Ik ben niet

meer van deze tijd.
De zoon van goede vrienden zit zoals veel jonge mensen 24 uur per dag aan de Iphone geplakt en antwoord op de vragen wat er allemaal zo spannend, interessant en belangrijk is en waar hij zo druk mee is.... 'ik krijg dagelijks 3000 meldingen en met ongeveer 300 - 400 contacten/vrienden/vriendinnen/collega's/klasgenoten/werkgevers/sport vrienden/vriendinnen, vrienden/vriendinnen van.., kennissen, familie, etc., ben ik dagelijks bezig met het lezen van en het antwoorden op berichten op onder andere FB, Twitter, WhatsApp, ja, dat hoort er gewoon bij vandaag de dag...'
Right

, is dat zo?
My goodness

, ik moet er niet aan denken

, hoeveel tijd ben je op een dag kwijt als je dat allemaal zou 'moeten' doen?
En nee, dat zouden mijn hoofd/beschadigde hersenen/concentratie

niet eens aan kunnen.
Stel een berichtje lezen kost 1 minuut, keer 300 - 400... en dan nog terug antwoorden... hahaha

, daar heb je bijna een dagtaak aan.
Ik ben blij dat ik die druk & stress niet in mijn leven heb of te wel niet in mijn leven toe laat.
Ik ben blij dat ik het zelf kan managen; mijn Iphone een 'uit-knop' heeft en ik een service kan inschakelen waar je een bericht achter kunt laten als ik 'niet bereikbaar ben' en ik zélf kan bepalen wanneer ik terug kan bellen en dat ik de Iphone rustig in de tas weg kan leggen en niet elke minuut of bij elke 'blieb' (bij mij staan de 'bliebjes' uit

) hoef te gaan kijken wat voor 'belangrijk' bericht of 'nieuws' er binnen is gekomen.