Kunnen we nog zonder?

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan van alles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
Sproetje

Re: Kunnen we nog zonder?

Berichtdoor Sproetje » Za 07 Mar 2015, 19:25

Wetenschappers bezorgd over schadelijke effecten wifi straling

Wageningen Universiteit 2011
http://www.hetkanwel.net/2011/02/11/wet ... -straling/

Wetenschappelijk onderzoek van de afdeling plantcelbiologie van de Universiteit van Wageningen en de gemeente Alphen aan den Rijn lijkt er op te wijzen dat bomen en gewassen ziek worden als ze aan elektromagnetische straling van draadloos internet (wifi) en mobiele telefonie worden blootgesteld.

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Zo 08 Mar 2015, 23:37

Wat is een "slimme meter" ?

Sproetje

Berichtdoor Sproetje » Wo 11 Mar 2015, 20:04

Paperwhite,

In Nederland wordt de "slimme meter" geïntroduceerd.
Wat het precies inhoudt?

Hier een propaganda filmpje:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... tAodNywAhg

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Wo 11 Mar 2015, 20:41

Oh, dan heb ik geluk want hier zijn enkele jaren geleden nieuwe meters geplaatst: gelukkig nog mechanisch...Het voordeel van mechanisch: gaat niet zo snel stuk en geen straling.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Di 28 Apr 2015, 17:04

Eerst swipen ( :roll: ) dan leren lopen..

Eerst swipen dan leren lopen
Klonken er vroeger bewonderende kreten als je kindje zijn eerste stapjes zette, nu lijken ouders apetrots als hun baby voor zijn eerste verjaardag een smartphone of een tablet onder de knie heeft.

Uit onderzoek van het Einstein Medical Center in Philadelphia onder 370 gezinnen blijkt dat een op de drie baby’s voor zijn eerste verjaardag al eens een smartphone of een tablet heeft gebruikt, zo meldt de Belgische site Nieuwsblad.be. Op tweejarige leeftijd blijkt meer dan de helft van de kinderen met een smartphone te hebben gebeld of een app te hebben gebruikt. De tablets worden grotendeels gebuikt om tv-programma’s te bekijken.
Schuld van ouders

Maar er zijn meer opvallende resultaten: ouders blijken het gebruik van de apparaten zelf in de hand te werken. Zo worden smartphones en tablet gebruikt om kinderen in slaap te brengen.
http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/kind ... pen__.html
~ I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday ~
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~
~ So encourage each other and build each other up - Positive connections ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Do 15 Okt 2015, 12:41

Fotoserie toont precies hoe (a)sociaal we zijn http://www.telegraaf.nl/vrouw/relatie/2 ... ijn__.html

Als ik op stap moet voor medische afspraken en met het OV moet reizen verbaas ik mij er iedere keer weer over hoe bijna iedereen zo mega druk is met haar/zijn telefoon ook als men met vrienden/vriendinnen/collega's reist. Als of er niets anders bestaat :D ?
Ik verbaas er ook over dat de telefoon vandaag de dag bij veel mensen standaard 24hrs in de hand zit geplakt..
Dat lijkt mij een hele tour....als ik dat zou moeten doen zou ik de telefoon steeds laten vallen of kwijt zijn :lol: !

Ik heb een Iphone maar die zit in de tas en staat op stand-by of uit en op trilstand.
Veel mensen hebben ook mega harde geluiden-muziekjes aanstaan als hun telefoon gaat of als er een berichtje binnenkomt of als mensen zelf aan het 'typen'/appen zijn. Dat kan allemaal uit qua geluid maar het staat waarschijnlijk interessant ;) ?

Voor een Lymie met neurologische schade (zenuwstelsel/hersenen) zijn die prikkels van dat soort drukte en lawaai in de dagelijkse maatschappij een hele uitdaging. Het heeft een (grote) impact op het lichaam (zenuwstelsel/hersenen) en vraagt 1-3 dagen herstel..
De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten.

Ik ben blij dat ik mij niet bezig wil houden met mijn telefoon heerlijk rustig ;) en intussen kijk ik uit het raam naar de mooie landschappen, bossen, rivierlandschap, mooie wolkenluchten die voorbij komen.
~ There is nothing more beautiful than a rainbow but it takes both rain and sunshine to make a rainbow ~

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 07 Feb 2016, 23:50

7 februari 2015
KRO Kruispunt TV, NPO 2, 23.05 uur

KRO Kruispunt: Altijd online http://www.kro-ncrv.nl/kruispunt/seizoe ... 07-02-2016
70 tweets per dag was voor Jasper geen enkel probleem. Het gaf hem een gevoel van erkenning: hoe extremer de tweet hoe meer reacties hij kreeg. Dus dat werd een vicieuze cirkel. Begin van dit jaar besluit Jasper te stoppen. Lukt dat? Of hij nog ‘droog’ staat vertelt hij vanavond in KRO Kruispunt TV

Verslaving
De smartphone, we staan ermee op en gaan ermee naar bed. We facebooken, twitteren, appen en soms bellen we er zelfs mee. Voor veel mensen zit hun hele leven in hun telefoon. Voor de een is het een zegen, voor de ander een last. Voor meer dan 100.000 volwassenen is internet een verslaving; onder jongeren is een op de zes verslaafd.

Wezenlijk contact
De technologie gaat veel sneller dan wij kunnen bijbenen, stelt Marli Huijer, filosofe en Denker des Vaderlands. Een mens heeft ook rust nodig en de smartphone gaat daar dwars tegenin. Want daardoor zijn we 24/7 bereikbaar en beschikbaar. Maar willen we dat ook? Moeten we niet zelf gaan bepalen wanneer we online zijn en vooral: wanneer niet? Huijer maakt zich zorgen over het ‘echte’ gesprek tussen mensen: ‘Alles gaat via berichtjes, studenten zijn al bang om telefoongesprekken te voeren, hun eigen stem te gebruiken. Als we dat wezenlijke contact kwijtraken raken we het sociale in onze samenleving kwijt. Dan zijn we wel met z’n allen verbonden op internet maar in de praktijk vaak erg eenzaam.’

Bewust Offline
Jos, Jort, Linda en Jonne, een vriendengroep uit Den Haag, ontwikkelden de campagne Bewust Offline, met een Bewust Offline box: een houten kistje waarin telefoons en iPads opgeborgen worden om ongestoord te kunnen praten. ‘We zijn niet tegen internet. Wij hebben ook een smartphone. Maar we stellen wel de vraag; zijn we gelukkiger als we altijd online zijn?’

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 29 Mei 2016, 15:08

'Hoe een telefoon je relatie kan beïnvloeden' http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/2 ... den__.html

'Geen bereik? Geef je eraan over!' https://vrouw.nl/psychologe_roos_wolter ... eraan_over
Overal waar je kijkt zitten mensen met oordopjes, afgeschermd van de buitenwereld. En weer anderen zitten met hun neus haast in het schermpje van hun telefoon. Kunnen we onze telefoon eigenlijk nog wel wegleggen? Psycholoog Roos Woltering vertelt hoe je verslaving voorkomt.

"We raken steeds meer aan onze smartphone gewend, zijn enthousiast over alle nieuwe gadgets en apps en kunnen ons een leven zonder niet meer voorstellen." En zeker nu de vakantietijd eraan komt, kunnen we binnenkort weer een stroom aan selfies verwachten.

Dat is hartstikke leuk, maar: "Het begint nu steeds meer mensen te dagen dat die technologie ook nadelen kan hebben, en dat je er zelfs verslaafd aan kunt raken!"

Telefoonbehoefte

Foto’s maken, muziek luisteren, een constante stroom aan WhatsAppjes, pushmeldingen of social mediaberichten ... Het houdt bij sommigen gewoon niet op. Roos: "Een telefoon kan afleidend werken door al die meldingen die er binnenkomen. Veel mensen herkennen het volgende wel: je bent met iemand in gesprek, maar je telefoon trilt. Je voelt meteen de behoefte te kijken wat voor berichtje je hebt gekregen. Niet zo gek dus, dat je telefoon de relatie met anderen kan beïnvloeden."

Ook op vakantie zie je talloze mensen foto’s maken. "Dat is natuurlijk heel normaal, maar zodra iemand op vakantie alleen maar bezig is met de vraag 'hoe krijg ik mezelf het mooiste op de foto met op de achtergrond het witte zandstrand', gaat er iets mis. Dan geniet je niet bewust van de plek, maar ben je met je gedachten ergens anders."

Trein

"Er wordt ook wel gezegd dat we in de trein onszelf veel te veel afzonderen van de rest, maar dat is helemaal niet erg. Het enige is dat je wel bewuster met je telefoon kunt omgaan, omdat een telefoon ook stress of onrust kan opleveren. Iemand die een half uur naar muziek luistert, is waarschijnlijk meer uitgerust dan iemand die een halfuur lang van het laatste nieuws, naar de laatste nieuwtjes op Facebook gaat en vervolgens nog wat app'jes beantwoordt. Wees je ervan bewust en bepaal voor jezelf wat je met je telefoon gaat doen."

"Ik ben ook echt niet anti-smartphone, maar 24/7 verbonden zijn gaat mij ook iets te ver. Het werkt voor mij bijvoorbeeld heel goed om op een werkdag op een aantal vaste tijden mijn telefoon er even bij te pakken en wat berichtjes terug te sturen."

Verslaafd

Uit Brits onderzoek komt naar voren dat steeds meer mensen een gevoel van paniek ervaren als hun telefoon bijna leeg is, of wanneer ze even geen bereik hebben. Roos: "Deze mensen leiden aan een lichte verslaving. Als je ziet dat je batterij nog maar voor 5 procent vol is en je je zenuwachtig gaat voelen, is het juist goed om jezelf uit te dagen. Hierin kun je jezelf trainen."

"Geen bereik? Geef je eraan over. Hoe erg is het als je twee uurtjes onbereikbaar bent? Of laat eens bewust de telefoon op je kamer, terwijl je beneden een film kijkt. Wat ook heel goed kan helpen, is om de pushmeldingen uit te zetten. Dan krijg je niet continu berichtjes dat er een nieuw Facebookbericht is, iemand je Pinterest foto gerepind heeft, enzovoorts. Probeer vooral niet altijd aan je telefoonbehoefte toe te geven en dan zul je merken dat je vanzelf een stuk rustiger wordt!"

Roxy

Berichtdoor Roxy » Zo 29 Mei 2016, 20:54

Ik ben niet :D :P 8-) meer van deze tijd.
De zoon van goede vrienden zit zoals veel jonge mensen 24 uur per dag aan de Iphone geplakt en antwoord op de vragen wat er allemaal zo spannend, interessant en belangrijk is en waar hij zo druk mee is.... 'ik krijg dagelijks 3000 meldingen en met ongeveer 300 - 400 contacten/vrienden/vriendinnen/collega's/klasgenoten/werkgevers/sport vrienden/vriendinnen, vrienden/vriendinnen van.., kennissen, familie, etc., ben ik dagelijks bezig met het lezen van en het antwoorden op berichten op onder andere FB, Twitter, WhatsApp, ja, dat hoort er gewoon bij vandaag de dag...'
Right :?, is dat zo? :roll:

My goodness Afbeelding, ik moet er niet aan denken :D :lol: , hoeveel tijd ben je op een dag kwijt als je dat allemaal zou 'moeten' doen?
En nee, dat zouden mijn hoofd/beschadigde hersenen/concentratie ;) niet eens aan kunnen.
Stel een berichtje lezen kost 1 minuut, keer 300 - 400... en dan nog terug antwoorden... hahaha :), daar heb je bijna een dagtaak aan.
Ik ben blij dat ik die druk & stress niet in mijn leven heb of te wel niet in mijn leven toe laat.

Ik ben blij dat ik het zelf kan managen; mijn Iphone een 'uit-knop' heeft en ik een service kan inschakelen waar je een bericht achter kunt laten als ik 'niet bereikbaar ben' en ik zélf kan bepalen wanneer ik terug kan bellen en dat ik de Iphone rustig in de tas weg kan leggen en niet elke minuut of bij elke 'blieb' (bij mij staan de 'bliebjes' uit :D) hoef te gaan kijken wat voor 'belangrijk' bericht of 'nieuws' er binnen is gekomen.

Roxy

Berichtdoor Roxy » Ma 01 Aug 2016, 19:03

Ik ben weer niet van deze tijd :D :P 8-) Afbeelding Afbeelding ...

Pokémonjagers blokkeren weg Kijkduin http://www.telegraaf.nl/opmerkelijk/263 ... ers__.html

Pokémon-jagers overspoelen centrum Utrecht http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1501212 ... recht.html

Dierenpark Amersfoort overspoeld door Pokémonjagers http://www.metronieuws.nl/nieuws/binnen ... emonjagers

'Gelukkig' ben ik ziek en houd ik mij met andere belangrijkere zaken in het leven bezig :D 8-)! En ben ik in het gezonde leven en in het minder gezonde leven nooit gevoelig geweest voor 'gadgets', verslavingen, achter de meute aanlopen en hypes :D :P.

Terug naar “Off-Topic Café”