.com/lyme-disco ... ses-13216/

Henriëtte

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Vr 15 Dec 2017, 14:30

Bb spirochetes in a neuron

https://www.google.nl/search?q=borrelio ... h_hvduWVqM:

Henriëtte

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Za 16 Dec 2017, 16:39

Ik vroeg me af of het brein een immuunsysteem heeft, ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat leukocyten niet in het brein kunnen komen?
Ze hebben wel microglia cellen, dat zijn de immuun cellen van het brein, die elimineren pathogenen en cel afval.
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 125120.htm

Ook las ik dat het brein is gekoppeld aan je eigen immuunsysteem, door een lymfatisch systeem?

Henriëtte

Berichtdoor Henriëtte » Za 16 Dec 2017, 19:23

Referentiewaarden liquor

Als je de waardes bekijkt zie je wel dat leukocyten aanwezig zijn in de liquor.
Maar of leukocyten vanuit de liquor het hersenweefsel infiltreren?

https://www.medlon.nl/professional/Refe ... roup3.html

Henriëtte

Terug naar “Wetenschap”