Heel veel twijfels

Drangua

Heel veel twijfels

Berichtdoor Drangua » Za 20 Jun 2015, 00:17

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op dit forum en heb al het één en ander gelezen, maar blijf toch met vragen zitten.
Zal me even snel voorstellen
Ik ben een vrouw van 28, getrouwd en moeder van een super lief meisje van bijna 2

Lang verhaal, probeer het kort te houden.
Toen ik 5 was heb ik een tekenbeet opgelopen, met daarbij de beruchte rode kring die zowat m'n hele arm bedekte.
Wel mee naar de huisarts geweest, maar omdat het beestje er al uit was vond hij het niet nodig om een kuur mee te geven.
Hierna ben ik wel ziek geweest, Pfeiffer volgens de huisarts.

Rond de leeftijd van 12, 13, 14 ben ik begonnen met vermoeidheidsklachten.
Dit is zo ver gegaan dat ik rond m'n 20e elke dag als ik niet aan het werk was ik bijna de hele dag sliep.

In 2010/2011 is een b12 tekort geconstateerd, maar ik krijg eigenlijk pas nog geen jaar nu elke 3 week een injectie.
Nou heb ik naast de vermoeidheidsklachten ook een hele waslijst aan andere klachten, de spier en gewrichspijnen, hartkloppingen, vergeetachtig enz enz.
Ondanks de b12 spuiten begin ik mij steeds zieker te voelen.
Ik werk ong 15 uur in de week, maar toch zit ik sinds een week in de ziektewet.

25 juni heb ik weer een afspraak staan in het ziekenhuis, dan krijg ik de uitslagen van m'n bloed en urine.
Maar bij het voorgaande gesprek heb ik nooit meer aan de tekenbeet gedacht.

Mijn vraag is dan ook:
Tot hoever is het dan ook nog waard om aantegeven bij de arts dat ik een tekenbeet heb gehad, aangezien het al 23 jaar geleden is gebeurt.

Stel gerust vragen als die er zijn :)

hope

Re: Heel veel twijfels

Berichtdoor hope » Za 20 Jun 2015, 19:39

Hallo,
Het kan gerust lyme zijn. Maar een gewone arts gaat dit met de doorsnee Belgische testen niet vinden!

Van waar ben je ergens? Bij de topic "zoek een behandelaar" kan je een dokter zoeken die met betere ( duurdere) testen werkt. Zo kan je lyme eventueel uitsluiten.

Drangua

Berichtdoor Drangua » Zo 21 Jun 2015, 10:08

Hallo,

Ik kom uit Nederland, drenthe.

Ik had ook al het een en ander gelezen over de testen in duitsland.
het is natuurlijk ook even afwachten of ze in het ziekenhuis iets gevonden hebben, maar daar heb ik ook zo mijn twijfels over.

Naarmate ik ook meer heb gelezen denk ik ook dat testen geen verkeerd idee is

hope

Berichtdoor hope » Wo 29 Jul 2015, 14:46

En? Je verhaal is herkenbaar!
Ik hoop dat we je via deze site kunnen helpen!

Josie

Berichtdoor Josie » Do 30 Jul 2015, 11:29

Hoe gaat het inmiddels Drangua? Je rode kring is hét bewijs voor een besmetting met de borrelia-bacterie! Het maakt niet uit hoe lang geleden, symptomen kunnen pas jaren na de beet ontstaan. Laat je niet afschepen mocht het nu niet uit de test zijn gekomen, de standaard testen zijn gem. maar 60% betrouwbaar. Laat je dochtertje ook testen.

Je huisarts heeft destijds een enorme medische fout gemaakt door de EM niet te behandelen! Je kan hem hiervoor aanklagen.

Josie

Drangua

Berichtdoor Drangua » Do 30 Jul 2015, 16:40

Hallo allemaal,

Bij de internist ben ik helemaal niks verder gekomen, al mn bloedwaardes zijn in orde volgens hem.

Ondertussen ben ik natuurlijk doorgestuurd naar de psych om te kijken of ik niet "gek" ben en me teveel vast hou aan de gedachten dat ik denk dat ik toch echt wel lichamelijk ziek ben.

Ik ben nu ook weer aan het werk en merk dat ik me tijdens de ziektewet veel beter voelde.
Kon toen natuurlijk mn energie veel beter verdelen, en nu merk ik gewoon dat ik weer achteruit ga.

Mn huisarts is momenteel nog met vakantie, maar ik ga zeker terug naar hem.
Ondertussen heb ik nu van 2 kanten te horen gekregen dat mn hypofyse niet goed zo werken, dus daar wil ik ook opnieuw voor worden getest.
Maar helaas is dit ook een welles nietes spelletje geworden en zal ik ook tegen moeten gaan zeuren.

Moet binnenkort ook weer met de kleine meid naar het cb toe en wil daar ook alles aan de kinderarts voorleggen.

Helaas door de crisis en andere omstandigheden is het momenteel gewoon even niet mogelijk om naar duitsland te gaan.
Als alles goed gaat word 2016 een goed jaar voor ons en dan kan ik veel meer bereiken, zowel financieel en hulp van mn familie.

Josie

Berichtdoor Josie » Do 30 Jul 2015, 17:04

Je zou kunnen proberen om via je huisarts een nieuwe test te regelen, bel innatoss.nl voor een Elisa én een Western Blot en vraag of je huisarts een labformulier voor hen ondertekent. Je huisarts kan hen ook bellen. Ga bij je zorgverzekering na of ze het op die manier vergoeden, grote kans.

Dit is naar alle waarschijnlijkheid een andere (ander merk) Elisa test dan die van je internist dus nieuwe kansen op een betrouwbare uitslag. Als je klachten nog steeds door Lyme veroorzaakt worden is het onverstandig om met behandeling te wachten tot 2016, dus hopelijk lukt het om op deze manier een extra test te laten doen.

Laat je dochter ook testen op Lyme bij de kinderarts. Je kan haar tijdens de zwangerschap besmet hebben.

Josie

Drangua

Berichtdoor Drangua » Vr 31 Jul 2015, 13:13

Dat is een hele goede tip, die ga ik zeker even opzoeken.
Bedankt!!

Ik weet ook dat doorlopen geen goed idee is, en blijf ook zeker wel proberen om dingen voor elkaar te krijgen.
En al helemaal voor mn dochtertje, zij gaat voor alles

Terug naar “Algemeen Lyme-borreliose”